AnonymBruker Skrevet 24. april #1 Del Skrevet 24. april Er Cosma bra våtfor for katter? Jeg har to innekatter på 2 år (hellig birma) som dessverre sliter litt med fordøyelsen, de kaster opp av og til, men er normalvektige til litt overvektige. Jeg sliter veldig med å få dem til å like ett fôr over lenger tid. Etter max en uke så mister de helt interessen og da prøver vi ett nytt... Og sånn går no dagan 🙄 Vet at hyppige fôrbytter ikke er anbefalt, men det er jo ikke lett å la være å bytte når de ikke vil spise.... Jeg har prøvd det meste av kornfritt tørr- og våtfor; fra Purizon, Carnilove og Wild Freedom via Macs og Grau til Bozita og Feringa. De går lei av alt, og som sagt, nå har en eller begge begynt å kaste opp innimellom. De er fine i pelsen, lekne, drikker godt av vannfontenen og er ellers i grei form. De kaster ikke opp av tørrfôret (de får skånefôr anbefalt av veterinær, som jeg ringte pga kattenes oppkast). Noen med råd? Ser at Cosma er ca 50 % og 50 % vann, kan det være noe? https://www.zooplus.no/shop/katt/vatfor_katt/cosma/cosma_thai/392645?zootopia_rec=true&activeVariant=392645.11&cn=initial&si=31&pn=web_pdp&pr=container_1&strategy=51920183&rk=1-2&slot=2&pi=392645&rri=562c7c37-1e3c-4ca5-8bef-ba8ceedad4f9 Jeg har for øvrig ikke råd til fôr som koster flere hundre kroner per kilo, så det er ikke noe poeng i å anbefale slikt 😕 Jeg har prøvd å koke hvit ris til dem, men det nekter de å spise. Har akkurat kjøpt inn våtfor til 700 kroner fra Purizon og Wild Freedom, som de er særdeles lunkne til 😔💸💸💸 Håper noen har noen gode råd til meg. TS Anonymkode: 9f222...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Del Skrevet 27. april Gi et for som er bra for magen. Hills i/d er gull. Anonymkode: 6f8d5...54d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #3 Del Skrevet 27. september Wild Freedom våtfor 👍 https://www.zooplus.no/shop/katt/vatfor_katt/wild_freedom_vaatfor/adult/659397?activeVariant=659397.5 Anonymkode: 918a7...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #4 Del Skrevet 27. september Må du gi våtfôr? Vær litt obs på hvor maten er produsert. Jeg ville ikke gitt mine dyr mat som er produsert/laget av råvarer fra feks Kina/japan/østeuropa… Dette pga etiske hensyn, hensyn til dyrevelferd, og kvalitet på råvarene. Det tørrfôr du bruker, har det en våtfôr-variant? Det er jo det nærmeste å prøve, ettersom de tåler det fôret godt. Ellers ville jeg spurt veterinær neste gang du er der. Anonymkode: 58dac...1c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå