Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til gutt, hvilke av disse tror dere han vil like best i gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ok, tror du 1000kr er nok. Noe mer klare vi å ikke gi i pengegave, jeg er uføretrygda. Jeg er litt engstelig moren hans syns det er litt lite.

Anonymkode: 76bb6...eb5

Jeg syns godt du kan gi gave jeg, sønnen min hadde blitt glad for klokke og han bruker armbånd og kjeder hvis han får noe han liker. Kikkert er jo knall hvis han ferdes i fjell eller på sjøen. I tillegg tenker jeg fine solbriller eller f.eks jakt- eller fiskeutstyr kan være noe. Bare viktig at gave kan byttes hvis man ikke treffer helt på modell. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så tøft, det må være en kul gutt du har. 😃

Tøft er det vell ikke. 

Anonymkode: e63d4...5a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

lommeur med navn? er ikke det litt mer 1824 enn 2024?

Men en klassisk klokke (altså armbåndsur) blir aldri feil

Anonymkode: ca933...c5a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (På 23.4.2024 den 13.38):

Jeg tror det litt udatert å gi klokker, smykker,  lommeur og lignende.  Har konfirmanten spesifikt sagt at han ønsker seg det? Da stiller det seg annerledes.  

Jeg fikk minst to kakespader og teskjer i hopetall av hardanger og/eller telemarksølv. Jeg  ønsket meg det ikke,  men på 90/2000 tallet var det en uskreven regel at det fikk man okke som. Jeg husker at jeg den gangen ble glad for det faktisk, men siden har den ligget i en kasse på loftet.  Jeg kommer aldri til å kaste det fordi det har stor affeksjonsverdi, men sett i ettertid er det ikke det mest nyttige 

serverer du aldri kake?

Alle trenger vel en kakespade?

Jeg måtte nettopp kjøpe ny kakespade, fordi jeg har mistet en av de to jeg hadde. Fikk en pent brukt i sølv på finn.no til 400 kroner, og den var helt lik den jeg fikk til konfirmasjonen. Et vesentlig bedre kjøp enn en ny i stål. Og beviset på at kakespade er en nyttig ting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg tror du har misforstått. Hva du synes er en skikkelig gave betyr faktisk ikke en dritt for det er ikke du som skal ha gaven. Gaver er for å gjøre mottakeren glad, ikke giveren.

Anonymkode: f7d24...e62

nei, gaver er for begge. Vi gir gaver for å bekrefte en relasjon. Og det er selvfølgelig alltid lov å tenke selv - det kan bli en fulltreff eller skivebom, men man bidrar iihvertfall ikke til mentaliteten om at gaven kun er til for mottakerens spesifikke behov. Jeg blir oppgitt over denne mentaliteten om at folk kun skal bli glade for noe de har skrevet på en bestillingsliste.

Gaver er både for giver og mottaker, og man har lov til å gi noe man mener selv er bra for mottakeren. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tøft er det vell ikke. 

Jo, ser mange kule gutter i jeans med lommeur, noen har ringer og smykker. Kler seg kult! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, ser mange kule gutter i jeans med lommeur, noen har ringer og smykker. Kler seg kult! 

Jeg har aldri sett noen med lommeur. Men denne tråden virker bare oppdiktet for du hadde jo alt bestemt deg for hva du ville gi. 

Anonymkode: ab230...c25

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Disco skrev (2 timer siden):

Jeg syns godt du kan gi gave jeg, sønnen min hadde blitt glad for klokke og han bruker armbånd og kjeder hvis han får noe han liker. Kikkert er jo knall hvis han ferdes i fjell eller på sjøen. I tillegg tenker jeg fine solbriller eller f.eks jakt- eller fiskeutstyr kan være noe. Bare viktig at gave kan byttes hvis man ikke treffer helt på modell. 

Ja, jeg er helt enig. 🙂❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Faren hans har kikkert, og de to pleier å være på turer sammen. Hadde vært moro å hatt hver sin kikkert, også med på båttur med de andre ungdommene. Men vi har slått fra oss kikkert, alle er så jævlig negativ til ideen. Han får ostehøvel i sølv. Ha en fin dag!

Med kakespade i sølv, så avslører du at hele tråden bare var tull, men håper du har moret deg.

Anonymkode: 9422f...e50

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 13.40):

Ok, tror du 1000kr er nok. Noe mer klare vi å ikke gi i pengegave, jeg er uføretrygda. Jeg er litt engstelig moren hans syns det er litt lite.

Du gir etter evne. Har du ikke råd til mer så gir du 1000kr. Hva er du for konfirmanten? 

Anonymkode: 46629...9d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har aldri sett noen med lommeur. Men denne tråden virker bare oppdiktet for du hadde jo alt bestemt deg for hva du ville gi. 

Vel de finnes de altså 

Anonymkode: 4747a...4fb

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av delene.

Anonymkode: 88039...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Med kakespade i sølv, så avslører du at hele tråden bare var tull, men håper du har moret deg.

Anonymkode: 9422f...e50

Ostehøvel og kakespade er to forskjellige ting.

Anonymkode: 88039...7f6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du gir etter evne. Har du ikke råd til mer så gir du 1000kr. Hva er du for konfirmanten? 

Anonymkode: 46629...9d5

Bonusmamma 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vel de finnes de altså 

Nei tråden er ikke oppdiktet!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vi hadde nesten bestemt oss. Jeg ville høre deres mening, men 95% av alle som har svart er negative og det er mye mas om penger!! Har endelig fått hjelp fra et annet sted, vi takker for oss.

AnonymBruker
Skrevet

Jada, og du har sikkert kort sprek sveis;)

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jada, og du har sikkert kort sprek sveis;)

Faktisk ikke, jeg har langt blondt hår 😙❤️

AnonymBruker
Skrevet

Nei tråden er ikke oppdiktet!

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du ikke gir gave sammen med samboeren din, om du har vært bonusmamma til konfirmanten i 15 år.

da er det rart å gi hver for dere. Om han og mor gir sammen, er du vell med på den gaven? 

har selv konfirmant neste år. Da har jeg og samboer hver sammen i 3 år, og vi gir da en gave sammen. Jeg og far har allerede kjøpt bunad sammen som holder på å bli sydd. Så kjøper jeg og samboer en gave fra oss, sikkert noe av bunadssølvet:) 

Anonymkode: c5f60...a1a

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...