AnonymBruker Skrevet 24. april #21 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): En som irriterer seg finner alltid noe å irritere seg over. De hadde sikkert irritert seg over seg selv også, om alle var akkurat som en selv. Anonymkode: faac2...b2c Jaja, det er jo en lettvint unnskyldning for en med huet godt plantet i egen navle. Anonymkode: ab2a3...ccd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #22 Del Skrevet 24. april Det er umulig å forstå at noen ser seg tjent med å støybombe sine omgivelser med rauting fra telefonen eller videobråk fra Tik Tok/youtube. Dersom headset/earpods ikke hadde vært oppfunnet, hadde det iallfall vært mulig å forstå problemstillingen, men dette virker rett og slett sykt. Anonymkode: 38186...6d8 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #23 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jaja, det er jo en lettvint unnskyldning for en med huet godt plantet i egen navle. Anonymkode: ab2a3...ccd Den sammenligningen forstod jeg ikke? Jeg bruker airpods. Men irriterer meg null niks over de som snakker høyt. Eller parfymebruk. Eller hundeeiere. Eller noe som helst, egentlig. Er det ikke slitsomt å stadig legge mye energi og irritasjon over hva andre gjør? Anonymkode: faac2...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #24 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Den sammenligningen forstod jeg ikke? Jeg bruker airpods. Men irriterer meg null niks over de som snakker høyt. Eller parfymebruk. Eller hundeeiere. Eller noe som helst, egentlig. Er det ikke slitsomt å stadig legge mye energi og irritasjon over hva andre gjør? Anonymkode: faac2...b2c Du roter sammen en masse usammenligbare ting. Da blir diskusjonen bare grøt. Anonymkode: 38186...6d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #25 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Observerer flere og flere i "bybildet" som går og snakker i mobilen på høyttaler i full offentlighet. Alle kjønn og raser, men gjerne yngre folk. Hva er greia? Ikke hørt om ørepropper? Anonymkode: 51d1b...e77 Det gir mindre stråling, og er mindre skadelig for både hørsel og hodet. Plager det deg om du passerer to personar som har en vanlig samtale også?? Mye å irritere seg over her i livet, men dette burde ikke være i den kategorien. Anonymkode: c52d5...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #26 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gir mindre stråling, og er mindre skadelig for både hørsel og hodet. Kilde? Anonymkode: c1cd8...931 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #27 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gir mindre stråling, og er mindre skadelig for både hørsel og hodet. Plager det deg om du passerer to personar som har en vanlig samtale også?? Mye å irritere seg over her i livet, men dette burde ikke være i den kategorien. Anonymkode: c52d5...08c Stråling? Hørselskade? Herregud. Anonymkode: 38186...6d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #28 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Observerer flere og flere i "bybildet" som går og snakker i mobilen på høyttaler i full offentlighet. Alle kjønn og raser, men gjerne yngre folk. Hva er greia? Ikke hørt om ørepropper? Anonymkode: 51d1b...e77 Hører bedre. Anonymkode: 7965e...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 24. april #29 Del Skrevet 24. april Jeg snakker bare med høyttaler.. men jeg snakker nesten aldri i telefon, og aldri når jeg går rundt i byn.. Lurer på hva problemet egentlig er? Kan være like ille eller ubetydelig enten det er på høyttaler eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet 24. april #30 Del Skrevet 24. april Folk er generelt blitt dårligere til å vise hensyn offentlig når det gjelder støy. Jeg ville aldri vært så frekk mot andre offentlig, er nok derfor det irriterer meg. Også finnes det ingen god grunn for å bruke høytaler, finnes andre alternativer som er bedre, så hvorfor folk gidder skjønner jeg ikke 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #31 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har også opplevd folk som snakker med telefonen på høyt, hvor jeg har fått med meg en livskrise til personen i andre enden. Hun klikket da hun fikk vite hun var «på høyt» og brettet ut på hele bussen…. Jeg spør alltid folk Keg snakker med om jeg er på høyt, for da gidd jeg ikke si alt jeg skulle ha sagt. En skikkelig uting! Og disse utenlandske som sitter på bussen grytidlig hver morgen og skal snakke med familiemedlemmer i hjemlandet…. Mye bråk, musikk, skriking og gjerne snakker de med flere folk samtidig….. Eller de spiller av videosnutter på høyt med lokalmusikk fra hjemlandet med forferdelige lyder. Anonymkode: b95fb...25f Enig. Dette er jævlig irriterende på to måter. Du utleverer andre som tror de har en privat samtale. Og du forstyrrer omgivelsene. Men skal være ærlig å si jeg humret for meg selv da en eldre dame (over 70) hadde på høyttalere da hun ble oppringt på legevakta. Vi satt begge og ventet på time. Jeg tenkte at "her får jeg med meg en haug med den andre damens trivialiteter og hverdag", men det tok en brå vending da hun plutselig begynte å legge ut om at hun hadde et kommende elskovsmøte. 😆 Da begynte hun med telefonen brått og fomle litt med den og mumle "jeg har på høyttaler..". Jaja. Hyggelig at damen i andre enden har ligging på gang, da. Anonymkode: 353b2...23a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #32 Del Skrevet 24. april Vet ikke om det et bare den yngre garde heller. Jeg overvar akkurat en 1,5 timers togtur med en nesten like lang FaceTime samtale mellom besteforeldre og bar/barnebarn, på iPad med høyttaler. Anonymkode: 86f12...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ditzy Doo Skrevet 24. april #33 Del Skrevet 24. april Vet ikke hvorfor andre gjør det, men jeg gjør det enkelt og greit fordi jeg har Tinnitus og kan ikke ha mobilen inntil øret, kan heller ikke bruke ørepropper da jeg bruker høreapparat. Å snakke på høytalere gjør det og enklere å høre hva den på andre siden av "røret" sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ditzy Doo Skrevet 24. april #34 Del Skrevet 24. april (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det gir mindre stråling, og er mindre skadelig for både hørsel og hodet. Plager det deg om du passerer to personar som har en vanlig samtale også?? Mye å irritere seg over her i livet Anonymkode: c52d5...08c Bra svart! Endret 24. april av Ditzy Doo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #35 Del Skrevet 24. april Ditzy Doo skrev (14 minutter siden): Vet ikke hvorfor andre gjør det, men jeg gjør det enkelt og greit fordi jeg har Tinnitus og kan ikke ha mobilen inntil øret, kan heller ikke bruke ørepropper da jeg bruker høreapparat. Å snakke på høytalere gjør det og enklere å høre hva den på andre siden av "røret" sier Dette blir en avsporing, og det er jo ikke sikkert det passer for deg, men noen høreapparater kan kobles til telefonen. En dame jeg kjenner har høreapparat som dobler som pods. Hun har høreapparatene koblet til telefonen med Bluetooth, og får telefonsamtaler og varsler rett på øret. Anonymkode: 84647...063 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #36 Del Skrevet 24. april Jeg kan ikke tro at så mange gjennom alle alderskategorier plutselig skal være så redd for stråling når vi ikke har noen flere nyheter om det. Jeg var på Statens Vegvesen en dag. Stapp fullt rom, ganske lite, ikke nok sitteplasser til alle der. Så kommer det ei inn med den andre personen på høyttaler. Den andre personen var hele tiden på grensen til hva som er ok å si høyt til alle og enhver. Snakket om jobb og navngitte personer, hele tiden nær et tråkk over på den andre siden hvor det kunne blitt ubehagelig om noen der forsto hvem det var. Den personen visste ikke at alle i hele det rommet hørte samtalen. Garantert. Først trodde jeg at dette fenomenet kom av at gamle folk ikke klarte å bruke telefonen lenger og jeg har bare blitt mer og mer forferdet etterhvert som jeg ser at det gjelder alle aldre og så altfor mange. Jeg synes at jeg forstyrrer andre med en helt ordinær samtale jeg, hvis det er mange rundt meg og på steder de ikke bare kan gå lenger unna meg. Og har man spesielle behov så må man jo informere personen i andre enden OG tenke gjennom hvor man har private samtaler. Anonymkode: cae50...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #37 Del Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du roter sammen en masse usammenligbare ting. Da blir diskusjonen bare grøt. Anonymkode: 38186...6d8 Her tror jeg du snakker om deg selv 😂 Mitt eneste budskap er; hvorfor gå rundt å irritere seg? Går bare ut over eget blodtrykk... Anonymkode: faac2...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #38 Del Skrevet 24. april 5 hours ago, AnonymBruker said: Fordi man slipper å høre på potensielt 50% av samtalen. Og folk snakker høyere enn vanlig når de snakker på høytaler. Anonymkode: ffcbd...a17 Og ikke minst fordi på mobilen er det unødvendig. Sitter man to sammen og snakker må nesten begge lage lyd, med mindre man kan tegnspråk eller telepati. Men telefonen er en enkel sak å ikke ha på høyttaler, og også en selvfølge i forhold til den som snakker og kanskje ikke vet at mange hører. Anonymkode: cd911...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 24. april #39 Del Skrevet 24. april Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #40 Del Skrevet 24. april Jeg gjør dette hvis jeg har problemer med å høre personen. Ute i offentligheten er det gjerne mye bakgrunnsstøy og da blir det vanskelig å høre hva den andre personen sier med mindre du har på øretelefoner eller høytaller. Anonymkode: 096a3...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå