Gå til innhold

Ville du valgt å møte på en mann eller en bjørn dersom du hadde gått deg vill i skogen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange menn som leser kvinners svar later til å tro at kvinner som svarer bjørn tror at bjørner ikke kan være farlige, men spørsmålet handler ikke egentlig om bjørner. Spørsmålet handler om hvem som faktisk skader kvinner. Hint: Det er ikke bjørner.

• Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Spørsmålet er populært på sosiale medier:  Ville du som kvinne valgt å møte på en mann eller en bjørn om du var «trapped en the forest»? 

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Anonymkode: 5cd08...511

Herregud for noen fiendtlig holdning mange har til menn! Mannen vil også med svært stor sannsynlighet kunne hjelpe deg å finne veien tilbake. I stedet fremstilles han som et rovdyr! Og folk lurer på hvorfor mange menn nå sier at de ikke vil løfte en finger for å hjelpe kvinner? 

Endret av Traktor
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (2 minutter siden):

Mange menn som leser kvinners svar later til å tro at kvinner som svarer bjørn tror at bjørner ikke kan være farlige, men spørsmålet handler ikke egentlig om bjørner. Spørsmålet handler om hvem som faktisk skader kvinner. Hint: Det er ikke bjørner.

Jeg tenkte motsatt......de som ønsker å møte en mann har skitne fantasier som de håper blir oppfylt.

Anonymkode: 03a7f...142

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva får deg til å tro at bjørner ikke er snille??? Når ble et menneske drept av bjørn i norge sist???? Bjørner er ikke farligere enn en hund.

En bjørn kunne ikke hjulpet meg. Og jeg går ikke rundt og tror at alle menn er noen farlige vesener som går rundt i skogen for å drepe kvinner. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (3 minutter siden):

Likevel er nok sannsynligheten for at en bjørn du møter i skogen vil skade deg være vesentlig større, enn for en mann du møter i skogen. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splurge
Traktor skrev (5 minutter siden):

Herregud for noen fiendtlig holdning mange har til menn! Mannen vil også med svært stor sannsynlighet kunne hjelpe deg å finne veien tilbake. I stedet fremstille han som et rovdyr! 

Fiendtlig holdning? Når det snakkes om overgrep og voldtekt er det plenty av menn som sier at kvinner må ta forholdsregler og gjøre diverse ting for å unngå å bli voldtatt. Og så blir noen av dere grinete når vi er skeptiske? Altså.... 

Ikke se på det som fiendtlig. Se heller på det som en naturlig skeptisk kvinner har hatt siden tidenes morgen da menn gjennom hele historien ikke har vært særlig snill mot kvinner. 

Endret av Splurge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror mange som ikke har sett disse videoene misforstår poenget. Det handler ikke om å bli reddet ut av skogen av mannen man møter på.

Men hvem av en mann eller en bjørn (eller et annet skummelt dyr) er mest sannsynlig til å skade en kvinne. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Splurge skrev (2 minutter siden):

Fiendtlig holdning? Når det snakkes om overgrep og voldtekt er det plenty av menn som sier at kvinner må ta forholdsregler og gjøre diverse ting for å unngå å bli voldtatt. Og så blir noen av dere grinete når vi er skeptiske? Altså.... 

Ikke se på det som fiendtlig. Se heller på det som en naturlig skeptisk kvinner har hatt siden tidenes morgen da menn gjennom hele historien ikke har vært særlig snill mot kvinner. 

Likefullt fiendtlige holdninger. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alt mannehatet man har lest ....

Anonymkode: 65a73...945

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann. Stor fare for at den mannen ser ut som en bjørn da.. så.. hm.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (12 minutter siden):

Likevel er nok sannsynligheten for at en bjørn du møter i skogen vil skade deg være vesentlig større, enn for en mann du møter i skogen. 

Nei, du tar jo helt feil. Vi mennesker er faktisk ikke på en bjørn sin meny...den ser ikke på oss som mat, så hvorfor skulle den skade noen? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror mange som ikke har sett disse videoene misforstår poenget. Det handler ikke om å bli reddet ut av skogen av mannen man møter på.

Men hvem av en mann eller en bjørn (eller et annet skummelt dyr) er mest sannsynlig til å skade en kvinne. 

Kvinner dreper flere menn enn det bjørn gjør i Norge. 

Anonymkode: 65a73...945

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Splurge
Traktor skrev (18 minutter siden):

Herregud for noen fiendtlig holdning mange har til menn! Mannen vil også med svært stor sannsynlighet kunne hjelpe deg å finne veien tilbake. I stedet fremstilles han som et rovdyr! Og folk lurer på hvorfor mange menn nå sier at de ikke vil løfte en finger for å hjelpe kvinner? 

Hva mener du? Hva får deg til å tro at vi absolutt skal ha menn sin hjelp? Til hva da? Trenger jeg hjelp fra en mann så betaler jeg han for det (elektriker, bilmekaniker, rørlegger). Den maskuline, gode mannen er hjelpsom uavhengig av holdninger han tror enkelte har i samfunnet, men den moderne mannen er ikke sånn, de sitter og sutrer av #metoo og kaller kvinner for mannehatere med dårlig grunnlag. 

Du vil ikke hjelpe kvinner fordi noen kvinner er "mannehatere". Det er lavmål. Lite maskulint. Typisk moderne mann. Jeg har løftet fingre for flere menn det siste året, hjulpet de. Tenk, at en mannehater, kan hjelpe menn.... ;) 

Endret av Splurge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da mange ganger møtt på menn når jeg har vært på tur alene i skogen eller på fjellet. De har aldri vært ubehagelige, men tvert imot generelt svært hyggelige. Hadde jeg gått meg vill ville en mann vært et kjærkomment syn. 

En bjørn har jeg veldig lite lyst til å treffe på. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (46 minutter siden):

Jeg er glad for å ikke bo i USA, der denne trenden, med å foretrekke bjørn eller mann oppstod. De har et samfunn som produserer mye kriminalitet, og kan ha god grunn til å være redd hverandre. Kvinnesynet er også mye verre.

Akkurat hva jeg skulle si. Det er lett for oss å sitte her å si at det er latterlig å ville møte en bjørn i stedet for en mann, men det er rimelig mange steder i verden der menn er farlige i mye større omfang enn her.

Anonymkode: 73ae3...919

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis det er et spørsmål om statistikk så er svaret åpenbart og i så fall helt uinteressant. Alle forstår at det er større sannsynlighet for å bli skadet av en mann (eller en kvinne, for den saks skyld) enn en bjørn. Man går gjennom et helt liv uten å møte en eneste bjørn. Hele problemstillingen er tendensiøs og tøysete.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andro skrev (54 minutter siden):

Det er statistisk langt mindre sannsynlig å bli skada av en bjørn.

Hvor har du dette fra? 

Kan du vise til noen statistikk på dette? 

Scenario, 100 kvinner som har truffet på en mann i skogen vs 100 kvinner som har truffet på en bjørn i skogen. 

Det er sammenlignbar statistikk. 

Anonymkode: b149e...53f

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at flere her tror vi som sier "vel, åpenbart en mann?" liksom ikke har skjønt poenget. Alle skjønner selvfølgelig at det er ment som en fiks måte å poengtere hvilken risiko menn statistisk utgjør for kvinner på. Det er bare at vi synes det er et litt for dust retorisk grep til å funke. Hvis dette gjør noen tankefulle skal det ikke så mye til.

Anonymkode: 3098e...922

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørsmålet er populært på sosiale medier:  Ville du som kvinne valgt å møte på en mann eller en bjørn om du var «trapped en the forest»? 

Jeg har enda til gode å se noen (både kvinner og menn) svare at de heller ville møtt på en mann enn en bjørn. 

Hva med dere? 

Jeg hadde valgt å møte på en mann 😂.

Mannen kan knulles, bjørnen kan drepe meg 😂.

Enkelt og greit 😂😂😂

Anonymkode: d3b20...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann. Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet jeg vl bli redd og stressa om jeg møter en bjørn. Og menn møter jeg stadig lagt inni skauen uten at det gjør meg det minste engstelig. Om jeg attpåtil hadde gått meg vill... Hva faen skulle det hjulpet meg å møte en bjørn? 

Anonymkode: 43181...3f1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...