AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #1 Del Skrevet 24. april 2024 Jeg har mørk brunt naturlig hår. Jeg vil lysne det et par nyanser til lys brunt. Må jeg bleke da eller kan jeg bruke hårfarge? Vil frisør alltid bleke? Anonymkode: 84bdf...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #2 Del Skrevet 24. april 2024 Man kan ikke farge hår lysere Anonymkode: 5712e...764 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grevling Skrevet 24. april 2024 #3 Del Skrevet 24. april 2024 Hva med henna? https://lyko.com/no/khadi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PusheenPusheen Skrevet 24. april 2024 #4 Del Skrevet 24. april 2024 Jeg har nesten svart hår. Spiller ingen rolle hva jeg gjør, det MÅ bleikes hvis jeg vil ha det lysere dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #5 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan ikke farge hår lysere Anonymkode: 5712e...764 Du tar feil. Anonymkode: b9d67...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #6 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du tar feil. Anonymkode: b9d67...a77 Nei. Man må bleke først. Så kan man farge etterpå. Lysfarge inneholder også blekemiddel Anonymkode: 5712e...764 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #7 Del Skrevet 24. april 2024 Har du mørkt hår som IKKE er farget mørkt kan det lysfarges. Det kan bli to nyanser lysere. Er håret ditt farget mørkt, må det avfarges / blekes Jeg lysfarger mitt hver 6. Uke med butikkprodukter. https://www.vita.no/vita-tipser/har/harfarge-guide Anonymkode: b9d67...a77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 24. april 2024 #8 Del Skrevet 24. april 2024 Henna eller kamillesjampo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #9 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har du mørkt hår som IKKE er farget mørkt kan det lysfarges. Det kan bli to nyanser lysere. Er håret ditt farget mørkt, må det avfarges / blekes Jeg lysfarger mitt hver 6. Uke med butikkprodukter. https://www.vita.no/vita-tipser/har/harfarge-guide Anonymkode: b9d67...a77 Hvilken hårfarge har du og hvilket butikkprodukt bruker du? Altså hvilket nummer? Anonymkode: 84bdf...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #10 Del Skrevet 24. april 2024 En farge kan ikke lysne en annen farge. Som en annen skriver, hvis det er naturlig mørkt hår kan det kanskje lysnes en tone eller to med farge, men er det det minste farge i det, må det blekes før det igjen korrigeres. Anonymkode: 4b2f0...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #11 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Hvilken hårfarge har du og hvilket butikkprodukt bruker du? Altså hvilket nummer? Anonymkode: 84bdf...1da Jeg er mellom/ mørk blond og bruker Nutrisse 9 eller 10, alt ettersom når på året. Jeg farget det mye mørkere en gang og da måtte det blekes tilbake . Grønt ble det og siden det var en nøytral mørk farge 😑 Anonymkode: b9d67...a77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ditzy Doo Skrevet 24. april 2024 #12 Del Skrevet 24. april 2024 Nei, det går ikke. Du har nødt til å bleke det først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #13 Del Skrevet 24. april 2024 Jeg er mellomblond og bruker Nutrisse 9 og blir minst to nyanser lysere. Anonymkode: 313d2...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #14 Del Skrevet 24. april 2024 Du kan ha sitron i det før du setter deg ut i solen 🤪 Anonymkode: 0f8c6...4dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #15 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): En farge kan ikke lysne en annen farge. Som en annen skriver, hvis det er naturlig mørkt hår kan det kanskje lysnes en tone eller to med farge, men er det det minste farge i det, må det blekes før det igjen korrigeres. Anonymkode: 4b2f0...4c6 Jeg vil bare lysne det en Tone eller to. Feks med denne fargen: Vil det fungere på mørk brunt hår? Anonymkode: 84bdf...1da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april 2024 #16 Del Skrevet 25. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vil bare lysne det en Tone eller to. Feks med denne fargen: Vil det fungere på mørk brunt hår? Anonymkode: 84bdf...1da Det går kanskje, men denne inneholder fortsatt blekemiddel. Så det kan bli oransje Anonymkode: 5712e...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 25. april 2024 #17 Del Skrevet 25. april 2024 Når man farger håret så tilsetter du pigmenter, og mørkt hår oppleves mørkt fordi det er mye pigmenter inni hårstråene. Skal man lysne håret er du nødt til å bleke det, det er en prosess hvor man åpner skjellaget i håret for å fjerne/redusere pigmentene. I denne prosessen vil de røde pigmentene fjernes først deretter de gule, det er derfor noen kan oppleve å få oransj/gult hår etter bleking - dette er helt vanlig og går man til frisør vil de korrigere dette ved å tilsette små mengder blå/lilla pigmenter (såklart toner, eller skyll) for å utligne det gule/oransje slik at håret oppleves kaldere/lysere blond. Dersom du har relativt lyst hår fra før (snakker da om blond level 7-10) og ønsker en kaldere farge så kan en fargekur med blå/lilla pigmenter gjøre at håret oppleves lysere. Men har du derimot mørkere hår og ønsker å bli betydelig lysere må du bleke det nettopp for å fjerne noe av pigmentene som gjør at håret ser mørkt ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 25. april 2024 #18 Del Skrevet 25. april 2024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå