Gå til innhold

Har fått time på Rikshospitalet. Trenge hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei!

Litt usikker på hvor jeg kunne stille dette spørsmålet, så skriver det her under "generell debatt" håper det går bra.....

Spørsmål:

Fikk i dag en hastetime på Universitetssykehuset (Rikshospitalet) som ligger i Sognsvannsveien 20 (sier meg absolutt ingenting) Jeg må ta fly til Oslo allerede nå på mandag. Men, jeg sliter her. Jeg har kun vært i Oslo en gang i midt liv (sommerferie) og da reiste jeg heller ikke alene. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal komme meg til sykehuset, kjenner heller ingen som kan hjelpe meg og jeg begynner å få skikkelig med panikk! Bare ved tanken på å reise alene gjør meg både redd og kvalm.

Hvordan finner jeg frem til sykehuset? Må jeg ta taxi? Buss? Tog? Hva? Og hvordan kommer jeg raskt til sentrum fra flyplassen?

Håper noen kan hjelpe meg! 🥺

Hilsen ei (veldig nervøs) jente 19 fra Måløy 😣

Anonymkode: 9cfee...e84

Jeg jobber der, og det enkleste er absolutt Flybussen fra Gardermoen til Gaustad. 3 min å gå, og du ser Riksen fra busstoppet.

Søk opp Flybussen så ser du avganger, priser og tider. 👍

Anonymkode: f2201...0f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forvirret23 skrev (1 time siden):

Taxi må sykehuset revidere om helfo skal dekke dette. De dekker den billigste måten å reise med kollektivt på. 

Og de dekker heller ikke billigste måte. Man får dekket x antall kroner per kilometer, og det er en egenandel som trekkes fra. Så man får ikke mange kronene igjen. Å ta taxi og tro man skal få igjen noe kan man bare glemme. Med mindre sykehuset har rekvirert. 

Viktig å bestille fly gjennom pasientreiser. 

Anonymkode: 393db...132

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skriver jo det motsatte!! Flytoget er dobbelt så raskt som toget, er derfor man bør velge Flytoget til fattige 120,- .

Anonymkode: 19e22...b91

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mente selvfølgelig omvendt 😆

Anonymkode: d8734...1d5

Som du ser rettet jeg opp det jeg skrev feil. Nemlig at du tar feil når du skriver flytoget er dobbelt så raskt som vanlig tog. Det er det ikke. Flytoget er overpriset og eneste grund til å velge det er om det er lenge til neste avgang med VY. Du kan ikke ha kjørt kollektiv i Oslo siste mange årene når du insisterer på slik feilinformasjon. 

Anonymkode: d8734...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei!

Litt usikker på hvor jeg kunne stille dette spørsmålet, så skriver det her under "generell debatt" håper det går bra.....

Spørsmål:

Fikk i dag en hastetime på Universitetssykehuset (Rikshospitalet) som ligger i Sognsvannsveien 20 (sier meg absolutt ingenting) Jeg må ta fly til Oslo allerede nå på mandag. Men, jeg sliter her. Jeg har kun vært i Oslo en gang i midt liv (sommerferie) og da reiste jeg heller ikke alene. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal komme meg til sykehuset, kjenner heller ingen som kan hjelpe meg og jeg begynner å få skikkelig med panikk! Bare ved tanken på å reise alene gjør meg både redd og kvalm.

Hvordan finner jeg frem til sykehuset? Må jeg ta taxi? Buss? Tog? Hva? Og hvordan kommer jeg raskt til sentrum fra flyplassen?

Håper noen kan hjelpe meg! 🥺

Hilsen ei (veldig nervøs) jente 19 fra Måløy 😣

Kan du høre med de de om du kan få dekket pasientreise med drosje eller hva de nå enn bruker?

Anonymkode: 934a5...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Fordi den bakken fra bussholdeplassen og opp til Riksen er helt jævlig å gå opp

Anonymkode: 6a0b8...c2a

Da er nok du i betydelig dårligere form enn de fleste av oss. TS skriver derimot ingenting om at hun ikke er i stand til å forsere en liten oppoverbakke, så vi som har svart har tatt utgangspunkt i at dét er uproblematisk for henne. 

Anonymkode: a02f4...944

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Last ned ruter appene og sett deg å e på de på flyet. Ta flytoget til Oslo s. Ta trikken til Rikshospitalet det er det letteste. 

last ned trikkekart og se litt på det. 

Det tar max 7-10 minutter å gå fra flytoget til trikken ved Fridays og Oslo S.

fetteren mim måtte betale 900 kr med taxi fra Oslo s til rikshospitalet.

Lykke til hos legen♡

Anonymkode: af32a...26d

900 for taxi!? Himmelen! 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi den bakken fra bussholdeplassen og opp til Riksen er helt jævlig å gå opp. Og bussen bruker 100 år på å komme frem.

Derfor foretrekker jeg tog fra Gardermoen, og trikk fra Oslo S. Som går rett til døra

Anonymkode: 6a0b8...c2a

Oj, den "bakken" er jo knappest en bakke. 

Anonymkode: 5db64...4b4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...