Gå til innhold

Elsker DEG ....er det så vanskelig å si de tre ordene?

koldbruna

Anbefalte innlegg

Jeg har fundert på dette lenge nå,kan si til mannen min når han er borte og vi snakker sammen i telefonen, at jeg elsker han...for som regel til svar "ditto" eller " æ i dæ å"

Er det så vanskelig å si Jeg elsker deg i stedet for disse ordene? Eller er det pinlig å si det når andre hører på?

Har spurt men da bare for jeg dette svaret " jammen du vet at jeg elsker deg også"

Noen som har ett svar??

koldbruna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal være fornøyd med dette, jeg. Hvis han er sammen med deg, elsker han deg nok. Vi er alle så forskjellige og det faller ikke natrulig for alle å være like åpne. Synes du skal respekterer at han kanskje er litt sjenert og ikke tør si dette rett ut. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære har en tendens til å svare i samme gate som Koldbrune opplever. Han forklarer dette med at disse tre ordene; jeg elsker deg, betyr så mye at de skal ikke bare slumses ut uforpliktende. Og så må også stemningen og hans følelser passe med utsagnet sier han Det er dermed ikke noen automatikk i at når jeg sier disse magiske ord til ham at jeg får samme svar tilbake. Det er ikke engang alltid han svarer - men jeg vet likevel at han er kjempeglad i meg og at han elsker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må nok indrømme at for mig ville ditto ikke være godt nok selvom jeg viste at min samboer elskede mig, jeg kan ikke få høre det ofte nok, har en samboer som siger det dagligt til mig, og det kan hænde han pludselig siger om aften "foresten har jeg fortalt dig i dag at jeg elsker dig" jeg synes det er en dejlig erklæring i mit forrige ægteskab hørte jeg det så godt som aldrig, men jeg ved det er vigtige ord at tage i brug, og mange har vanskelig ved at gøre det selvom de mener det, men du kunne jo fortælle ham at du trænger at høre det engang imellem....

lykke til kolbruna og stort klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg var sammen med før sa at HVIS han elska noen, så var det meg....jeg var ikke heeelt fornøyd med det. HVIS?? Etter nesten 3 år var det HVIS? Hmz... men ok...nok om han...

NÅ derimot *sukke sukke* Jeg har INGEN klager!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt gal om "jeg elsker deg" var nødt til å bli utvekslet med "jeg elsker deg" tilbake.

Det må jo være lov til å ta imot de ordene uten å forplikte seg til å måtte si akkurat det samme tilbake?

Når det er sagt, hadde et stumt svar igrunnen vært bedre enn "ditto". For meg blir det for upersonlig og en overflødighet å svare. Men kanskje det er en personlig uttalese fra Koldbrunas kjære?

Angående dette med at det kan være flaut at andre hører på når man sier "jeg elsker deg":

Kommer helt an på hvem det er som hører og i hvilken situasjon man er i. Jeg er ikke interessert i å presse omgivelsene på mine innerste følelser og tanker. For noen kan det kanskje være brysomt og pinlig å måtte overvære en samtale i ømme og romantiske vendinger med min kjære. Men er det nære venner og familie til stedet som kjenner oss begge og som jeg vet "tåler" å høre slikt, har jeg ingen betenkeligheter. Å legge en demper på varme ord da, ville forekommet meg som umodent og feigt. Hadde følt meg som en kald fisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror både jeg og sambo har sagt det kanskje... *tenke* 3-4 ganger?? på de i overkant av 2 årene vi har vært sammen.

Men "Jeg er så glad i deg", "Kjempeglad i deg!" osv. blir utvekslet hver dag, og aldri uten at vi mener det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat...men det ordet ditto....åååå det irriterer meg så grenseløst.

:hoho: men sa det igjen i går kveld...da han sa at han elsket meg..hva sa du fikk jeg til svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe problem med å si dem 3 magiske ordene, fordi jeg sier aldri noe uten at jeg mener det... Derfor var det ikke vannskelig, hadde ingen betenkligheter med å si det i nærheten av noen! Om tv2 nyhetene hadde hatt vært i nærheten hadde jeg tatt over sendinga! :P

JEG ELSKER DEG ###### <--(fornavnet på hun jeg var sammen med)

Elsker henne enda!

*Sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo slik at vi er forskjellige. Vi har forskjellige grenser for når vi kan si ting. Mannen din elsker deg nok, men for mange er det vanskelig å se de tre ordene. Dermed prøver de å finne ord som kan brukes istedenfor. Som gjør det lettere.

Prøv å tenke på at når han sier ditto, så mener han virkelig at han elsker deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningen med ordene er selvfølgelig det viktigste. Men jeg synes rett og slett "Jeg elsker deg" høres teit ut. I hvertfall på min skarrende Bergens dialekt. Huff.

Det har bare vært en mann jeg har sagt de ordene til. Jeg sier det nemlig ikke uten å virkelig mene det.

Men selvfølgelig kommer jeg til å si det om jeg nå skulle møte en mann som jeg kommer til å elske.

Dette var egentlig litt uttafor spørsmålet, men måtte bare få sagt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...