Gå til innhold

Blir helt utslitt av krevende barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en mor med 4 barn. Og har en datter på 3 år som skiller seg veldig fra de andre barna over og under i alder.

Hun er ekstremt krevende og sjalu, og nekter å lytte osv . Har vært på cos kurs men ingen metoder fungerer. Hun kan finne på så mye rart som å bite baby, løpe rett ut i veien om låser ikke døren. Det er veldig trist å skrive innlegget men jeg føler jeg blir helt utmattet av bare hun alene av alle barna.  Vi har ikke barnevakt og svært lite egentid. 

Anonymkode: ca7f9...d41

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om hun ikke blir sett og derfor ikke klarer regulere seg selv? 

Anonymkode: fc922...059

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trasig å høre. Med all respekt, får håpe det ikke blir flere barn da. Treåring og baby pluss to til. Barn har behov for foreldre med tid og overskudd. Nå har dere jo fått mange barn, så nå må dere jo stå i det. 

Anonymkode: 9b79a...8f2

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg er en mor med 4 barn. Og har en datter på 3 år som skiller seg veldig fra de andre barna over og under i alder.

Hun er ekstremt krevende og sjalu, og nekter å lytte osv . Har vært på cos kurs men ingen metoder fungerer. Hun kan finne på så mye rart som å bite baby, løpe rett ut i veien om låser ikke døren. Det er veldig trist å skrive innlegget men jeg føler jeg blir helt utmattet av bare hun alene av alle barna.  Vi har ikke barnevakt og svært lite egentid. 

Anonymkode: ca7f9...d41

Om hun biter er det fordi hun ikke klarer å regulere seg. Det må du hjelpe henne med. 

Anonymkode: 56784...999

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Det er trasig å høre. Med all respekt, får håpe det ikke blir flere barn da. Treåring og baby pluss to til. Barn har behov for foreldre med tid og overskudd. Nå har dere jo fått mange barn, så nå må dere jo stå i det. 

Anonymkode: 9b79a...8f2

Hvordan hjelper det der??

Anonymkode: 56784...999

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan hjelper det der??

Anonymkode: 56784...999

Takk

Anonymkode: ca7f9...d41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om hun biter er det fordi hun ikke klarer å regulere seg. Det må du hjelpe henne med. 

Anonymkode: 56784...999

Hvordan hjelpe de med å regulere seg? 
Har et litt mindre barn som biter når hen blir gira. Ikke som sinna-biting, bare at kroppen er full av «vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg-energi»…

Anonymkode: 78de2...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at egentid med dette barnet alene dere to av og til kan hjelpe litt på. Snakke sammen når det ikke står på som verst.

Anonymkode: 303bb...de9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er en mor med 4 barn. Og har en datter på 3 år som skiller seg veldig fra de andre barna over og under i alder.

Hun er ekstremt krevende og sjalu, og nekter å lytte osv . Har vært på cos kurs men ingen metoder fungerer. Hun kan finne på så mye rart som å bite baby, løpe rett ut i veien om låser ikke døren. Det er veldig trist å skrive innlegget men jeg føler jeg blir helt utmattet av bare hun alene av alle barna.  Vi har ikke barnevakt og svært lite egentid. 

Anonymkode: ca7f9...d41

Har du tenkt noe på å snakke med fastlegen om å få utredning på BUP?

Anonymkode: 2e2c0...743

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvordan hjelpe de med å regulere seg? 
Har et litt mindre barn som biter når hen blir gira. Ikke som sinna-biting, bare at kroppen er full av «vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg-energi»…

Anonymkode: 78de2...f81

Du må være et forbilde for regulering, snakke om hvordan du føler det i din kropp etc. Men når hun er gira og vil bite så må du hjelpe henne få utløp for det som er gira. F.eks. vise andre måter å få utløp på.


Men nå høres det ut som at barnet ditt er typisk 2 år? De biter alltid når de er litt gira... Det går seg til. Det er en måte å regulere seg på.

Anonymkode: 56784...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du tenkt noe på å snakke med fastlegen om å få utredning på BUP?

Anonymkode: 2e2c0...743

Her har vi en mor - som helt åpenbart er på randen - og lillesøster som akkurat har blitt storesøster. Som er sjalu, som opponerer, som vil ses, trenger kontakt, og sloss om den kontakten med 3 andre søsken. Hun er ikke som de andre barna, så TS vet ikke helt hvordan hun skal takle henne. Her er det MOR som må få hjelp, det er ikke noe feil med barnet!

Anonymkode: 56784...999

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor få så mange barn?

Anonymkode: 47ed7...f3e

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå hun er dritten i midten.  Ikke vondt ment. Men barn som er elst og yngst får egne roller. Den i midten har lett for å ikke finne sin plass. Og blir urolig og sjalu. 

Jeg ser faktisk i mange søskenforhold er det den som er i midten som lager mest drama og er sjalu. 

Den elste får som regel endel ansvar og er ofte den som blir flinkest på å ta vare på seg selv og andre.  Minsten blir som regel bortskjemt..

Anonymkode: c8ae1...76d

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor få så mange barn?

Anonymkode: 47ed7...f3e

Så flott å ha så mange barn❤️

Anonymkode: c8ae1...76d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her har vi en mor - som helt åpenbart er på randen - og lillesøster som akkurat har blitt storesøster. Som er sjalu, som opponerer, som vil ses, trenger kontakt, og sloss om den kontakten med 3 andre søsken. Hun er ikke som de andre barna, så TS vet ikke helt hvordan hun skal takle henne. Her er det MOR som må få hjelp, det er ikke noe feil med barnet!

Anonymkode: 56784...999

Barn med reguleringsvansker er ikke nødvendigvis omsorgssvikt så ta deg kraftig sammen!!!

Anonymkode: 2e2c0...743

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er trasig å høre. Med all respekt, får håpe det ikke blir flere barn da. Treåring og baby pluss to til. Barn har behov for foreldre med tid og overskudd. Nå har dere jo fått mange barn, så nå må dere jo stå i det. 

Anonymkode: 9b79a...8f2

Hei, kan du utvikle?

Anonymkode: 16232...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvordan hjelpe de med å regulere seg? 
Har et litt mindre barn som biter når hen blir gira. Ikke som sinna-biting, bare at kroppen er full av «vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg-energi»…

Anonymkode: 78de2...f81

Gi noe annet å bite i. Noen barn krever mer å kjøre krisa igjennom.  Men får man til det så blir det bra. 

Det kan feks være at de vil ha klem. På vei til klem så ser ungen at baby får klem. Og rakner. Da må man stå i det, lære de å utrykke seg, være rolig. Men beskytte de andre. Etterhvert når ting roer seg . Så kan man avslutte med feks. Du trengte ikke bli så sint for en klem. Jeg har nok klemmer til alle sammen.

Søstera mi som er dritten i midten. Hun er helt psyko ovenfor meg og elste broren ennå. Hun er over 60. Tydelig et sjalusi problem.  

Anonymkode: c8ae1...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor få så mange barn?

Anonymkode: 47ed7...f3e

Hei, kan du utvikle?

Anonymkode: 16232...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, kan du utvikle?

Anonymkode: 16232...dbc

Mener du utdype?

Anonymkode: 2e2c0...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor få så mange barn?

Anonymkode: 47ed7...f3e

Er du sjalu fordi du ikke klarer det selv?

Anonymkode: 56784...999

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...