AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #1 Del Skrevet 23. april 2024 Har 2 egg på frys som er gradert 3BB og 3 som er gradert 4AB. Jeg tenker på å sette inn de 2 som er 3BB samtidig. Er det noen som har fått satt inn 2 egg samtidig? Hvis ja, hva var grunnen? Hvor stor er sjansen for at begge fester seg? Og er det større sjanse for å bli gravid ved å sette inn to kontra ett? Noen med erfaring her inne? Anonymkode: 901ce...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #2 Del Skrevet 23. april 2024 De er nokså restriktive med å sette inn to embryo for tiden. Jeg fikk satt inn to embryo på mitt siste offentlige Ivf. Ble gravid med et foster. Lykke til! Anonymkode: 0b079...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #3 Del Skrevet 23. april 2024 Studier har også vist at hvis et av eggene ikke fester seg er det høyere sannsynlighet for at det "tar med seg" det andre ut også. Så det er risiko der og. Samt risiko for tvillinger og høyrisikosvangerskap. De gjør det kun under visse omstendigheter. Anonymkode: 7cf9c...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #4 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har 2 egg på frys som er gradert 3BB og 3 som er gradert 4AB. Jeg tenker på å sette inn de 2 som er 3BB samtidig. Er det noen som har fått satt inn 2 egg samtidig? Hvis ja, hva var grunnen? Hvor stor er sjansen for at begge fester seg? Og er det større sjanse for å bli gravid ved å sette inn to kontra ett? Noen med erfaring her inne? Anonymkode: 901ce...438 Man får ikke selv velge om man vil sette inn 2 egg i Norge. Dette er en vurdering og avgjørelse som KUN tas av embryolog og lege - og skal kun tas basert på medisinske årsaker og grunnlag. Du kan så klart spørre og snakke med klinikken om det, men i utgangspunktet har både offentlig og private klinikker i Norge gått bort ifra å benytte 2 egg samtidig. I noen få tilfeller får man sette inn 2 egg, men det er ikke vanlig i Norge. Det øker heller ikke sannsynligheten for at ett av eggene fester seg - og man står i større risiko for flerlinger og høyrisikosvangerskap. Anonymkode: 86e19...2c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #5 Del Skrevet 23. april 2024 Ei venninne hadde 2 egg igjen på frys etter 3 forsøket og ble faktisk spurt om hun ville sette inn begge isteden for å kaste det de ikke satt inn siden det var siste forsøk. De andre gangene hadde de bare satt inn ett. Hun hadde ikke hatt spesielt mye lykke ellers, så sa at det var bare å sette inn begge så hadde hun gjort det hun kunne. Begge festet seg og det ble tvillinger. Anonymkode: 5a93f...5be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #6 Del Skrevet 23. april 2024 Fikk satt inn to andre gangen. Det var etter tre forsøk med ett hver gang hvor det tredje festet seg. Andre gangen ble det frys, og to fryst sammen. De måtte da tines sammen, og begge satt inn. Begge festet seg. Synes vi bestemte det selv, var i hvert fall liten «motstand». Men vi var veldig klar over «risikoen» for tvillinger. Husker ikke kvalitet, men ble sagt noe sånt som at det er 1/3 sjanse for hvert egg, ergo 1/9 for tvillinger, 4/9 for ingenting og 4/9 for at ett festet seg. Anonymkode: fdb8b...36b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 23. april 2024 #7 Del Skrevet 23. april 2024 Hvis de er fryst sammen, så kan de sette inn begge. Fordi da må man enten kaste det ene eller sette inn begge når begge overlever tining. Jeg vet ikke hvorfor de fryser dem sammen, mulig at det er noe med kvaliteten. Hos Medicus (privat) spurte jeg litt om det siden det har vært en lang vei både for å den første og nå ved søskenforsøk, og da fikk jeg beskjed om at det kun ble gjort når deres helhetsvurdering av parets prøvehistorikk, embryokvalitet og kvinnens helse tilsa at de ønsket å vurdere det. (Kvinnens helse handlet om et eventuelt tvillingsvangerskap). Vi kommer nok ikke til å få tilbud om å sette inn to, men så har alle mine embryoer blitt dyrket til blasto og derfor vil de nok ikke gjøre det. Fordeler: - Kan muligens øke sjansen for graviditet Ulemper: - Øker risiko for risikosvangerskap (tvillinger) - Kan i verste fall redusere sjansen for graviditet (ett embryo av dårlig kvalitet kan ødelegge for er embryo av god kvalitet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #8 Del Skrevet 23. april 2024 Jeg fikk tilbud hos Medicus i Norge etter fire mislykkede forsøk med ett. Det ble ikke aktuelt, fordi vi byttet klinikk. Den nye klinikken gav oss også mulighet å sette inn to hvis vi ønsket, men legen anbefalte det ikke. Han mente det var bedre med to sjanser på optimale forhold i livmoren (slimhinne osv) enn én sjanse med to egg. Anonymkode: fcfec...6f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #9 Del Skrevet 23. april 2024 Jeg satte inn to egg samtidig på 3. IVF-forsøk ved en privat klinikk. Da var det to egg som overlevde til innsett, det ene var "flott" (gradering vet jeg ikke) og det andre var så greit at de hadde sett slike egg bli til barn før, men ville muligens ikke tåle frys. Begge ble satt inn fordi klinikken vurderte at det samlet sett kunne være litt større sjanse for at det ble barn da enn dersom det ene ble fryst og det andre satt inn. Sjansen for tvillinger ble vurdert som lav. Anonymkode: 4830b...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #10 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg satte inn to egg samtidig på 3. IVF-forsøk ved en privat klinikk. Da var det to egg som overlevde til innsett, det ene var "flott" (gradering vet jeg ikke) og det andre var så greit at de hadde sett slike egg bli til barn før, men ville muligens ikke tåle frys. Begge ble satt inn fordi klinikken vurderte at det samlet sett kunne være litt større sjanse for at det ble barn da enn dersom det ene ble fryst og det andre satt inn. Sjansen for tvillinger ble vurdert som lav. Anonymkode: 4830b...d1c Og det forsøket resulterte i graviditet, og ett barn Anonymkode: 4830b...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 24. april 2024 #11 Del Skrevet 24. april 2024 (endret) . Endret 24. april 2024 av Saschi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 24. april 2024 #12 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg satte inn to egg samtidig på 3. IVF-forsøk ved en privat klinikk. Da var det to egg som overlevde til innsett, det ene var "flott" (gradering vet jeg ikke) og det andre var så greit at de hadde sett slike egg bli til barn før, men ville muligens ikke tåle frys. Begge ble satt inn fordi klinikken vurderte at det samlet sett kunne være litt større sjanse for at det ble barn da enn dersom det ene ble fryst og det andre satt inn. Sjansen for tvillinger ble vurdert som lav. Anonymkode: 4830b...d1c Var det blasto? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå