Gå til innhold

Overreagerer jeg på dette som «daten» min sa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Dater en mann i ca. 7 mnd nå og vi har det egentlig ganske bra. Han bor noen timer unna, så vi snakker en del på telefonen. I forbindelse med noe vi snakket om, sendte jeg han bilde av meg som var tatt ca. 6 år siden. Før han sa noe annet sa han «Oi. Du var vakrere da».

Jeg har egentlig ikke dårlig selvbilde. Den er verken lav eller høy, men jeg kjente at det gjorde vondt når han sa det. 

I mine øyner ser jeg ganske lik ut, man merker så klart forskjell etter 6 år, men jeg holder samme vekt, har bedre hud, og ser egt ikke såå mye eldre ut etter 6 år (er snart 29), men dette var vanskelig å høre. Ja svarte «Hehe, Takk, det var nu hyggelig å høre», så tror jeg han skjønte hva han sa og la til «oi, nei mente ikke sånn. Kan hende jeg kunne bare la det gå, men «DU VAR PENERE DA»? Seriøst😭 Sier man sånt da??

Anonymkode: 91288...506

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en idiot.. Hvordan mente han det da?

Anonymkode: 5eeeb...364

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet

Skjønner at det ikke var noe hyggelig å høre. Kanskje du hadde på deg noe som viste litt kløft på det bildet? Løst hår (og går nå ofte med håret i strikk) menn er enkle sånn.. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig jeg ikke har hatt lyst til å møte han mer etter en sånn kommentar. Det er normalt å være penere når vi er yngre, men det er ikke et sjakktrekk å gni det i fleisen på noen. 

Anonymkode: af707...c08

• Liker 20
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For en idiot.. Hvordan mente han det da?

Anonymkode: 5eeeb...364

Ja, det spurte jeg og da svarte han liksom bare «Jeg synes jo du er vakker nå, men du var liksom yngre, bedre og mindre den gangen. 

«Men du er vakker nå også da». 

jeg etterlyser ikke å bli kalt vakker eller noe sånt, men si gjerne ikke at jeg var vakrere den gangen for 6 år siden😭😭

• Liker 4
  • Hjerte 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei. 
Dater en mann i ca. 7 mnd nå og vi har det egentlig ganske bra. Han bor noen timer unna, så vi snakker en del på telefonen. I forbindelse med noe vi snakket om, sendte jeg han bilde av meg som var tatt ca. 6 år siden. Før han sa noe annet sa han «Oi. Du var vakrere da».

Jeg har egentlig ikke dårlig selvbilde. Den er verken lav eller høy, men jeg kjente at det gjorde vondt når han sa det. 

I mine øyner ser jeg ganske lik ut, man merker så klart forskjell etter 6 år, men jeg holder samme vekt, har bedre hud, og ser egt ikke såå mye eldre ut etter 6 år (er snart 29), men dette var vanskelig å høre. Ja svarte «Hehe, Takk, det var nu hyggelig å høre», så tror jeg han skjønte hva han sa og la til «oi, nei mente ikke sånn. Kan hende jeg kunne bare la det gå, men «DU VAR PENERE DA»? Seriøst😭 Sier man sånt da??

Det kan ha plumpet ut av ham med et uhell uten at han tenkte seg ordentlig om. Eller så kan det signalisere mangel på empati/sosiale antenner, at han ikke forstår hvordan det høres ut. I verste fall kan det være et syrlig stikk, og da er det jo ondsinnet. Du må nok vurdere og tolke dette ut fra slik du kjenner han som person og hvordan han ellers behandler deg. Klønete sagt var det uansett.

Det er forøvrig helt normal reaksjon du fikk. De fleste vanlige mennesker ville bli såret av en slik kommentar.

Endret av Mayer
  • Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For en idiot.

Anonymkode: 5548d...355

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, det spurte jeg og da svarte han liksom bare «Jeg synes jo du er vakker nå, men du var liksom yngre, bedre og mindre den gangen. 

«Men du er vakker nå også da». 

jeg etterlyser ikke å bli kalt vakker eller noe sånt, men si gjerne ikke at jeg var vakrere den gangen for 6 år siden😭😭

Han mangler noen sosiale skruer. Nå mistenker jeg at han er en av de som vil kvinner skal skjemmes av å eldes. 

Uansett kommer han sikkert til å dra med ei som er yngre når han legger så stor vekt på det. 

Eller bare såre deg på andre måter fordi han ikke tenner 2 tanker samtidig.

Plis dropp han.

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (1 minutt siden):

Det kan ha plumpet ut av ham med et uhell uten at han tenkte seg ordentlig om. Eller så kan det signalisere mangel på empati/sosiale antenner, at han ikke forstår hvordan det høres ut. I verste fall kan det være et syrlig stikk, og da er det jo ondsinnet. Du må nok vurdere og tolke dette ut fra slik du kjenner han som person og hvordan han ellers behandler deg.

Ja, det er vel det jeg må gjøre. Håper jeg kan glemme dette. Jeg kan fort ta med meg sånne ting videre… 

ts

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han mangler noen sosiale skruer. Nå mistenker jeg at han er en av de som vil kvinner skal skjemmes av å eldes. 

Uansett kommer han sikkert til å dra med ei som er yngre når han legger så stor vekt på det. 

Eller bare såre deg på andre måter fordi han ikke tenner 2 tanker samtidig.

Plis dropp han.

Jeg tror han har sine rare tanker om kvinner etter fylte 35 ish, Han sa til meg en gang at jeg måtte skynde meg for jeg hadde 5/6 år igjen. Spurte hva han mente om det, og sa han at kvinners beste år før 35 ish. 

Så sa jeg; Er du den typen som kunne blitt med en 18-åring nå du. 
Han svarte faktisk; DE ER JO DE BESTE!!🙄

Ja, jeg er 29. det er vanskelig å date. Vanskelig å finne en bra partner. Jeg har lyst til å få egne barn snart, men jeg tror kanskje at jeg må lete videre😭😭

TS

• Liker 3
  • Hjerte 12
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Så mye skrivefeil. Tror jeg er både trøtt og oppgitt. I tillegg til at jeg trakk en visdomstann i dag, så alt er bare gærnt i dag. Beklager!

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde en tråd om det samme i fjor, han er nå en eks :) 

Anonymkode: 8d994...834

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet

Gjentok han det også?? At du var vakrere og penere før? Sa han det TO ganger? Herregud, han må jo mangle antenner. Jeg vil nok tro han gjør det. Jeg hadde nok la det gå, men hadde vært på vakt om det var noe mer dumt som kom ut av den kjeften. Han hadde sikkert kraftigere potens for 6 år siden, men du gnir det da faen ikke inn. (Eller jo, gjør det)

Hadde blitt såret om noen hadde sagt noe sånt.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror han har sine rare tanker om kvinner etter fylte 35 ish, Han sa til meg en gang at jeg måtte skynde meg for jeg hadde 5/6 år igjen. Spurte hva han mente om det, og sa han at kvinners beste år før 35 ish. 

Ja, jeg er 29. det er vanskelig å date. Vanskelig å finne en bra partner. Jeg har lyst til å få egne barn snart, men jeg tror kanskje at jeg må lete videre😭😭

TS

Æsj, for en ekling! En 18-åring?? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS

Leste denne nå. Kvitt deg med dritten. Du fortjener SÅ mye bedre.

Endret av Jadaomatte
  • Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi den var ikke grei. Det beviser jo at han ser forbedringspotensial hos deg. Det skal han ikke gjøre, du skal være 10 av 10 i hans øyne 

Anonymkode: 1e21c...d13

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg lagde en tråd om det samme i fjor, han er nå en eks :) 

Glemte å legge til. Han som sa dette var virkelig nydelig som 22 ish, fyldig hår, gylden og glatt hud og han så ut som en gresk Gud. Han tålte tidens tann dårlig selv om han bare var i 30-årene så selv om han fremdeles var kjekk i mine øyne så jeg han var langt penere før. Men det nevnte jeg såklart ikke, tvert imot bygde jeg han opp så mye jeg kunne og sa alltid fine og oppløftende ting til han. Så jeg tror han projiserte sin egen usikkerhet og slderskomplekser over på meg, og det tror jeg din date gjør med deg også. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS

ÆSJ sier jeg bare, run 

Anonymkode: 1e21c...d13

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har blitt mer komfortabel og viser sitt sanne seg. Han passet sikkert mer på å holde slike tanker skjult tidligere, for han har erfart tidligere at det ikke lander bra. 

Anonymkode: 0ccdf...4ce

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS

Du, dette var mye verre en en sleivete bemerkning. Tror du bør revurdere dette forholdet.

Anonymkode: 73a8d...1cd

• Liker 16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...