AnonymBruker Skrevet 23. april #1 Del Skrevet 23. april Leter etter noe som kan gi meg en støkk. Lenge siden sist. Synes alt har blitt så polert, glatt og forutsigbart. Ser etter et skikkelig mysterium der man blir satt ut avløsningen. Sånn som da den 6. sansen eller the orphanage kom første gang nå er det jo så mange dårlige etterligninger.. Har noen noen forslag? Har likt mange av harlan cobens forsvinningsmysterier og synes det er gøy med filmer som tar opp problemer i familien... Anonymkode: 8eae8...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april #2 Del Skrevet 24. april Shutter Island? Anonymkode: 62931...2f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. april #3 Del Skrevet 25. april Baby reindeer Anonymkode: 42244...f70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 26. april #4 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 9.34): Baby reindeer Anonymkode: 42244...f70 Det er jo svart komedie/drama/satire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #5 Del Skrevet 26. april AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 21.11): Shutter Island? Anonymkode: 62931...2f0 Sett den, den var bra 😀 Anonymkode: 8eae8...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april #6 Del Skrevet 26. april Dragonfly Anonymkode: 90829...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melpomene Skrevet 27. april #7 Del Skrevet 27. april Av thrillere tilgjengelig på norsk Netflix akkurat nå iflg JustWatch vil jeg varmt anbefale: Man on Fire (2004), Inside Man (2006), Prisoners (2013), Gone Girl (2014), Den Skyldige (2018), Captain Philips (2013), The Talented Mr. Ripley (1999), His House (2020) og I'm Thinking of Ending Things (2020). Jeg har uthevet titlene som spesifikt utforsker familiedynamikk og -problemer, parforhold, eller hvor barn er involvert i handlingen. Hvis du har tilgang til flere tjenester eller mulighet til å leie kan jeg også trekke frem noen thriller-perler fra de siste ti årene, som jeg synes er veldig verdt å få med seg: Anatomy of A Fall (2023), Burning (2018), Parasite (2019), Us (2019), The Killing of A Sacred Deer (2017), Sicario (2015), Under the Skin (2013), You Were Never Really Here (2017), Victoria (2015), The Royal Hotel (2023), Good Time (2017), Black Bear (2020), Berberian Sound Studio (2012), Searching (2018), Surge (2020) og Get Out (2017). Jeg er ikke noen fan av M. Night Shyamalan riktignok, og det kan hende vi har vidt forskjellig smak, så jeg har prøvd å velge filmer over som er mest mulig forskjellige fra hverandre i både innhold, stil og formspråk slik at det burde være noe for enhver smak. Håper du finner noe du liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 28. april #8 Del Skrevet 28. april Det beste Netflix noensinne har laget, opp til nå, er Stranger Things. 80-talls thriller med et veldig velutviklet plot, hvordan alt utfyller hverandre. Ingen scener er overlatt til seg selv, alt du ser er en del av brikkene som sakte faller på plass etter fire sesonger. Rett og slett et mesterverk, om man liger gjennomtenkte serier, hvor alt man ser har en funksjon og dypere mening, hvor man virkelig blir sjokkert samtidig som alt bare gir mening. Ønsker du en thriller av en serie som kan det å sjokkere med gjennomtenkte vending, som setter deg ut, så er dette en må se serie. Andre filmer på Netflix av samme ulla, som passer godt med det du leter etter er: - Shutter Island (2010) - Prisoners (2013) - Gone Girl (2014) - Django Unchained (2014) - Knives Out (2019j Squid Game er også veldig verdt å se, men det er også serie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå