AnonymBruker Skrevet 7. mai #341 Del Skrevet 7. mai 8 minutter siden, AnonymBruker said: Når kvinner generaliserer om menn så er det vel også greit om menn generaliserer om kvinner? Anonymkode: b582b...f01 Jeg har mange gode menn i livet mitt, som jeg stoler på. Det de har til felles er at de ser meg som et menneske med egenverdi. Flere av dem er homofile, og nære venner. Det er menn som er ute av stand til å ta inn over og respektere seg kvinners opplevelser vi har problemer med. Menn som ikke forstår hvor stor skade man som mann kan gjøre fordi man er sterkere. Eller ikke vil forstå? Hvordan skal vi forholde oss til at menn er farlige for kvinner? Hvordan kan menn ta innover seg den frykten en kvinne har for menn når hun har opplevd voldtekt eller vold i nære forhold? Anonymkode: 3488f...e5b 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #342 Del Skrevet 8. mai Bjørnen bor i skogen og ønsker meg sannsynlig ikke noe vondt. Mannen har trolig forfulgt meg inn i skogen. Han bor ikke der. Anonymkode: ab12c...872 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #343 Del Skrevet 8. mai 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei, du hadde heller ingen god løsning for å få menn til å skjønne hvor ille det er for kvinner. Anonymkode: 2f906...3a1 I stedet for å skjære et helt kjønn over en kam så kan vi jo begynne å generaliserer landsdeler heller. Hvis vi hører om en trønder som har voldtatt drar vi slutningen om at trøndere er farlig for kvinner. Hva vil du møte på skogstur, en bjørn eller en trønder? Anonymkode: 76307...ef2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8. mai #344 Del Skrevet 8. mai (endret) Bjørn selvfølgelig. Overrasket over hvor mange som svarer mann her. Tolker det som at det heldigvis er mange som ikke har opplevd de grusomhetene jordas verste rovdyr kan påføre. En bjørn går som regel vekk om man skriker nei. Jeg er forresten lykkelig gift, og mannen er enig. Endret 8. mai av MariaIsabel 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8. mai #345 Del Skrevet 8. mai Traktor skrev (På 24.4.2024 den 19.03): Dersom du for eksempel blir grisebanka av en mann, som tydligvis svært mange kvinner er svært bekymret for. Kan det jo tenkes at du ville ønske at en av oss nærmere 99% ikke voldelige menn griper inn. Men personlig ser jeg liten grunn til å sette eget liv eller helse på spill for noen som har en så fiendtlig holdning til meg og mitt kjønn. Hva slags mann folk med en så fiendtlig holdning til menn måtte mene at dette gjør meg til, bryr meg fint lite! 99 % ikke voldelige menn - den var morsom ... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8. mai #346 Del Skrevet 8. mai Bacteria skrev (På 24.4.2024 den 19.58): Hva slags forum er det folk svarer sånn på da? Hørt noe så idiotisk. Ville så klart møtt en mann som kunne hjelpe meg. Skal være bra uheldig for å møte en voldtektsmann eller seriemorder. Mennesker flest er snille, også menn. Det er helst i flokk mennesker oppfører seg dårlig. Tja, så himla uheldig trenger du ikke være for å møte en voldtektsmann - 1/3 er ikke veldig gode odds vil jeg si. 🤷🏻♀️ Det er forresten ofte motsatt - de oppfører seg bra i flokk, og ute i samfunnet, i offentligheten (for all del ikke alltid der heller da) - det er når du møter dem alene, langt vekk fra folk, at de viser sin verste side. https://www.independent.co.uk/news/world/americas/a-third-of-male-university-students-say-they-would-rape-a-woman-if-there-no-were-no-consequences-9978052.html Kan også legge til denne, dersom man tenker barna ville vært trygge alene med en mann: https://www.independent.co.uk/world/child-sex-abuse-men-australia-b2450369.html 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #347 Del Skrevet 8. mai MariaIsabel skrev (4 timer siden): Bjørn selvfølgelig. Overrasket over hvor mange som svarer mann her. Tolker det som at det heldigvis er mange som ikke har opplevd de grusomhetene jordas verste rovdyr kan påføre. En bjørn går som regel vekk om man skriker nei. Jeg er forresten lykkelig gift, og mannen er enig. Ja hallo, så enig! Valget står mellom en søt liten kosebamse, eller verdens farligste rovdyr som hater meg og har lyst til å voldta meg og lenke meg fast! Bra at vi fikk denne seriøse diskusjonen rundt det, slik at menn kan tenke litt over hvorfor vi misliker dem så sterkt! De mennene som ikke er enig i at menn er farligere enn bjørner avslører seg selv som voldtektsmenn og overgripere, og tråden er visst full av slike menn! Skremmende! Forresten, vær forsiktig med han mannen din. Han er tilhører tross alt jordas verste rovdyr. Håper du låser rommet ditt om natta i alle fall... om man først skal være i nærheten av overgripere som bare venter på en sjanse, liksom. Etter at det gikk opp for meg hvor alvorlig situasjonen er har jeg krevd å få tilbake husnøkkelen av faren min. Han var uenig i at menn er verdens verste skapninger, og da avslørte han seg selv, dessverre. Min egen far! Derfor blir jeg litt ekstra bekymret når du sier at du er gift, men det at han i alle fall erkjenner at han er kvinners verste fiende er jo litt betryggende. Det er ikke alle predatorer som MÅ voldta hver dag, men instinktet hans er jo å voldta og drepe, så du bør absolutt ta forholdsregler. Anonymkode: b1e06...0f0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #348 Del Skrevet 8. mai MariaIsabel skrev (4 timer siden): 99 % ikke voldelige menn - den var morsom ... Haha, mer som 99% som går rundt med voldtektsfantasier og bare venter på en mulighet! Den siste prosenten er de som av en eller annen grunn ikke er i stand til å skade oss. Helt sykt hvor naive noen kvinner er! Skjønner de virkelig ikke hvor farlige menn er? Har heldigvis ikke menn i livet mitt og kommer aldri til å ta sjansen på noe slikt. Kvinner som omgås menn er jo også med på å gjøre problemet verre med å ufarliggjøre "sine egne". Det er jo noe å tenke på for deg, som er gift. Føler du deg ikke litt medskyldig, når du vet at mannen din etter all sannsynlighet er en overgriper og voldtektsmann? Har du full kontroll på bevegelsene hans? Det burde vært samme restriksjoner på å ha mann, som det er på å ha for eksempel en pitbull terrier. Båndtvang + GPS eller noe, slik at du kan stoppe ham når han er ute for å voldta og torturere andre kvinner. Anonymkode: b1e06...0f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #349 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): I stedet for å skjære et helt kjønn over en kam så kan vi jo begynne å generaliserer landsdeler heller. Hvis vi hører om en trønder som har voldtatt drar vi slutningen om at trøndere er farlig for kvinner. Hva vil du møte på skogstur, en bjørn eller en trønder? Anonymkode: 76307...ef2 Men det er menn som voldtar, det er ikke å skjære alle over én kam. Ingen har sagt at alle menn voldtar. Kvinner prøver å sette fokus på hvor redde vi er og hvor farlig verden er for oss, hvordan skal vi gjøre dette uten å nevne de vi er redde for? Anonymkode: 2f906...3a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktusbror Skrevet 8. mai #350 Del Skrevet 8. mai 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #351 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Haha, mer som 99% som går rundt med voldtektsfantasier og bare venter på en mulighet! Den siste prosenten er de som av en eller annen grunn ikke er i stand til å skade oss. Anonymkode: b1e06...0f0 Jeg håper du får hjelp av noe slag? Anonymkode: c1f26...d0c 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #352 Del Skrevet 8. mai MariaIsabel skrev (16 timer siden): Tja, så himla uheldig trenger du ikke være for å møte en voldtektsmann - 1/3 er ikke veldig gode odds vil jeg si. 🤷🏻♀️ Det er forresten ofte motsatt - de oppfører seg bra i flokk, og ute i samfunnet, i offentligheten (for all del ikke alltid der heller da) - det er når du møter dem alene, langt vekk fra folk, at de viser sin verste side. https://www.independent.co.uk/news/world/americas/a-third-of-male-university-students-say-they-would-rape-a-woman-if-there-no-were-no-consequences-9978052.html Kan også legge til denne, dersom man tenker barna ville vært trygge alene med en mann: https://www.independent.co.uk/world/child-sex-abuse-men-australia-b2450369.html «In the second study, subjects were asked about the frequency of homicidal fantasies in several categories. The majority of subjects in both studies reported at least one fantasy. Males tended to recall more homicidal fantasies than did females (in Study 1, 73% vs 66%; in Study 2, 79% vs 58% of males and females, respectively). » https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/016230959390019E Hvis 58-66% av kvinner har draps-fantasier og 72-79% av menn så er det vel ganske jevnt? Anonymkode: c1f26...d0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8. mai #353 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja hallo, så enig! Valget står mellom en søt liten kosebamse, eller verdens farligste rovdyr som hater meg og har lyst til å voldta meg og lenke meg fast! Bra at vi fikk denne seriøse diskusjonen rundt det, slik at menn kan tenke litt over hvorfor vi misliker dem så sterkt! De mennene som ikke er enig i at menn er farligere enn bjørner avslører seg selv som voldtektsmenn og overgripere, og tråden er visst full av slike menn! Skremmende! Forresten, vær forsiktig med han mannen din. Han er tilhører tross alt jordas verste rovdyr. Håper du låser rommet ditt om natta i alle fall... om man først skal være i nærheten av overgripere som bare venter på en sjanse, liksom. Etter at det gikk opp for meg hvor alvorlig situasjonen er har jeg krevd å få tilbake husnøkkelen av faren min. Han var uenig i at menn er verdens verste skapninger, og da avslørte han seg selv, dessverre. Min egen far! Derfor blir jeg litt ekstra bekymret når du sier at du er gift, men det at han i alle fall erkjenner at han er kvinners verste fiende er jo litt betryggende. Det er ikke alle predatorer som MÅ voldta hver dag, men instinktet hans er jo å voldta og drepe, så du bør absolutt ta forholdsregler. Anonymkode: b1e06...0f0 Å herregud. 🤦🏻♀️ Mennesker, og hovedsakelig menn ER jordas farligste rovdyr. 1 av 3 menn sier selv at de ville voldtatt en kvinne. 1 av 15 menn innrømmer at de ville voldtatt et barn under 14 år, og 1 av 25 innrømmer at de ville voldtatt et barn under 10. 1 av 5 norske kvinner har blitt voldtatt. 1 av 10 norske kvinner har blitt utsatt for alvorlig fysisk vold fra partner. Personlig har jeg opplevd gruppevoldtekt, kidnapping, grov partnervold, drapsforsøk, flere voldtektsforsøk, avvisningsvold, stalking og grove trusler - fra menn. Statistikken er hårreisende. Likevel har jeg aldri sagt at det er alle menn, selv om du svarer som om det var det jeg sa. Men det ER mange menn. Og de kan gjøre verre ting enn en bjørn i verste fall gjør. Og bjørner er stort sett ikke interessert i mennesker, så så lenge man ikke provoserer den, lar den deg som regel være. 1 av 3 menn ville ikke latt deg være, når man er alene i skogen og de har full mulighet til å gjøre hva de vil. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8. mai #354 Del Skrevet 8. mai (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Haha, mer som 99% som går rundt med voldtektsfantasier og bare venter på en mulighet! Den siste prosenten er de som av en eller annen grunn ikke er i stand til å skade oss. Helt sykt hvor naive noen kvinner er! Skjønner de virkelig ikke hvor farlige menn er? Har heldigvis ikke menn i livet mitt og kommer aldri til å ta sjansen på noe slikt. Kvinner som omgås menn er jo også med på å gjøre problemet verre med å ufarliggjøre "sine egne". Det er jo noe å tenke på for deg, som er gift. Føler du deg ikke litt medskyldig, når du vet at mannen din etter all sannsynlighet er en overgriper og voldtektsmann? Har du full kontroll på bevegelsene hans? Det burde vært samme restriksjoner på å ha mann, som det er på å ha for eksempel en pitbull terrier. Båndtvang + GPS eller noe, slik at du kan stoppe ham når han er ute for å voldta og torturere andre kvinner. Anonymkode: b1e06...0f0 Hva feiler det deg egentlig? Du har en utrolig overdreven bruk av sarkasme, i en særdeles alvorlig diskusjon. Er du ute av stand til å argumentere på en ordentlig måte? Du snakker også igjen som om jeg har påstått det gjelder alle menn - noe jeg aldri har påstått. Jeg reagerte på kommentaren om at 99% av menn ikke er voldelige, da det er langt ifra fakta - og du tolker det som at jeg mener 99% er voldelige ... Du vet det finnes mye imellom 1 og 99% eller? Endret 8. mai av MariaIsabel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8. mai #355 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): «In the second study, subjects were asked about the frequency of homicidal fantasies in several categories. The majority of subjects in both studies reported at least one fantasy. Males tended to recall more homicidal fantasies than did females (in Study 1, 73% vs 66%; in Study 2, 79% vs 58% of males and females, respectively). » https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/016230959390019E Hvis 58-66% av kvinner har draps-fantasier og 72-79% av menn så er det vel ganske jevnt? Anonymkode: c1f26...d0c Har drapsfantasier jeg også - om de som har voldtatt meg, kidnappet meg, forsøkt å drepe meg osv. Det sto lite der, og jeg har ikke tatt meg bryet med å undersøke den studien videre, men det står at menn har mer tendens til å fantasere om å drepe fremmede/kollegaer osv, imens kvinner hadde mer tendens til å fantasere om å drepe noen nærmere, i tillegg til at menn har mer detaljerte fantasier. Det tyder jo på at menn fantaserer om drap generelt, og liker selve konseptet, imens kvinner fantaserer om å drepe noen som har gjort dem noe (?) - altså som hevn. Motivasjonen og hensikten er altså totalt ulik. Dette underbygger jo egentlig bare hele poenget ... En fremmed mann kan fort være farlig bare fordi man er der/er en kvinne. Det samme gjelder ikke for en fremmed kvinne. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 8. mai #356 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 7.5.2024 den 0.05): Regner med at dere som velger bjørnen også mener at menn ikke har noe i kvinnegarderoben å gjøre?. Anonymkode: eaac7...6a4 Selvsagt har de ingenting i damegarderoben å gjøre. Hva prøver du å poengtere her? Tror du alle som velger bjørnen er "woke"? Man trenger ikke være woke for å ha opplevd voldtekt, partnervold, drapsforsøk, kidnapping etc. Jeg er så langt til høyre man kommer, og er politisk aktiv, og velger bjørnen uten tvil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #357 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 16.45): Du finner kvinner langs hele vårt langstrakte land som har gått turer i skog og mark gjennom et langt liv, og som aldri noen gang har opplevd å bli antastet av en eneste mann de har møtt. Og det er dette som gjør hysteriet så interessant. Anonymkode: 7dc36...1d6 Det er nok betraktelig flere som har blitt antastet eller verre på tur, enn hva som blir angrepet av bjørn her i landet. De er sky og holder avstand. Det gjør ikke rovdyret kalt voldtektsforbrytere.. Vi er ikke hysteriske, vi er kloke av skade 😉 Det faktum at dere nødvendigvis ser for dere at alle bjørner angriper, er jo dumt. Vi andre har vært på nok av turer til å vite bedre. Anonymkode: 94140...710 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 9. mai #358 Del Skrevet 9. mai Yodas skrev (På 5.5.2024 den 16.42): Men hvis man går på tur på vanlige turstier, så møter man menn hele tiden. Alternativet er å holde seg inne, så da regner jeg med at alle som svarer bjørn holder seg inne. HI er nok noe dårlig formulert da jeg ser mange har misforstått konseptet, men dette er grundig forklart andre steder på nettet (hovedsakelig tiktok) - det er ikke snakk om en vanlig tursti, og det er heller ikke snakk om å gå seg vill. Det er snakk om å være alene dypt inne i skogen, langt fra folk, uten å i utgangspunktet ha behov for hjelp. På en vanlig, befolket tursti i Norge stiller jo saken seg ganske annerledes. Litt av poenget her er jo at det er en mye høyere andel av menn som ville gjort noe dersom han hadde muligheten til å "forsyne" seg uten å være redd for at det skulle komme noen andre mennesker. Som mange poengterer, så møter vi på mange menn daglig uten at de voldtar eller dreper oss, men en større prosentdel ville gjort noe om det ikke var andre der, og muligheten for å bli tatt var kraftig redusert. Det er jo en grunn til at kvinner blir oppfordret til å ikke gå alene på kvelden, ikke gå på steder det ikke er folk osv. Vi blir ikke oppfordret til å holde oss unna butikken selv om det er menn der (selv om jeg opplever uønskede seksuelle tilnærmelser på butikken ukentlig - som f.eks folk som tar meg på rumpa i kassekø). Når det gjelder å holde seg inne, så drar jeg faktisk veldig få steder uten mannen min, da (tydeligvis) verken giftering eller gravidmage stopper menn fra å være klåfingret, uten at jeg har så mye som snakket med dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 9. mai #359 Del Skrevet 9. mai KallePils skrev (På 5.5.2024 den 18.02): For å finne risiko ved et møte, enten det er med en bjørn eller en mann, må du finne antall møter som går galt og dele dette på antall møter til sammen. Ved et stort antall møter må et stort antall gå galt dersom risiko skal være stor. Ved et lite antall møter holder det med et lite antall som går galt. Så... hvor mange møter har det vært med bjørn i Norge? Og hvor mange møter har det vært med menn? Finn tallene og regn ut, så har du fasitsvaret. Hva noen "tror" spiller ingen rolle. Tja, man må faktisk finne ut hvor mange møter det har vært uten andre tilstede. Hvor mange møter med menn alene, og hvor mange møter med bjørn alene. En del av poenget her er at man er nettopp alene i skogen med enten en mann eller bjørn, og det er jo en grunn til at kvinner oppfordres til å være forsiktige med å være alene med menn, og alene på steder med lite folk. Det blir selvsagt vanskelig å finne statistikk på hvor mange møter kvinner har alene med menn, og hvor mange av dem som går galt (mange av de møtene går selvsagt også bra, bare så det ikke blir enda flere antakelser om at jeg mener "alle menn" 🙄), men man kan anta at de fleste møter som går galt, var uten masse andre mennesker tilstede (med mindre de andre menneskene var med på det). Man vet også at de aller fleste møter mellom menn og kvinner, er med andre mennesker tilstede. De fleste møter med bjørner er alene eller med få mennesker. Mange mennesker har møtt bjørner, og svært få har blitt angrepet. 1 av 5 kvinner i Norge blir voldtatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 9. mai #360 Del Skrevet 9. mai Synes det er sørgelig at så mange har så negative assosiasjoner til menn generelt i denne tråden. Er det virkelig ingen fedre, eller brødre man kanskje kunne møtt på i skogen, slik at man ikke ville valgt bjørnen? Jeg hadde uten tvil valgt å møte en mann hvis jeg hadde gått meg vill. Hvis da ikke bjørnen var utstyrt med kart og kompass, litt mat og verbale språkkunnskaper. Jeg får nesten bare si kondolerer til de som ikke har noen snille menn med integritet i deres liv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå