Gå til innhold

Hvorfor snakke på høyttaler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Observerer flere og flere i "bybildet" som går og snakker i mobilen på høyttaler i full offentlighet. Alle kjønn og raser, men gjerne yngre folk.

Hva er greia? Ikke hørt om ørepropper?

Anonymkode: 51d1b...e77

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irriterende...

Anonymkode: 4d9df...e92

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på dette, og at to personer går og snakker sammen? 

Anonymkode: faac2...b2c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en plage i mange år. Jeg tar mye buss og den samme ruta hver gang og de samme høytskrikerne er der hver gang. Det er plagsomt og jeg oppfatter det som veldig uhøflig. Jeg ønsker ikke å lytte på deres samtaler. 

Anonymkode: 7d96f...bf6

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi det oppfattes ikke på samme måte… Mange skriker fordi det er bråk rundt dem, de hører ikke like godt når de har telefonen på høyt, lydene blir annerledes osv. Bare irriterende - og merkelig! 

Anonymkode: b95fb...25f

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

🙄

Anonymkode: b33ae...fd5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd folk som snakker med telefonen på høyt, hvor jeg har fått med meg en livskrise til personen i andre enden. Hun klikket da hun fikk vite hun var «på høyt» og brettet ut på hele bussen…. Jeg spør alltid folk Keg snakker med om jeg er på høyt, for da gidd jeg ikke si alt jeg skulle ha sagt. En skikkelig uting! Og disse utenlandske som sitter på bussen grytidlig hver morgen og skal snakke med familiemedlemmer i hjemlandet…. Mye bråk, musikk, skriking og gjerne snakker de med flere folk samtidig….. Eller de spiller av videosnutter på høyt med lokalmusikk fra hjemlandet med forferdelige lyder. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig ting å gjøre, og veldig uhøflig. Og verre blir det, de yngste nå prater ikke bare på høytaler, men gamer, hører på musikk, YT osv med full guffe på høytalerne helt uten å tenke på alle rundt.

Herregud å glad jeg er i mine headsett med støykansellering

Anonymkode: d935c...cf8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merkelig ting å gjøre, og veldig uhøflig. Og verre blir det, de yngste nå prater ikke bare på høytaler, men gamer, hører på musikk, YT osv med full guffe på høytalerne helt uten å tenke på alle rundt.

Herregud å glad jeg er i mine headsett med støykansellering

Anonymkode: d935c...cf8

Jeg bruker vanlige iPods. Av og til må jeg slå av likevel, fordi jeg ikke hører noe i de - kun lyden av de som snakker på høyt… Kunne brukt støykansellerende ørepropper, men føler meg innestengt og at jeg går glipp av ting jeg bør høre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er generelt blitt mindre flinke til å ta hensyn til andre. Det er kun meg, meg og atter meg. Å ta hensyn blir av stadig flere sidestilt med tap av rettigheter og frihet. 

I tillegg til de som liker å snakke på høyttaler på offentlige steder og transport, er det stadig flere som også hører på videoer og musikk på buss/tog. Fryktelig irriterende. Jeg er ikke interessert i å høre på allverdens podcaster og influensere som skriker.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vet personen i andre enden at det den sier blir broadcastet til alle rundt? Det virker ofte ikke sånn, og det er jo helt vanvittig frekt mot den i andre enden. 

Anonymkode: cae50...070

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk eksempel på forfallet i samfunnet, man tenker kun på seg selv og bryr seg ikke om man er til sjenanse for andre.. 

Endret av LeneXCII
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Observerer flere og flere i "bybildet" som går og snakker i mobilen på høyttaler i full offentlighet. Alle kjønn og raser, men gjerne yngre folk.

Hva er greia? Ikke hørt om ørepropper?

Anonymkode: 51d1b...e77

Begge kjønn. 

Anonymkode: c6dcd...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare yngre. Det er også godt voksne som går og skriker ut i høyttaler. Det er en forbanna uting. Du er ikke hjemme!

Anonymkode: c6dcd...326

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi man slipper å høre på potensielt 50% av samtalen. Og folk snakker høyere enn vanlig når de snakker på høytaler. 

Jeg har en kollega som bruker høytaler når hun snakker med meg. Fordi hun da kan multitaske. Kjempekjekt når hun rydder kopper inn i oppvaskmaskin 🙉

Anonymkode: ffcbd...a17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Fordi det oppfattes ikke på samme måte… Mange skriker fordi det er bråk rundt dem, de hører ikke like godt når de har telefonen på høyt, lydene blir annerledes osv. Bare irriterende - og merkelig! 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

🙄

Anonymkode: b33ae...fd5

Jeg er bare ikke så nærtagende, da.

Beveger jeg meg i bybildet er det lyd, slik er det.

Må være temmelig utmattende å stadig finne noe å irritere seg over i livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg er bare ikke så nærtagende, da.

Beveger jeg meg i bybildet er det lyd, slik er det.

Må være temmelig utmattende å stadig finne noe å irritere seg over i livet sitt. 

Ja, det er det. Så hvis folk kunne ha begynt å ta hensyn til hverandre igjen hadde jo det hjulpet på.

Anonymkode: ab2a3...ccd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også opplevd folk som snakker med telefonen på høyt, hvor jeg har fått med meg en livskrise til personen i andre enden. Hun klikket da hun fikk vite hun var «på høyt» og brettet ut på hele bussen…. Jeg spør alltid folk Keg snakker med om jeg er på høyt, for da gidd jeg ikke si alt jeg skulle ha sagt. En skikkelig uting! Og disse utenlandske som sitter på bussen grytidlig hver morgen og skal snakke med familiemedlemmer i hjemlandet…. Mye bråk, musikk, skriking og gjerne snakker de med flere folk samtidig….. Eller de spiller av videosnutter på høyt med lokalmusikk fra hjemlandet med forferdelige lyder. 

Hater det intenst. 5 dager i uka med den j**** støyforurensningen tidlig på morgenen.

Og så har du de som bare MÅ sitte i stillevogna på toget og hviske/snakke lavt til hverandre 🤬

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er det. Så hvis folk kunne ha begynt å ta hensyn til hverandre igjen hadde jo det hjulpet på.

Anonymkode: ab2a3...ccd

En som irriterer seg finner alltid noe å irritere seg over. De hadde sikkert irritert seg over seg selv også, om alle var akkurat som en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...