Gå til innhold

Hyppig vannlating - ikke svie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overgangsalderen?! Høres mer ut som du har fått sårbar blære, jeg har det dritet og tisser sikkert 200 ganger om dagen, det som hjelper meg er faktisk å drikke mye, være mye i aktivitet. Har du prøvd å drikke mye? Vet det høres motsatt ut når man allerede må tisse mye, men sårbar blære jobber hardere om det er mindre fullt enn når det er mer, og alkohol, kaffe, brus, sukkerholdige eller sure drikker gjør det verre.

 

Anonymkode: 0e6f1...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du være gravid? 

Anonymkode: 7d43a...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du være gravid? 

Anonymkode: 7d43a...1ec

ha ha ha... uten livmor? tviler. Ikke har jeg sett en mann på sikkert 2 år så nei.  

Anonymkode: bfaae...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overgangsalderen?! Høres mer ut som du har fått sårbar blære, jeg har det dritet og tisser sikkert 200 ganger om dagen, det som hjelper meg er faktisk å drikke mye, være mye i aktivitet. Har du prøvd å drikke mye? Vet det høres motsatt ut når man allerede må tisse mye, men sårbar blære jobber hardere om det er mindre fullt enn når det er mer, og alkohol, kaffe, brus, sukkerholdige eller sure drikker gjør det verre.

 

Anonymkode: 0e6f1...2b6

Ja men det som er greia er jo at dette har jeg hatt som ett lite problem siden 2021, for da var akkurat som nå. Måtte tisse hele tiden men det gikk jo over på ett vis, men fortsatte og gå ofte på do men det var til å leve med lissom. Men dette som skjedde nå kom forrige helg da jeg var på hotell og spesielt etter at jeg tok en halvliter øl da eskalerte det totalt. Og slik har det vært siden forrige helg. Men kan godt hende det heter sårbar blære.  Men jeg har tenkt å bestille meg ny time til ny fastlege og be om å få komme til gynokolog er eneste rette og gjøre for å vite hva det er. Er det overgangsalder? Er det strikken? Er det overaktivblær? eller noe helt annet? Er det ikke greit å få utelukka diverse ting om ikke annet da. Er det overgangsalder bare så ja da har man jo funnet ut det da. Men det i går var rimelig fast track opplegg ja.  

ts

Anonymkode: bfaae...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du eller kan du ha endometriose?

Endometriose kan gi symptomer på både tarm og blære.

Jeg fjernet endometriosevev i bukhulen og på eggstokker for noen år siden. Det ble ikke påvist endo på blære eller tarm. I ettertid har jeg likevel oppdaget at jeg i perioder må tisse mye oftere og har vanskeligere for å holde meg når endometriosen er "aktiv" (rundt eggløsning og menstruasjon, har hormonspiral men den fjerner ikke alle plager med endo hos meg). Er også løsere i magen rundt menstruasjonen.

For noen år siden sjekket jeg meg for uvi flere ganger, uten funn. Nå ser jeg at det var på omtrent samme tid jeg var mest plaget av endometriosen og tenker det kan være en sammenheng.

Anonymkode: 59dd4...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du eller kan du ha endometriose?

Endometriose kan gi symptomer på både tarm og blære.

Jeg fjernet endometriosevev i bukhulen og på eggstokker for noen år siden. Det ble ikke påvist endo på blære eller tarm. I ettertid har jeg likevel oppdaget at jeg i perioder må tisse mye oftere og har vanskeligere for å holde meg når endometriosen er "aktiv" (rundt eggløsning og menstruasjon, har hormonspiral men den fjerner ikke alle plager med endo hos meg). Er også løsere i magen rundt menstruasjonen.

For noen år siden sjekket jeg meg for uvi flere ganger, uten funn. Nå ser jeg at det var på omtrent samme tid jeg var mest plaget av endometriosen og tenker det kan være en sammenheng.

Anonymkode: 59dd4...2de

ts

Jeg har hørt leger snakke om at jeg har noe sånt men er usikker på om det er endometriose eller pcos, fo

men aldri fått noe klart svar på hva det er jeg har. Aldri blitt forklart hva det er for noe osv osv. 

Men det er noen år tilbake at jeg hørte det i forbindelse med fjerninga av livmora tror jeg. Det er vel snart 8 år siden .

Anonymkode: bfaae...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men da er det vel nærliggende at det er noe med den strikken? 

Anonymkode: f45cc...259

Tenkte jeg også. Det kan vel være begrenset varighet på operasjoner nedentil, dessverre.

Anonymkode: 3b41f...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tenkte jeg også. Det kan vel være begrenset varighet på operasjoner nedentil, dessverre.

Anonymkode: 3b41f...a79

Hei igjen.. ts her. Idag er det bra. kjenner ingenting. Har vært på en lang tur i skogen og tissa ikke en gang på 4-5 timer så skjønner egentlig ikke hva det var. Det ubehagelige jeg kjente nederst i magen er borte og. Det var som å skru av en bryter. Men kanskje det er bare forbigående hva vet jeg og at det kommer tilbake. 

Anonymkode: bfaae...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...