AnonymBruker Skrevet 5. mai #201 Del Skrevet 5. mai Jeg møter mange menn når jeg er på tur i skogen, og er ikke særlig redd for dem. Jeg ville derimot blitt veldig sjokkert og redd hvis en bjørn hadde forvillet seg inn i området. Men samtidig velger jeg å gå i skogen når det er mye trafikk og unngår å gå alene i skogen når det er færre mennesker der. Og det er jo ikke fordi jeg er redd for bjørner (eller andre ville dyr som er mer sannsynlig at jeg møter, for eksempel elg), men fordi jeg ikke ønsker å treffe på en mann når vi begge er alene på et isolert sted. Så bjørner er ikke en risikofaktor jeg trenger å tenke på til daglig. Anonymkode: 21025...27a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 5. mai #202 Del Skrevet 5. mai Snakk om generalisering. Jeg kan nevne som et eksempel - jeg bor et sted hvor det er et litt øde område mellom buss-stoppet og der jeg bor. Ofte når jeg skal gå av bussen om kvelden, går det kvinner av samtidig med meg og skal samme vei. Jeg prøver å være så forsiktig som jeg kan; holde god avstand til kvinnen og framstå så lite truende og farlig som jeg kan, likevel har jeg opplevd hysteriske kommentarer av typen «hvorfor følger du etter meg» osv - hva skal jeg gjøre da? Jeg må jo få lov å gå hjem, og jeg svarer høflig at jeg bare skal hjem og at jeg gjerne kan holde mer avstand. For meg blir dette litt som å tenke at f.eks alle muslimer er terrorister. Alle menn er ikke overgripere!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #203 Del Skrevet 5. mai isw skrev (6 minutter siden): Snakk om generalisering. Jeg kan nevne som et eksempel - jeg bor et sted hvor det er et litt øde område mellom buss-stoppet og der jeg bor. Ofte når jeg skal gå av bussen om kvelden, går det kvinner av samtidig med meg og skal samme vei. Jeg prøver å være så forsiktig som jeg kan; holde god avstand til kvinnen og framstå så lite truende og farlig som jeg kan, likevel har jeg opplevd hysteriske kommentarer av typen «hvorfor følger du etter meg» osv - hva skal jeg gjøre da? Jeg må jo få lov å gå hjem, og jeg svarer høflig at jeg bare skal hjem og at jeg gjerne kan holde mer avstand. For meg blir dette litt som å tenke at f.eks alle muslimer er terrorister. Alle menn er ikke overgripere!! Disse tallene gir inngir ikke akkurat tillit til menn. https://www.nrk.no/dokumentar/ny-undersokelse_-en-av-fem-kvinner-oppgir-a-ha-blitt-voldtatt-1.16277151 1 av 5 kvinner har blitt voldtatt en gang i livet. Skremmende tall. Anonymkode: 85c35...e55 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 5. mai #204 Del Skrevet 5. mai (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Disse tallene gir inngir ikke akkurat tillit til menn. https://www.nrk.no/dokumentar/ny-undersokelse_-en-av-fem-kvinner-oppgir-a-ha-blitt-voldtatt-1.16277151 1 av 5 kvinner har blitt voldtatt en gang i livet. Skremmende tall. Anonymkode: 85c35...e55 Det er jeg enig i. Jeg synes imidlertid ikke det er greit å bli behandlet som en voldtektsmann. Jeg har aldri voldtatt noen og har ingen intensjon om å noen gang gjøre det heller. Og jeg må få lov å gå hjem fra bussen. Endret 5. mai av isw 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 5. mai #205 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Disse tallene gir inngir ikke akkurat tillit til menn. https://www.nrk.no/dokumentar/ny-undersokelse_-en-av-fem-kvinner-oppgir-a-ha-blitt-voldtatt-1.16277151 1 av 5 kvinner har blitt voldtatt en gang i livet. Skremmende tall. Anonymkode: 85c35...e55 I tillegg til alle familiedrapene bare i 2024. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #206 Del Skrevet 5. mai isw skrev (12 minutter siden): Snakk om generalisering. Jeg kan nevne som et eksempel - jeg bor et sted hvor det er et litt øde område mellom buss-stoppet og der jeg bor. Ofte når jeg skal gå av bussen om kvelden, går det kvinner av samtidig med meg og skal samme vei. Jeg prøver å være så forsiktig som jeg kan; holde god avstand til kvinnen og framstå så lite truende og farlig som jeg kan, likevel har jeg opplevd hysteriske kommentarer av typen «hvorfor følger du etter meg» osv - hva skal jeg gjøre da? Jeg må jo få lov å gå hjem, og jeg svarer høflig at jeg bare skal hjem og at jeg gjerne kan holde mer avstand. For meg blir dette litt som å tenke at f.eks alle muslimer er terrorister. Alle menn er ikke overgripere!! Alle menn er selvfølgelig ikke overgripere. Alle haier angriper heller ikke, men er du og svømmer i sjøen og det dukker opp en hvithai, så vil du selvfølgelig handle ut i fra at den KAN angripe. Anonymkode: 5ba61...a88 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 5. mai #207 Del Skrevet 5. mai Rosalilje84 skrev (3 minutter siden): I tillegg til alle familiedrapene bare i 2024. Jeg ble en gang pr definisjon voldtatt av en kvinne. Dvs jeg fikk streng beskjed om at hvis jeg ikke lå med henne her og nå, så tok hun livet sitt. Jeg hater ikke alle kvinner likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 5. mai #208 Del Skrevet 5. mai (endret) For å finne risiko ved et møte, enten det er med en bjørn eller en mann, må du finne antall møter som går galt og dele dette på antall møter til sammen. Ved et stort antall møter må et stort antall gå galt dersom risiko skal være stor. Ved et lite antall møter holder det med et lite antall som går galt. Så... hvor mange møter har det vært med bjørn i Norge? Og hvor mange møter har det vært med menn? Finn tallene og regn ut, så har du fasitsvaret. Hva noen "tror" spiller ingen rolle. Endret 5. mai av KallePils 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 5. mai #209 Del Skrevet 5. mai KallePils skrev (4 minutter siden): For å finne risiko ved et møte, enten det er med en bjørn eller en mann, må du finne antall møter som går galt og dele dette på antall møter til sammen. Ved et stort antall møter må et stort antall gå galt dersom risiko skal være stor. Ved et lite antall møter holder det med et lite antall som går galt. Så... hvor mange møter har det vært med bjørn i Norge? Og hvor mange møter har det vært med menn? Finn tallene og regn ut, så har du fasitsvaret. Hva noen "tror" spiller ingen rolle. Jeg vil tro at antallet menn som voldtar tilfeldige kvinner i skogen og antallet bjørn som spiser deg er godt under 1 pr 10.000 møter. Begge deler er ufarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #210 Del Skrevet 5. mai Bjørn (eller alle andre villdyr, krokodille, løve etc.) fordi: Bjørner har ingen glede av å drepe meg Bjørner er snille Bjørner har ikke undertrykket kvinner i tusenvis av år Bjørner respekterer kvinner Bjørner voldtar ikke Bjørnen har ikke planlagt å ødelegge meg for sin egen nytelse Bjørner behandler damene sine bra Bjørner er ikke psykisk syke Bjørner hater ikke kvinner Anonymkode: 51c04...149 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 5. mai #211 Del Skrevet 5. mai isw skrev (7 minutter siden): Jeg ble en gang pr definisjon voldtatt av en kvinne. Dvs jeg fikk streng beskjed om at hvis jeg ikke lå med henne her og nå, så tok hun livet sitt. Jeg hater ikke alle kvinner likevel. Og jeg hater ikke alle menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 5. mai #212 Del Skrevet 5. mai isw skrev (Akkurat nå): Jeg vil tro at antallet menn som voldtar tilfeldige kvinner i skogen og antallet bjørn som spiser deg er godt under 1 pr 10.000 møter. Begge deler er ufarlig. Kan godt være, jeg har ikke peiling på hva tallene er. Men det er ihvertfall slik man finner ut riktig svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disney Adult Skrevet 5. mai #213 Del Skrevet 5. mai En mann så klart, treffer på menn i skogen stadig vekk jeg... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #214 Del Skrevet 5. mai Grevling skrev (1 time siden): Bjørner har utrolige krefter og lange, sylskarpe klør. Til og med mindre arter som svartbjørn. De trenger dermed ikke anstrenge seg stort for å alvorlig skade et menneske, mann eller kvinne. Selv om et godt poeng kommer frem i forhold til å bli trodd hvis noe skulle skje, så skal man være ganske naiv i forhold til naturen for å faktisk foretrekke å møte en bjørn i skogen. Vet ikke jeg, har hørt nok av løgner fra kvinner til å måtte se fotobevis fra dette møtet med bjørnen i så fall. En kvinne som bare kommer ut av skogen og forteller om et møte med en bjørn, hadde jeg ikke trodd på. Anonymkode: 9c348...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 5. mai #215 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bjørn (eller alle andre villdyr, krokodille, løve etc.) fordi: Bjørner har ingen glede av å drepe meg Bjørner er snille Bjørner har ikke undertrykket kvinner i tusenvis av år Bjørner respekterer kvinner Bjørner voldtar ikke Bjørnen har ikke planlagt å ødelegge meg for sin egen nytelse Bjørner behandler damene sine bra Bjørner er ikke psykisk syke Bjørner hater ikke kvinner Anonymkode: 51c04...149 Og alt dette gjør menn generelt, som i menn flest? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #216 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bjørn (eller alle andre villdyr, krokodille, løve etc.) fordi: Bjørner har ingen glede av å drepe meg Bjørner er snille Bjørner har ikke undertrykket kvinner i tusenvis av år Bjørner respekterer kvinner Bjørner voldtar ikke Bjørnen har ikke planlagt å ødelegge meg for sin egen nytelse Bjørner behandler damene sine bra Bjørner er ikke psykisk syke Bjørner hater ikke kvinner Anonymkode: 51c04...149 Bjørner har glede av å drepe deg om de er sultne. Bjørner er ikke snille om de oppfatter deg som en trussel. Bjørner er ikke i en posisjon til å undertrykke mennesker, så kan ikke sammenlignes. Bjørner fatter ikke konseptet av respekt alle disse er idiotiske sammenligninger lol. Anonymkode: ac91d...27b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egutt Skrevet 5. mai #217 Del Skrevet 5. mai Folk er rare 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #218 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Bjørn (eller alle andre villdyr, krokodille, løve etc.) fordi: Bjørner har ingen glede av å drepe meg Bjørner er snille Bjørner har ikke undertrykket kvinner i tusenvis av år Bjørner respekterer kvinner Bjørner voldtar ikke Bjørnen har ikke planlagt å ødelegge meg for sin egen nytelse Bjørner behandler damene sine bra Bjørner er ikke psykisk syke Bjørner hater ikke kvinner Anonymkode: 51c04...149 Du bør finne deg noen andre menn å henge sammen med. Anonymkode: 7dc36...1d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #219 Del Skrevet 5. mai 9 minutter siden, AnonymBruker said: Bjørn (eller alle andre villdyr, krokodille, løve etc.) fordi: Bjørner har ingen glede av å drepe meg Bjørner er snille Bjørner har ikke undertrykket kvinner i tusenvis av år Bjørner respekterer kvinner Bjørner voldtar ikke Bjørnen har ikke planlagt å ødelegge meg for sin egen nytelse Bjørner behandler damene sine bra Bjørner er ikke psykisk syke Bjørner hater ikke kvinner Anonymkode: 51c04...149 Prøv søkeordet "slagbjørn". Hvis du fortsatt interessert kan du lese mer om hvilken ende bjørner liker å starte når de spiser byttet sitt... mens det er i live. Anonymkode: 178cf...075 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai #220 Del Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du mener det er rasjonelt å heller ønske å møte på en av de mest fryktinngytende dyra vi har i skogen enn mannlige medborgere? Anonymkode: 178cf...075 Menn er langt farligere for oss kvinner enn en Bjørn. Ta det til dere i stedet for å krangle om det. Vi velger Bjørn uansett hvor emosjonelle dere blir av det. Bjørnen er redd for oss og vil i de aller fleste møter stikke av om den ser et menneske. Det samme kan man ikke si om en mann. Anonymkode: 73296...6e0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå