Gå til innhold

Hvorfor snakke på høyttaler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater å høre sånne samtaler på T-banen. Da sitter man tett, og man får ufrivillig masse støy og detaljer fra andre man absolutt ikke orker å høre på. Jeg blir helt passiv aggressiv! 
Dere som sammenligner med at to personer går ute og snakker sammen; det kan ikke sammenlignes. Problemet er jo hvor man befinner seg. På buss, tog, bane, venterom etc, blir jo omgivelsene tvunget til å høre på. 

Anonymkode: db5bf...011

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alltid en eller annen utlending som roper noe inn i telefonen på max volum. En uting og de eier ikke evne til å ta hensyn til andre. 

Anonymkode: e514b...610

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg en jammer av og til, samfunnet var ikke så ille før mobiltelefo.. "smarttelefonen" ble en ting.

Anonymkode: 65d43...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket mer og mer av dette. Hvorfor tror folk at jeg på bussholdeplassen eller bussen kl. 6:30 på morgenen, har lyst til å høre bakgrunnsstøy fra deres TikTok/Youtube/Reels? Og enda verre er telefonsamtaler. Personen med telefon roper som om hen skal høres helt til Australia, og den som svarer høres ut som en eller annen skurrete radiosending. Jeg fatter ikke dette! Det kan virkelig ikke falle meg inn å tvinge min lyd på noen andre på denne måten. 

Her en dag var det også en som for fullt alvor spilte musikken sin rett ut fra telefonen på bussen, såpass høyt at alle fikk det med seg. Måtte høre nesten hele låta, og det var en befrielse da han gikk av.

Anonymkode: 7f405...e91

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har du de som snakker i telefonen i bilen og har høyttaler på,slik at alle rundt hører. Vet folk virkelig ikke dette enda? Har de aldri hørt det fra en annen bil? 

Anonymkode: 6078b...7ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke yngre folk gjøre dette, kun eldre folk. Både norske og mørkhudede. 

Anonymkode: 5edf3...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri irritert meg over at folk snakker på høyttaler. 

Folk som derimot har volumet på 200 db, mens de sitter i bilen og snakker.... Det kommer jeg aldri til å forstå 🤔 Skru ned lyden! 😖

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her tror jeg du snakker om deg selv 😂

Mitt eneste budskap er; hvorfor gå rundt å irritere seg? 

Går bare ut over eget blodtrykk...

Anonymkode: faac2...b2c

I et samfunn der vi hele tiden blir flere, og må omgås tettere, er det stadig viktigere at vi oppfører oss på en måte som tar rimelig hensyn til andre. Gjør vi ikke det, rakner solidariteten og den gjensidige respekten som er samfunnets sosiale lim. Selvfølgelig må vi lære oss å vise raushet og toleranse, men den andre siden av medaljen er at vi også må bestrebe oss på å unngå å plage andre når det er ikke er noen legitim grunn til det. Å bruke parfyme er noe som generelt har aktverdige grunner, og er (stort sett) sosialt akseptabelt selv om det sjenerer noen. Det å drite i å bruke ørepropper/headset fordi man ikke gidder, har ingen legitim begrunnelse, og å utsette folk for plagsom og invaderende støyforurensning uten noen aktverdig grunn er selvsagt noe helt annet enn å bruke parfyme. Det er rett og slett asosial atferd. (For de som frykter stråleskader, anbefaler jeg tinnfoliehatt.)

Anonymkode: 38186...6d8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

I et samfunn der vi hele tiden blir flere, og må omgås tettere, er det stadig viktigere at vi oppfører oss på en måte som tar rimelig hensyn til andre. Gjør vi ikke det, rakner solidariteten og den gjensidige respekten som er samfunnets sosiale lim. Selvfølgelig må vi lære oss å vise raushet og toleranse, men den andre siden av medaljen er at vi også må bestrebe oss på å unngå å plage andre når det er ikke er noen legitim grunn til det. Å bruke parfyme er noe som generelt har aktverdige grunner, og er (stort sett) sosialt akseptabelt selv om det sjenerer noen. Det å drite i å bruke ørepropper/headset fordi man ikke gidder, har ingen legitim begrunnelse, og å utsette folk for plagsom og invaderende støyforurensning uten noen aktverdig grunn er selvsagt noe helt annet enn å bruke parfyme. Det er rett og slett asosial atferd. (For de som frykter stråleskader, anbefaler jeg tinnfoliehatt.)

Tinnfolie er ikke å oppdrive lengre.

Anonymkode: 82c61...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 11.59):

Tinnfolie er ikke å oppdrive lengre.

Anonymkode: 82c61...ec3

Uffda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en kvalm tråd. Dette viser meg alt jeg misliker med nordmenn! Har noen av dere tenkt på at det finnes folk med dårlig hørsel? Og selv de som ikke har det, skal det ikke mer til før dere irriterer dere? For et svakt folkeslag. Blir fornærmet av at noen prater

Anonymkode: 2dfd9...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 21.38):

Svært dramatisk tråd for noe så lite?!. Ikke alle har penger til nytt headsett, mange telefoner kommer nå plutselig uten headphone jack og da fungerer ikke gamle headsett lengre. Se lengre enn din egen nese. Hvis man er utendørs er en viss grad av støy faktisk å forvente. Gå og lev inne i hulene deres. Gud bedre. Sarte sjeler. 

Anonymkode: 2dfd9...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...