Gå til innhold

Ønsker oss ikke gaver i bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvem vil ha penger i gave til bryllup? Er dere veldig unge eller fra nord-Norge??

Anonymkode: fe80a...4d8

Denne forstår jeg ikke? Hvilken betydning har det hvilken landsdel TS kommer fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er helt ok å ikke ønske seg gaver. Det er helt ok å ønske seg pengegaver og det er helt ok å gi pengegaver. Jeg syns det er en uting å gi en gjenstand når brudeparet ønsker seg pengegaver. 

Anonymkode: 479b7...8dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi gaver i forbindelse med store anledninger, overgangsritualer osv er en tradisjon som finnes i de fleste kulturer. Når man blir invitert til et slikt overgangsrituale kan det rett og slett føles rart og fremmed at en av de aller mest innarbeidede og tradisjonelle uskrevne reglene for denne typen ritualer helt bevisst skal droppes. Du ser det jo selv: det skaper usikkerhet. 

Egentlig er det ganske fantasiløst å ikke klare å hoste opp noe som helst av ønsker. Selv den som "har alt" kan ha behov for å oppgradere ett eller annet, eller trenger noe nytt. Ønskelista MÅ jo ikke inneholde penservise og sølvbestikk. Frukttrær, hengekøyer, nye dyner, kokkekniv, parasoll, overnatting i tretopphytte, konsertbilletter, hekksaks, robotstøvsuger, vin... Det finnes uendelig mye man kan ønske seg, og det finnes uendelig mye, i alle prisklasser, man kan gi i bryllupsgave. 

Pengegaver synes jeg egentlig ikke noe om, og særlig ikke til de som "har alt". De som "har alt" burde ha råd til å betale bryllupet sitt selv, uten å ta "inngangspenger" fra gjestene. 

Anonymkode: 210f9...931

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 11.11):

Hvem vil ha penger i gave til bryllup? Er dere veldig unge eller fra nord-Norge??

Anonymkode: fe80a...4d8

Hvor har du det fra at folk fra Nord-Norge ønsker seg penger oftere enn folk fra andre landsdeler?

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 11.16):

Nei, dere må ønske dere sølvbestikk og deler til middagsservise. Står i regelboka. 

Anonymkode: 2b60f...d87

Du glemte vaffeljern, brødrister, lysestaker, vaser, nips, kromkakejern, smørbrødgrill, fonduesett, duk, vannkoker, kaffetrakter, stavmikser, blender og alle andre ting folk som "har alt og overfylte skap" enten slett ikke vil ha, eller har fra før.

Anonymkode: 9a685...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo mer miljøvennlig å gi penger, i stedet for at man gir en haug med krimskrams ingen trenger.

Anonymkode: 04756...d07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...