Gå til innhold

Når velger mannen dama med personlighet fremfor dama med utseende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overfladisk og ekkel tråd å opprette men jeg må bare spørre. Vil jo helst høre fra menn men vet det er mange kvinner her inne, så svar gjerne dere også.

Har kjent en mann en stund nå som jeg også har fått følelser for. Vi har veldig god kjemi og jeg tror det ligger noe mer i luften, vi tilbringer mye tid sammen, "tuller" mye sammen, vi har flere felles interesser og hobbyer. Det har startet som vennskap og er usikker på om det kan bli noe mer, men jeg har tolket han som interessert mange ganger, men jeg har holdt litt tilbake da jeg har vært usikker og ikke tør å spørre eller snakke om det. Han har et par ekser og jeg ser at jeg ikke ligner på disse damene i det hele tatt, vi er stikk det motsatte. Eksene hans er tynne (en av de var ganske tynn) og har langt hår, veldig pene kvinner som ser ut til å bruke mye tid på hår, sminke og det som er. Jeg er helt det motsatte av alt det her. 

Nå har han fått en ny "venninne" og hun er fryktelig pen, men de kommer ikke så godt overens, kjemien er litt dårlig, jeg har vært sammen med de også faktisk i forbindelse med noe og jeg syns kjemien virka lunken. Men jeg vet han liker henne, ser det på han. De har ikke så mye til felles annet enn et par ting, men vakker er hun. 

Så nå er jeg fryktelig usikker. Vet ikke hvordan jeg skal tolke noe og merker at det stikker litt, slik jeg ser det har vi personligheten som klikker men hun har utseende. Jeg stiller vel veldig dårlig her? 😕 Bør jeg bare trekke meg tilbake? 

Anonymkode: ed8db...dbb

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ang alder er hun to år eldre enn meg og han er noen år eldre enn meg, begge i begynnelsen av 30-årene. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skal satse på noen er kjemi viktigere. Men kommer også an på personlighet uten eller med kjemi. Kan ha god kjemi med en maskulin stål dame men liten interesse for noe romantisk.

Anonymkode: 5f6df...392

AnonymBruker
Skrevet

Når han ikke kan få dama med utseendet

Anonymkode: 036a5...26f

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg skal satse på noen er kjemi viktigere. Men kommer også an på personlighet uten eller med kjemi. Kan ha god kjemi med en maskulin stål dame men liten interesse for noe romantisk.

Anonymkode: 5f6df...392

Det stemmer vel.. Huff jeg vil egentlig bare droppe hele fyren og glemme han kjenner jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det stemmer vel.. Huff jeg vil egentlig bare droppe hele fyren og glemme han kjenner jeg. 

Har du så mange venner at du dropper denne da? Kan du ikke ha han som venn i livet ditt, siden du sier kjemien er så god?

Er du alvorlig og dypt forelsket kan jeg skjønne at du må takke for deg og trekke deg tilbake for å slikke sårene, men er du bare sånn betatt og middels interessert, kan det vel gå over i vennskap? Det virker jo som du har mye felles med denne fyren.

Anonymkode: 924ee...837

• Liker 2
Skrevet

Hvilket utseende?

Den første billedskjønnheten du ser falmer fort hvis kjemien mangler...hvis kjemien er der derimot blir hun vakker samme hva utgangspunktet var..

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Når han ikke kan få dama med utseendet

Når han har vokst av seg den tåpelige overfladiskheten som bare umodne personer tror er noe å skryte av. Når han har skjønt hva som virkelig betyr noe i et parforhold. Og ikke minst, hva som varer og holder følelser varme når utseendet ikke lenger er som da de møttes. Når han har blitt klokere enn sånne som deg.

Anonymkode: 9faa8...e0a

• Liker 1
Skrevet

Når de oppdager at det er mer enn et vakkert ytre som betyr noe…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når han har vokst av seg den tåpelige overfladiskheten som bare umodne personer tror er noe å skryte av. Når han har skjønt hva som virkelig betyr noe i et parforhold. Og ikke minst, hva som varer og holder følelser varme når utseendet ikke lenger er som da de møttes. Når han har blitt klokere enn sånne som deg.

"Sånne som deg"? 

Og ellers da? Går det bra? 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alle personlighet. 

Anonymkode: 484ef...e06

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du så mange venner at du dropper denne da? Kan du ikke ha han som venn i livet ditt, siden du sier kjemien er så god?

Er du alvorlig og dypt forelsket kan jeg skjønne at du må takke for deg og trekke deg tilbake for å slikke sårene, men er du bare sånn betatt og middels interessert, kan det vel gå over i vennskap? Det virker jo som du har mye felles med denne fyren.

Anonymkode: 924ee...837

Jeg gråter og er kvalm nå, jeg har følelser for han, så nei jeg kan ikke være venn med han. Innså det egentlig ikke før nå når jeg spurte 

TomSawyer skrev (2 minutter siden):

Hvilket utseende?

Den første billedskjønnheten du ser falmer fort hvis kjemien mangler...hvis kjemien er der derimot blir hun vakker samme hva utgangspunktet var..

Jeg tror ikke dette stemmer for jeg ser på at mannen jeg er forelsket i velger en kvinne som er penere enn meg selv om vi har god og bedre kjemi 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har alle personlighet. 

Anonymkode: 484ef...e06

Dårlig formulert, mente vel heller kjemi eller personlighet som passer sammen 

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig liker han deg som en venn, og er ikke tiltrukket av deg romantisk sett. Ellers hadde han vel prøvd seg? 

Anonymkode: 689a8...754

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er av den litt overfladiske typen vil jeg nok si aldri. Da trumfer utseende kjemi dessverre. 

Anonymkode: 613ab...71b

AnonymBruker
Skrevet

9 av 10 ganger.

Anonymkode: 1c93e...f7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

"Sånne som deg"? 

Og ellers da? Går det bra? 

Ja, utmerket. 

Skrevet

Når jeg datet, så fikk utseendet og inntrykk deg til første date, og etter det handler alt om personlighet.

Du må vurdere om vennskapet er verdt mer en et mulig kjærlighetsforhold, og spørre han om en date om han ikke spør

AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (Akkurat nå):

Når jeg datet, så fikk utseendet og inntrykk deg til første date, og etter det handler alt om personlighet.

Du må vurdere om vennskapet er verdt mer en et mulig kjærlighetsforhold, og spørre han om en date om han ikke spør

Det er nok for sent og jeg tror han hadde spurt rett ut om han var interessert. Vennskapet er mye verdt men det jeg kjenner på nå føles ikke bra, jeg klarer ikke være venn og se på at han forelsker seg i henne 

• Hjerte 2
Skrevet

Dette er et utrolig komplekst spørsmål. Jeg tror nok det er en kombinasjon, men jeg har snakket med kvinner som jeg ser er billedskjønne, men som jeg ikke merker noen form for tiltrekning til, også har jeg pratet med kvinner som kjemien stemmer og man smiler og ler lett. Sistnevnte tror jeg vil utvikle seg til stadig sterkere følelser.

Det virker som du har havner i en litt kompleks situasjon, og den eneste måten å finne ut av det på, er rett og slett å snakke med ham og komme ut av skapet. Riv av plasteret. Det er bare han som kan svare på om han liker deg.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...