Anim92 Skrevet 24. april 2024 #21 Skrevet 24. april 2024 10minutter er jo ingenting? Hvordan i alle dager fikk dere til å lage en konflikt over TI minutter?! Jeg dusjer lengre enn det… 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #22 Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Datteren din er ikke direkte smart her. Barnebidrag skal betales uavhengig av reisevei og kostnaden for reisen skal deles %vis etter inntekt. Anonymkode: 94889...a4b Barnebidrag kan også avtales privat. Noe som kanskje gagner alle. Hvis både mor, far og barn trives med denne avtalen, hvorfor gjøre noe annet da? Anonymkode: bc086...77a
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #23 Skrevet 24. april 2024 Han slipper å betale barnebidrag fordi han selv velger å bo langt unna barnet. Også sympatiserer du med han for 10 minutter ekstra kjørevei, mens din datter står alene med utgifter for hans barn, fordi han må kjøre langt stakkars for å se barnet sitt. Ja, du er urimelig, og burde på ingen måte blande deg inn. Anonymkode: e8798...2f8 1
Hactar Skrevet 24. april 2024 #24 Skrevet 24. april 2024 Reaksjonen hennes kan tyde på at det er mer enn ditt innspill om disse ti minuttene kjøretur som ligger bak. Jeg ser for meg at her har vi en mor som føler seg veldig alene om omsorgen for et lite barn. Far har muligens selv valgt å flytte bort, og samarbeidet er så der. For å være samarbeidsvillig, går datter med på å stå for brorparten av utgiftene til barnet, mot at far selv fikser og betaler reisen til eget samvær. Dette er en veldig dårlig deal for henne, så hvorfor går hun med på det? Kanskje tenker hun at far ikke har råd til/vil prioritere samvær om han betaler bidrag? Jeg aner ikke noe om bakgrunnen her, men sett utenfra har vi her en far som ser ut til å bidra minimalt. Og straks det kommer frem at far skal strekke seg bare litt ekstra, er mormor på plass og synes synd på den stakkars mannen. Vi snakker 20 minutter ekstra tid ved et engangstilfelle. Det må jo svi litt at medfølelsen ligger hos far her, tatt i betraktning at mor organiserer all hverdagslogistikk på det jevne, muligens uten å få noen medfølelse for det. Kanskje føler din datter at du har mye høyere forventninger til henne enn til barnets far? 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå