Gå til innhold

Datter ble sur over dette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter har ei datter på 3 år(mitt barnebarn) som faren har annenhver helg. Faren bringer og kjører barnet (2timer hver vei) dette er en avtale hun og barnefar har sammen siden hun ikke krever noe barnebidrag pga kostnad på kjørevei. Vi skal i bursdag på søndag (10 min med bil herfra) også sier datteren min at han kan kjøre datteren hennes til den bursdagen så vi slipper å gå etter en time. Da svarer jeg at han kjører jo ganske langt fra før og det blir jo langt for han. Da blir hun sur og mener jeg er urimelig siden hun trossalt ikke krever barnebidrag og mener barnefar fint kunne kjørt 10 min ekstra. Er det jeg som er urimelig?  Nå er hun veldig sint på meg.

Anonymkode: 6f891...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 mon ekstra kjøre er ho virkelig ingen ting.. og hvorfor blander du deg oppi om han skal kjøre eller ikke?

Anonymkode: 0b562...40e

  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutt ekstra er virkelig ikke langt. Og ja, du er urimelig som legger det i dette. Dette er en sak mellom mor og far. 

Anonymkode: db365...eab

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er urimelig ja. 10 minutter er ingenting. 

Og selv med statens satser for bilkjøring så slipper han billigere unna med å kjøre 8 timer enn barnebidrag. 

Anonymkode: e3efe...65e

  • Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Min datter har ei datter på 3 år(mitt barnebarn) som faren har annenhver helg. Faren bringer og kjører barnet (2timer hver vei) dette er en avtale hun og barnefar har sammen siden hun ikke krever noe barnebidrag pga kostnad på kjørevei. Vi skal i bursdag på søndag (10 min med bil herfra) også sier datteren min at han kan kjøre datteren hennes til den bursdagen så vi slipper å gå etter en time. Da svarer jeg at han kjører jo ganske langt fra før og det blir jo langt for han. Da blir hun sur og mener jeg er urimelig siden hun trossalt ikke krever barnebidrag og mener barnefar fint kunne kjørt 10 min ekstra. Er det jeg som er urimelig?  Nå er hun veldig sint på meg.

Anonymkode: 6f891...250

Ja, du er urimelig som blandet deg i dette, men hun har da ingen grunn til å være veldig sint på det, heller...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min datter har ei datter på 3 år(mitt barnebarn) som faren har annenhver helg. Faren bringer og kjører barnet (2timer hver vei) dette er en avtale hun og barnefar har sammen siden hun ikke krever noe barnebidrag pga kostnad på kjørevei. Vi skal i bursdag på søndag (10 min med bil herfra) også sier datteren min at han kan kjøre datteren hennes til den bursdagen så vi slipper å gå etter en time. Da svarer jeg at han kjører jo ganske langt fra før og det blir jo langt for han. Da blir hun sur og mener jeg er urimelig siden hun trossalt ikke krever barnebidrag og mener barnefar fint kunne kjørt 10 min ekstra. Er det jeg som er urimelig?  Nå er hun veldig sint på meg.

Anonymkode: 6f891...250

La de ordne seg mellom som de ønsker med kjøring og bidrag. Hvorfor er det viktig hva du synes om deres ordning? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer ikke å se hvorfor du blander deg, jeg synest jo deres løsning fungere bedre før barnebarnet ditt 

Anonymkode: f7865...ee4

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en drama datter du har. Stakkars unge som skal vokse opp i en sånn konflikt. Det er så egoistisk av foreldrene å ikke svelge kameler for å samarbeide. 

Anonymkode: b6ffd...d0a

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min datter har ei datter på 3 år(mitt barnebarn) som faren har annenhver helg. Faren bringer og kjører barnet (2timer hver vei) dette er en avtale hun og barnefar har sammen siden hun ikke krever noe barnebidrag pga kostnad på kjørevei. Vi skal i bursdag på søndag (10 min med bil herfra) også sier datteren min at han kan kjøre datteren hennes til den bursdagen så vi slipper å gå etter en time. Da svarer jeg at han kjører jo ganske langt fra før og det blir jo langt for han. Da blir hun sur og mener jeg er urimelig siden hun trossalt ikke krever barnebidrag og mener barnefar fint kunne kjørt 10 min ekstra. Er det jeg som er urimelig?  Nå er hun veldig sint på meg.

Anonymkode: 6f891...250

Datteren din er ikke direkte smart her.

Barnebidrag skal betales uavhengig av reisevei og kostnaden for reisen skal deles %vis etter inntekt.

Anonymkode: 94889...a4b

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å klikka for liksom.  

 

Anonymkode: 58a42...652

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han kjørt i to timer klarer han vel 10 min til. Det hadde jeg lett gjort for å være fleksibel. 

Anonymkode: 468a8...dc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min datter har ei datter på 3 år(mitt barnebarn) som faren har annenhver helg. Faren bringer og kjører barnet (2timer hver vei) dette er en avtale hun og barnefar har sammen siden hun ikke krever noe barnebidrag pga kostnad på kjørevei. Vi skal i bursdag på søndag (10 min med bil herfra) også sier datteren min at han kan kjøre datteren hennes til den bursdagen så vi slipper å gå etter en time. Da svarer jeg at han kjører jo ganske langt fra før og det blir jo langt for han. Da blir hun sur og mener jeg er urimelig siden hun trossalt ikke krever barnebidrag og mener barnefar fint kunne kjørt 10 min ekstra. Er det jeg som er urimelig?  Nå er hun veldig sint på meg.

Anonymkode: 6f891...250

Du er kanskje ikke urimelig, men du har ingenting med det å gjøre. Så ser ikke poenget med å legge seg opp i hva som er avtalt der mellom barnets foreldre. 

10 min er ingenting, hadde vi snakket 30min ekstra så er det noe annerledes- men fremdeles opp til dem, og ikke deg. 

Jeg hadde tenkt det samme som din datter om jeg stod i situasjonen - men kanskje ikke blitt sur på min mor for kommentaren... 🤷‍♀️

 

Anonymkode: 136ae...c58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er urimelig.

Anonymkode: a0158...254

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hvorfor ts er urimelig? Hun vil jo la faren slippe å kjøre ti min ekstra hver vei, altså 20 min? Eller misforstår jeg noe som alle andre i tråden forstår? Synes ikke det er å blande seg, det var jo bare et forsøk på å hjelpe? Opplys meg gjerne. Har lest HI tre ganger nå uten å skjønne hvorfor alle sier hun er urimelig. Kanskje jeg overser noe vesentlig.

Anonymkode: 5d1e6...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min datter har ei datter på 3 år(mitt barnebarn) som faren har annenhver helg. Faren bringer og kjører barnet (2timer hver vei) dette er en avtale hun og barnefar har sammen siden hun ikke krever noe barnebidrag pga kostnad på kjørevei. Vi skal i bursdag på søndag (10 min med bil herfra) også sier datteren min at han kan kjøre datteren hennes til den bursdagen så vi slipper å gå etter en time. Da svarer jeg at han kjører jo ganske langt fra før og det blir jo langt for han. Da blir hun sur og mener jeg er urimelig siden hun trossalt ikke krever barnebidrag og mener barnefar fint kunne kjørt 10 min ekstra. Er det jeg som er urimelig?  Nå er hun veldig sint på meg.

Anonymkode: 6f891...250

1. Hva har du med hvilke avtaler din datter og hennes eks gjør seg imellom vedrørende transport ifbm samvær? 

2. Hennes kraftige reaksjon tyder på at du har for vane å blande deg i saker som ikke angår deg, hvis det stemmer vil jeg anbefale å slutte med det dersom du ønsker å fortsatt ha et forhold til din datter. 

Anonymkode: 37a5f...b13

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at hun ser på det som at du beskytter barnefaren, at du er på hans side, og at de to ikke har den beste relasjonen og at du får henne å føle seg dårlig gjennom å ikke støtte henne. Føles som at det er mye bak her og at dette fikk begeret å renne over for henne. 

Anonymkode: ee549...ca8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Datteren din blir jo rundlurt her. Hun må jo kreve barnebidrag! 

Anonymkode: 9a367...6e5

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor ts er urimelig? Hun vil jo la faren slippe å kjøre ti min ekstra hver vei, altså 20 min? Eller misforstår jeg noe som alle andre i tråden forstår? Synes ikke det er å blande seg, det var jo bare et forsøk på å hjelpe? Opplys meg gjerne. Har lest HI tre ganger nå uten å skjønne hvorfor alle sier hun er urimelig. Kanskje jeg overser noe vesentlig.

Anonymkode: 5d1e6...cd9

Enig

Anonymkode: 66871...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når faren allikevel skal kjøre to timer, syns jeg datteren din sin løsning er helt ok. Uansett er det opp til faren om han syns det er greit eller ikke. Og i hvertfall er det en sak dem imellom, særlig fordi de har den (urettferige og for barnebarnets del urimelige høres ut som, men hva vet vi) avtalen om ikke barnebidrag. Men det er deres sak, ikke din, og jeg skjønner godt din datter ble sur når du blander deg inn i slikt. 

Anonymkode: c2c30...f01

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor ts er urimelig? Hun vil jo la faren slippe å kjøre ti min ekstra hver vei, altså 20 min? Eller misforstår jeg noe som alle andre i tråden forstår? Synes ikke det er å blande seg, det var jo bare et forsøk på å hjelpe? Opplys meg gjerne. Har lest HI tre ganger nå uten å skjønne hvorfor alle sier hun er urimelig. Kanskje jeg overser noe vesentlig.

Anonymkode: 5d1e6...cd9

Gitt reaksjonen til datter antar jeg det skyldes en av to;

Her er det en mor som stadig har meninger. Bare det at hun i HI drar opp alle detaljer rundt samværsordning tyder på at hun har i overkant mange meninger rundt dette. 

Eller ting ble sagt på en krass/belærende eller oppgitt måte. 

Anonymkode: 73105...ceb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...