Gå til innhold

Er det riktig av meg å føle meg sviktet

flirt

Anbefalte innlegg

Jeg har et snaut år hatt en elsker/venn.  Vi har hatt det veldig bra når vi er sammen, men det er mye med han som har irritert meg.  Jeg var i lengre tid usikker på hele forholdet og avsluttet det, men det tok ikke mer enn en dag før jeg havnet til sengs med han igjen. 

Jeg gikk da ut i fra at alt var som før igjen. Helt til han fortalte meg at han hadde hatt sex med en annen dame, dagen etter vi hadde vært sammen. Jeg ble så lei meg og skuffet over at han gjorde dette. Han hadde uttrykt at jeg var den han ville være sammen med, allikevel fikk han seg til å gjøre dette.

Gjør jeg rett i å føle meg sint, skuffet og såret? 

Etter dette kuttet jeg han helt ut, men jeg kjenner at jeg savner han og den jeg var sammen med han. Allikevel er jeg så stolt og såret at jeg ikke får meg til å kontakte han igjen. Kan jeg ha det så godt og skylde meg selv? Bør jeg svelge stoltheten og gjenopprette forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjorde det slutt så du må svelge stoltheten hvis du vil ha ham tilbake. Og du kaller ham elsker/venn. For meg betyr det at dere ikke er monogame. Kanskje litt mer klare grenser?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En som kjører rebound dagen etter? Selvfølgelig kjenner man at det gjør vondt, det høres ut som du legger mer i relasjonen mellom dere enn han. 

Anonymkode: 212ab...97a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følelser kan ikke være feil. Det du føler er riktig for deg.

Spørsmålet er om du kommer til å stole på han igjen. Det kan du teste ut ved å være sammen med han og se hvordan det blir. Snakke med han km det. 

Anonymkode: 26279...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nå engang sånn at man må sette egne grenser. Grenser som naturligvis vil ekskludere mange mennesker fra å være en potensiell partner. Du har all rett til å føle som du gjør, men han har ikke gjort noe galt. Heller ikke du.

For veldig mange, både kvinner og menn, går det sport i å ha så mye sex man bare kan med så mange partnere som mulig. Stikker man en tå innenfor denne gruppen med mennesker, så bør man være trygg på at også du ser på sex som en hobby. For andre betyr sex så mye mer, og derfor noe man ikke klarer eller ønsker å ha med hvem som helst. Miksen av disse menneskene vil naturligvis ende opp med fortvilelse, sinne og det som er.

Kanskje du opplevde at sex betyr litt mer enn du kanskje hadde trodd? Kanskje du lærte noe om deg selv? 

Anonymkode: 89b3e...abf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sitat

Er det riktig av meg å føle...

Svaret på et spørsmål som begynner slik er alltid "JA!" 

Anonymkode: 573aa...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du har følelser for en du ikke er i forhold med. Bedre å deppe en periode nå og komme deg videre. 

Anonymkode: f0d7d...d8f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det beste for deg nå gjøre nå er å fokusere på at du skal være glad du er kvitt en mann som så lett hopper fra dame til dame.

Om han er oppriktig ang. følelser for deg, så gjenstår likevel det faktum at han da løser sine følelsesmessige problemer med sex med andre (med hvem som helst). Dette var hans reaksjonmønster som skjedde nærmest som en refleks. Det betyr at du må anta at han også i fremtiden vil velge lignende løsninger. Denne mannen kan du ikke stole på.

De følelsene du sitter med er fullt forståelig. Men vær mest av alt glad for at du har satt en sunn grense for deg selv og kuttet bort en mann du ikke kan stole på fra ditt liv.

Anonymkode: 81925...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner at følelsen ikke er god, men:

Du dumper en du ligger med, og er skuffet over at han ligger med andre?

Selvfølgelig gjør han det - hvorfor skulle han ikke?

Anonymkode: 573aa...b6a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har rett til å føle deg sviktet, dine følelser er dine, og du har rett til å ha dine følelser. 

Men samtidig kan du ikke forvente eksklusivitet av noen du dumper. Du kan ikke forvente at noen er eksklusive med mindre dere har avtalt at dere skal være det. 
Hvis du ønsker dere skal være eksklusive, så må du si det rett ut. 

Anonymkode: ed65b...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...