AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #1 Del Skrevet 25. april 2024 Var på date med en fyr jeg har hatt god skrivekjemi med på en datingside. Jeg visste han var ufør pga ryggproblemer, men ville gjerne møte han og se hvordan ting utviklet seg. På date var det mye snakk om problemer med NAV, utbetalinger som ikke kom til tiden, og ryggvondt. Han ville ikke ha noe annet enn et glass vann fordi han ikke hadde fått utbetaling enda og pga ryggvinkelen måtte vi gå nesten hele daten og ikke sitte. I tillegg mye snakk om at utlendinger tok jobber fra nordmenn osv.. Han har fått tilbud om omskolering og NAV finansiert utdannelse men vil ingenting fordi det passer ikke sier han…I tillegg er det problemer med ryggen. Men så ser jeg på fbook at han bl.annet bygger badestamp utenfor huset sitt, hogger trær og sager ved, hjelper naboen med å grave grøft, spiller fotball og henter ned villsauer fra fjellet. Nå lurer han på om han har gjort/sagt «noe galt» siden jeg ikke har takket ja til en ny date. Problemstillinger som dette kan vel både kvinner og menn møte på, så tråden er ikke for å utstille menn sånn generelt. Men hva hadde dere gjort? For meg er dette en slags turnoff - selv om fyren i seg selv er grei. Jeg har jobbet ved siden av skolen siden jeg var 13 år. Anonymkode: ffac7...078 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #2 Del Skrevet 25. april 2024 Jeg tenker at han sannsynligvis sliter med noe mentalt også, og at dette er en av årsakene til at han ikke klarer å jobbe. Anonymkode: b1e4f...965 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dishwalla Skrevet 25. april 2024 #3 Del Skrevet 25. april 2024 Jeg kunne datet en som var syk og derfor hadde stønad fra nav, men jeg ville ikke datet en som syter, klager og har de sykt dårlige holdningene du beskriver. 13 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #4 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Var på date med en fyr jeg har hatt god skrivekjemi med på en datingside. Jeg visste han var ufør pga ryggproblemer, men ville gjerne møte han og se hvordan ting utviklet seg. På date var det mye snakk om problemer med NAV, utbetalinger som ikke kom til tiden, og ryggvondt. Han ville ikke ha noe annet enn et glass vann fordi han ikke hadde fått utbetaling enda og pga ryggvinkelen måtte vi gå nesten hele daten og ikke sitte. I tillegg mye snakk om at utlendinger tok jobber fra nordmenn osv.. Han har fått tilbud om omskolering og NAV finansiert utdannelse men vil ingenting fordi det passer ikke sier han…I tillegg er det problemer med ryggen. Men så ser jeg på fbook at han bl.annet bygger badestamp utenfor huset sitt, hogger trær og sager ved, hjelper naboen med å grave grøft, spiller fotball og henter ned villsauer fra fjellet. Nå lurer han på om han har gjort/sagt «noe galt» siden jeg ikke har takket ja til en ny date. Problemstillinger som dette kan vel både kvinner og menn møte på, så tråden er ikke for å utstille menn sånn generelt. Men hva hadde dere gjort? For meg er dette en slags turnoff - selv om fyren i seg selv er grei. Jeg har jobbet ved siden av skolen siden jeg var 13 år. Anonymkode: ffac7...078 Høres ut som omsorgssvikt. Anonymkode: 32923...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #5 Del Skrevet 25. april 2024 Han høres uansett kjedelig ut. Nav-prat blir fort gammelt, Anonymkode: 3327e...e66 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #6 Del Skrevet 25. april 2024 Nei, jeg ville heller varslet NAV om trygdesvindel. Anonymkode: 53865...cd1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #7 Del Skrevet 25. april 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei, jeg ville heller varslet NAV om trygdesvindel. Anonymkode: 53865...cd1 På hvilket grunnlag? Anonymkode: e0730...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #8 Del Skrevet 25. april 2024 Syns du dømmer han vel hardt etter 1 date. Kanskje han bare var nervøs og hadde ekstra vondt i ryggen den dagen. Og hadde du foretrekt at samfunnet betaler en utdannelse til han som han ikke kan bruke? Mange som rekker å få livet totalt ødelagt før de får ryggoperasjonen de trenger.. Anonymkode: 694e9...b4f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #9 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Var på date med en fyr jeg har hatt god skrivekjemi med på en datingside. Jeg visste han var ufør pga ryggproblemer, men ville gjerne møte han og se hvordan ting utviklet seg. På date var det mye snakk om problemer med NAV, utbetalinger som ikke kom til tiden, og ryggvondt. Han ville ikke ha noe annet enn et glass vann fordi han ikke hadde fått utbetaling enda og pga ryggvinkelen måtte vi gå nesten hele daten og ikke sitte. I tillegg mye snakk om at utlendinger tok jobber fra nordmenn osv.. Han har fått tilbud om omskolering og NAV finansiert utdannelse men vil ingenting fordi det passer ikke sier han…I tillegg er det problemer med ryggen. Men så ser jeg på fbook at han bl.annet bygger badestamp utenfor huset sitt, hogger trær og sager ved, hjelper naboen med å grave grøft, spiller fotball og henter ned villsauer fra fjellet. Nå lurer han på om han har gjort/sagt «noe galt» siden jeg ikke har takket ja til en ny date. Problemstillinger som dette kan vel både kvinner og menn møte på, så tråden er ikke for å utstille menn sånn generelt. Men hva hadde dere gjort? For meg er dette en slags turnoff - selv om fyren i seg selv er grei. Jeg har jobbet ved siden av skolen siden jeg var 13 år. Anonymkode: ffac7...078 For min del hadde det at han prater om utlendinger som tar jobbene til nordmenn vært et stort rødt flagg. Totalpakken du beskriver ville vært turn off, ikke bare fordi han er ufør. Det finnes mange flotte mennesker som av ulike årsaker har blitt uføre. Anonymkode: f5476...a2e 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #10 Del Skrevet 25. april 2024 Kommentarene om utlendinger som tar jobbene fra nordmenn hadde vært nok for min del. Anonymkode: 07c32...8ce 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #11 Del Skrevet 25. april 2024 Sjuk eller ikkje sjuk, det er i alle fall noko galt med sosialkompetansen. Ein sit ikkje å prater slik på første date. Vi mennesker prøver oftast å vise dei beste sidene av oss sjølv om vi skal gje eit godt førsteinntrykk, og om dette er førsteinntrykket, då hadde eg nok takka for meg. Anonymkode: 9e325...5a3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #12 Del Skrevet 25. april 2024 34 minutter siden, AnonymBruker said: På hvilket grunnlag? Anonymkode: e0730...0f4 Med en så aktiv livsstil som TS skisserer så har han åpenbart mulighet til å jobbe ved omskolering. Anonymkode: 53865...cd1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #13 Del Skrevet 25. april 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Med en så aktiv livsstil som TS skisserer så har han åpenbart mulighet til å jobbe ved omskolering. Anonymkode: 53865...cd1 Det er ikke sånn det funker. Anonymkode: e0730...0f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #14 Del Skrevet 25. april 2024 I en del bransjer er det riktig at utlendinger tar jobbene fra nordmenn, særlig innen svindel- og narkotikabransjen. Anonymkode: b13bb...173 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #15 Del Skrevet 25. april 2024 Bruker han første deit til å snakk om trygd, nav, utlendinger og helseplager blir det ikke en deit nummer to. Anonymkode: dce8c...f86 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #16 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker at han sannsynligvis sliter med noe mentalt også, og at dette er en av årsakene til at han ikke klarer å jobbe. Anonymkode: b1e4f...965 Klarer ikke ? .... VIL ikke, heter det ! Anonymkode: c644a...33b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #17 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Var på date med en fyr jeg har hatt god skrivekjemi med på en datingside. Jeg visste han var ufør pga ryggproblemer, men ville gjerne møte han og se hvordan ting utviklet seg. ...Han har fått tilbud om omskolering og NAV finansiert utdannelse men vil ingenting fordi det passer ikke sier han…I tillegg er det problemer med ryggen. Men så ser jeg på fbook at han bl.annet bygger badestamp utenfor huset sitt, hogger trær og sager ved, hjelper naboen med å grave grøft, spiller fotball og henter ned villsauer fra fjellet.... Anonymkode: ffac7...078 Omskolering er dyrt og tidkrevende, så en bør bare si ja om det er realistisk å få jobb etterpå. Jeg tok omskolering etter aap, måtte betale alt selv siden det var over 50 %. Ellers er det andre bare rart hvis han er uføre fra badestamp-bygger-jobb, sauesankerjobb, trehogstjobb etc. Mange uføre trener, man er ufør fra et arbeid, ikke i koma. Mange med langvarige smerter får også psykiske plager. Anonymkode: e6b54...213 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #18 Del Skrevet 26. april 2024 Jeg gikk på date med en trygdet ca 5 ganger. Han slet mentalt. Hadde dårlige holdninger... Jeg sliter mentalt til en viss grad selv, men jeg fant ut han slet altfor mye for at jeg skulle orke mer av det der. Han måtte ha endret seg grundig, skjerpe seg, noe folk ikke pleier å gjøre og jeg ikke har tenkt å kreve. For meg var denne personen altfor lat. Han kunne ha prøvd å finne noe å jobbe med. Men var ufør, og jeg har sett mange som er mye mer uføre som jobber iallefall deltid. Jeg festet heller ikke særlig lit til hans forklaringer, syns han var veldig snowflake, svært fragil og overhode ikke en millenial. Vær litt mann da. Prøv noe. Men han var altfor fin for " vanlig arbeid". Brukte mye penger på røyk og alkohol, reise... nææh aldri igjen. Anonymkode: 0fd0a...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #19 Del Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg gikk på date med en trygdet ca 5 ganger. Han slet mentalt. Hadde dårlige holdninger... Jeg sliter mentalt til en viss grad selv, men jeg fant ut han slet altfor mye for at jeg skulle orke mer av det der. Han måtte ha endret seg grundig, skjerpe seg, noe folk ikke pleier å gjøre og jeg ikke har tenkt å kreve. For meg var denne personen altfor lat. Han kunne ha prøvd å finne noe å jobbe med. Men var ufør, og jeg har sett mange som er mye mer uføre som jobber iallefall deltid. Jeg festet heller ikke særlig lit til hans forklaringer, syns han var veldig snowflake, svært fragil og overhode ikke en millenial. Vær litt mann da. Prøv noe. Men han var altfor fin for " vanlig arbeid". Brukte mye penger på røyk og alkohol, reise... nææh aldri igjen. Anonymkode: 0fd0a...bb4 Psykisk sykdom hos menn arter seg ofte som at de er arrogante, dette er nok et slags selvforsvar kombinert med testosteron. Det at jobber liksom ikke passer dem, er nok i realiteten at de ikke får dem til, rett og slett. Og ja, en god del menn med problemer tyr til rus, desverre, noen tom døyver suicidale tanker på den måten. Anonymkode: e6b54...213 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #20 Del Skrevet 26. april 2024 Ikke en jeg kunne ha datet videre. Det handler kkke om trygd, men heller alt det andre. Klage på første date er spesielt, ikke disponere egen økonomi og lever fra måned til måned er også noe jeg ikke orker å forholde meg til. Jeg har flere perioder i livet hatt veldig dårlig råd og særlig som ung voksen og tilpasset egne vaner ut fra det, men klaget og brukt opp alt av penger har jeg ikke gjort. Folk er forskjellige og ut fra meg selv så skjønner jeg bare der at det ikke ville ha gått. Anonymkode: e26ca...7d1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå