AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #21 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Gi noe annet å bite i. Noen barn krever mer å kjøre krisa igjennom. Men får man til det så blir det bra. Det kan feks være at de vil ha klem. På vei til klem så ser ungen at baby får klem. Og rakner. Da må man stå i det, lære de å utrykke seg, være rolig. Men beskytte de andre. Etterhvert når ting roer seg . Så kan man avslutte med feks. Du trengte ikke bli så sint for en klem. Jeg har nok klemmer til alle sammen. Søstera mi som er dritten i midten. Hun er helt psyko ovenfor meg og elste broren ennå. Hun er over 60. Tydelig et sjalusi problem. Anonymkode: c8ae1...76d Samme her! Søster på 40, helt psycho, haha. Sjalu på om vi får mer barnevakt av mamma feks. Anonymkode: 56784...999 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #22 Skrevet 25. april 2024 Hvorfor få så mange barn. Når dere hadde tre barn å ingen avlastning, så burde dere forstå at det ikke blir bedre med enda et barn. Anonymkode: 2ac0d...36a 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #23 Skrevet 25. april 2024 Har de barna som er gammle nok, barnehage? Og gjerne på hvet si avd, er supert med søsken men når de er så tette har de de godt å få være bare seg selv. Det å få utvikle seg uten å måtte "konkurere " men jevnaldrende søsken med tilsvarende omsorgsbehov. Og er far/annen omsorgsperson inne i bilde? Kan derre støtte hverandre og gi barna både tid og oppmerksomhet. Eks, leser bok med 1 søsken og de andre barna masser og trenger hjelp så trenger ikke lesestunden avbrytes osv. Anonymkode: 1ff35...4d3
Kaisada Skrevet 25. april 2024 #24 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn med reguleringsvansker er ikke nødvendigvis omsorgssvikt så ta deg kraftig sammen!!! Anonymkode: 2e2c0...743 det var vel ingen som sa omsorgssvikt? Det er jo en kjent faktor at barn kan påvirkes av familiemiljøet, og utvikle atferdsproblemer og reguleringsvansker som et resultat av dysfunksjonell familiedynamikk. 2
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #25 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flott å ha så mange barn❤️ Anonymkode: c8ae1...76d Ja det er tydelig i innlegget til ts.. Anonymkode: 0b7b3...d3c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #26 Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn med reguleringsvansker er ikke nødvendigvis omsorgssvikt så ta deg kraftig sammen!!! Anonymkode: 2e2c0...743 Hva i hele verden? Du leser med sinnabrillene på og skriver at jeg skal ta meg sammen med tre utropstegn? Var det for vanskelig for det å forstå hva som egentlig stod? Moren må gi mer tilknytning til barnet, barnet må føle seg mer sett. Er ikke verre enn så. Anonymkode: 56784...999 2
Helene Skrevet 25. april 2024 #27 Skrevet 25. april 2024 Jeg har ikke lest tråden. Barna dine er dine barn, okke som. Du har satt dem til verden. Da må du følge dem opp etterpå.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #28 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er du sjalu fordi du ikke klarer det selv? Anonymkode: 56784...999 Nei, jeg har aldri sett det som mitt ansvar å føde barn. Har 2 selv og det er mer enn nok. Foreldre som får 3,4 og flere barn får skylde seg selv. De klarer ikke gi nok oppmerksomhet til alle barna. Anonymkode: 47ed7...f3e 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #29 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Er du sjalu fordi du ikke klarer det selv? Anonymkode: 56784...999 Hvorfor tror du at noen er sjalu på å ha mange barn? Å ha mange barn er faktisk overhodet ikke alle sin drøm,faktisk mange sitt mareritt. Inkludert mitt. Jeg har to stk med et STORT gap mellom de. Å ha flere små hvor man ikke klarer å se alle må være et helvete. Så spørsmålet «hvorfor få så mange barn?» er faktisk et legitimt spørsmål for noen. Jeg for min del fikk de barna jeg klarer å følge opp! Anonymkode: 3429e...c18 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #30 Skrevet 26. april 2024 Føler med deg ts ❤️ Dette høres veldig krevende ut. Er selv sliten småbarnsmor uten mulighet for avlastning, det er blytungt. Kan du og din mann dele dere opp litt, slik at du tar noe alenetid med 3-åringen og kun henne? Trenger ikke være i timesvis, men f.eks lage noe enkel mat sammen, gå en tur til lekeplassen eller pusle puslespill. Jeg har merket at det ene av mitt barn som viste adferd lik den du beskriver har blitt mye enklere å håndtere nå, etter vi startet med dette. Hun er snart 3 år. Og håper du ignorerer kommentarer av typen «hvorfor fikk dere så mange barn». Dette kommer fra folk som mangler livserfaring, rett og slett. Anonymkode: 040f8...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #31 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor tror du at noen er sjalu på å ha mange barn? Å ha mange barn er faktisk overhodet ikke alle sin drøm,faktisk mange sitt mareritt. Inkludert mitt. Jeg har to stk med et STORT gap mellom de. Å ha flere små hvor man ikke klarer å se alle må være et helvete. Så spørsmålet «hvorfor få så mange barn?» er faktisk et legitimt spørsmål for noen. Jeg for min del fikk de barna jeg klarer å følge opp! Anonymkode: 3429e...c18 Jeg tror at folk som spyr ut dritt til andre som spør om noe annet, er idioter egentlig. Men å spørre om de er sjalu er mye mer hyggelig. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, jeg har aldri sett det som mitt ansvar å føde barn. Har 2 selv og det er mer enn nok. Foreldre som får 3,4 og flere barn får skylde seg selv. De klarer ikke gi nok oppmerksomhet til alle barna. Anonymkode: 47ed7...f3e Gratulerer til deg, som har fått to barn som fungerer tålelig greit og som du forstår og kan samarbeide med. Hadde ett av barna dine vært helt forferdelige, så skulle vi ha sagt "SKYLD DEG SELV SOM FIKK 2 BARN!"? Kom deg ned fra din høye hest. Det er så utrolig sunt for barn å vokse opp i en flokk og ikke ha foreldrenes blikk på seg konstant. Anonymkode: 56784...999 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #32 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tror at folk som spyr ut dritt til andre som spør om noe annet, er idioter egentlig. Men å spørre om de er sjalu er mye mer hyggelig. Gratulerer til deg, som har fått to barn som fungerer tålelig greit og som du forstår og kan samarbeide med. Hadde ett av barna dine vært helt forferdelige, så skulle vi ha sagt "SKYLD DEG SELV SOM FIKK 2 BARN!"? Kom deg ned fra din høye hest. Det er så utrolig sunt for barn å vokse opp i en flokk og ikke ha foreldrenes blikk på seg konstant. Anonymkode: 56784...999 Jeg har vært på KG i over 10 år og merker en endring når folk svarer i tråder som dette. Før var det mulig å få råd og konstruktive innspill. Nå domineres nesten alle slike tråder av folk som ikke har noe annen hensikt enn å trykke trådestarter ned. De har ingen forståelse av at livet skjer og at man kan havne i situasjoner som absolutt ikke kan forutsees. Jeg skulle gjerne møtt disse irl, sett om de var like korttenkte der som de fremstår her på KG. Anonymkode: 040f8...ac6 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #33 Skrevet 26. april 2024 Validerer du følelsene hennes? Søk på emosjonsfokusert familieterapi på youtube. Anonymkode: 3d630...341
~white lady~ Skrevet 26. april 2024 #34 Skrevet 26. april 2024 AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 9.33): Jeg er en mor med 4 barn. Og har en datter på 3 år som skiller seg veldig fra de andre barna over og under i alder. Hun er ekstremt krevende og sjalu, og nekter å lytte osv . Har vært på cos kurs men ingen metoder fungerer. Hun kan finne på så mye rart som å bite baby, løpe rett ut i veien om låser ikke døren. Det er veldig trist å skrive innlegget men jeg føler jeg blir helt utmattet av bare hun alene av alle barna. Vi har ikke barnevakt og svært lite egentid. Anonymkode: ca7f9...d41 Her er det nok flere faktorer som kan spille inn. -et krevende temperament med større svingninger mellom følelsene, og med større behov for co-regulering av sine omsorgspersoner. - 3 år er en krevende alder. Den logiske delen av hjernen er svært umoden, og klarer ikke å kontrollere emosjonshjernen. (Vi har tre hjerner i en, hjernestammen er den tredje og eldste delen, som styrer ikke-viljestyrte funksjoner som hjerterytme, respirasjon og fordøyelse). - lite utviklet språk. Mangel på verbale utrykk kan føre til fysisk frustrasjon. -sjalusi ovenfor yngste søsken. -ikke greit i barnehagen? -sliten mor/far som ikke helt har kapasitet til å validere og regulere treåringen? -andre underliggende årsaker av enten fysisk eller nevrologisk art. Går hun i barnehage? Hvordan har hun det der? Kan du snakke med pedagogisk leder for å høre hvordan hun/han opplever datteren din både alene og i samspill med andre barn og voksne? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå