AnonymBruker Skrevet 26. april 2024 #61 Del Skrevet 26. april 2024 Barn og voksne er slitne og foreldre har dårlig samvittighet fordi man har få timer i døgnet sammen med barna sine. Jeg kjenner værtfall at jeg ikke har ork eller lyst til å bruke tiden fra kl 16 til leggetid på å være streng og autoritær. Vi er altfor mye borte fra barna våre. Henter i barnehagen og sfo kl 16, spise middag, så er det jaggu meg leggetid. Man rekker omtrent ikke å oppdra egne barn. Samvittigheten gnager i meg. Anonymkode: f1947...747 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2024 #62 Del Skrevet 27. april 2024 AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 13.18): Jeg har hatt et brekk fra skolen på 10 år og kom tilbake i fjor. Jeg fikk helt sjokk over det som møtte meg. Tidligere var det mulig å investere i relasjoner og ved å være interessert i elevene så kunne man få noe tilbake i form av respekt. Nå er dette ikke mulig med stadig flere elever. Derfor får vi småkonger på skolen som gjør akkurat det de vil. De har oppdaget at dårlig oppførsel har null konsekvenser. Vi er på tilbudssiden hele tiden men får ingenting tilbake. Har fundert mye på årsaken og tenker følgende: - Foreldrene setter ikke grenser, eller hva verre er; støtter barnet. Vi skal forstå dem ihjel. All dårlig oppførsel skal forstås ut fra hvor vanskelig barnet har det. De må tas på med silkehansker. Alt ubehag må ryddes av veien. - Nye arbeidsmåter som gjør at der blir mye flyt. Elevene lærer ikke verdien av å bli utfordret og mestre. Å kjede seg eller måtte gjøre en innsats på noe som de ikke liker / er kjedelig er uhørt. - Voldsom gruppedynamikk, der gjengen er viktigere enn alt annet. Det styrer all atferd og det en de negative lederne som styrer manges oppførsel. Å si i mot vil gjøre at du blir på utsiden. Mange av dem er drevet av indre uro som gjør at de ikke greier å fokusere. Det er faktisk helt forferdelig å være vitne til at en hel generasjon går til grunne og jeg tenker stadig på hva som vil skje når disse skal bære samfunnet. Totalt fravær av forståelsen av å være en del av et fellesskap. Anonymkode: 13b4a...1f2 Hører det samme og er kjempebekymret for den kommende generasjonen. Anonymkode: f2589...1b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå