Laraa Skrevet 23. april 2024 #21 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kaksespader og teskjeer har man jo ofte bruk for, hvorfor ligger de på loftet? Anonymkode: b3cd1...d8a Fordi jeg nesten aldri spiser kake hjemme hos meg. På bursdagen og min ja og om jeg baker er det for å ta med når jeg er invitert til middag eller lignende, men å bake kake gjør jeg utrolig sjeldent. Av samme grunn blir hardangersølvet liggende. Det er ikke det jeg bruker til hverdags og 17mai brunch og lignende kan jeg knapt huske å ha hatt. Jeg har en god vennegjeng, men vi har sjelden til aldri anledninger hvor sølvtøy er naturlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #22 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva ønsker han seg da? Ingen ting av det der er noe min konfirmant ville blitt hoppende glad av. Anonymkode: fa9fe...ece Han er ikke en gutt som ønsker seg penger heller, fordi han får som oftest alt han peker på uansett. Foreldrene har sagt ja å spandere moped på han. Kanskje smart-tv 🤷♀️ Han liker å være mye i båt sammen med vennene sine, så derfor kom jeg på ideen om kikkert. Lommeur fordi det er en mer personlig gave, det er liksom et smykke hvis han skal pynte seg i dress og den kan han bruke når han blir eldre og. Det er en konfirmasjon så derfor var jeg litt inne på personlige gaver å gi i gave! Anonymkode: 76bb6...eb5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #23 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min gutt fikk to smykker og et armbånd og har brukt begge smykkene mye. Bruker armbådet av og til Anonymkode: 96d76...ec8 Så tøft, det må være en kul gutt du har. 😃 Anonymkode: 76bb6...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #24 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mansjettknapper (smykke). Kikkert kanskje. Ikke kamera, med mindre han ønsker seg det. En kniv (håndlaget, sånn fin ordentlig tollekniv)? Heller et pent armbåndsur enn lommeur tror jeg. Anonymkode: 7cfed...902 Faren skal gi han armbåndsur. Jeg så på smykker, men så kom lommeuret opp og det var faktisk Kjempekult. Også tollekniv har jeg kikket på og tenkte jeg kunne gravere navnet hans, men så tror jeg moren hans hadde gått av hektene. Tror ikke hun hadde likt det, selv om det er en tollekniv. Anonymkode: 76bb6...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #25 Del Skrevet 23. april 2024 Kontorotta skrev (7 minutter siden): Så lenge man kjenner konfirmanten og vet hva de liker, så kan gaver være topp. En god kniv koster mye, så å få dette er supert når man drar på jakt og fiske. For en gamer midt inne i byen, er det kanskje en litt unødvendig gave. Men om man legger ut ei liste med gaver her og lurer på hva konfirmanten blir glad for, da tyder det vel på at vedkommende ikke kjenner gutten så godt, og da burde kanskje penger være et alternativ. Var derfor jeg og skrev: Er dette noe han interessert i En må ofte vite hva ungdommen driver med og interessert i. Som søskenbarna til ungene her kunne ikke fått noe av det våres fikk for de liker ikke friluftsliv. Men eks ene driver med bilcross så der ble det kjøredress osv som trengtes. Andre drev med hest så der ble det en del ting til hest osv Men så har en og de som egentlig ikke interessert i noe og der blir det ofte være å finne en personlig gave Anonymkode: bab8a...3ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #26 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han er ikke en gutt som ønsker seg penger heller, fordi han får som oftest alt han peker på uansett. Foreldrene har sagt ja å spandere moped på han. Kanskje smart-tv 🤷♀️ Han liker å være mye i båt sammen med vennene sine, så derfor kom jeg på ideen om kikkert. Lommeur fordi det er en mer personlig gave, det er liksom et smykke hvis han skal pynte seg i dress og den kan han bruke når han blir eldre og. Det er en konfirmasjon så derfor var jeg litt inne på personlige gaver å gi i gave! Anonymkode: 76bb6...eb5 En god vanntett kikkert koster mye mer enn 1000 kroner. Anonymkode: 9422f...e50 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Me for life Skrevet 23. april 2024 #27 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet han hadde blitt glad for kikkert fordi han er mye på sjøen i båt med kompisene sine. Slekt og familien hans er så stor, så penger vil han få mer enn nok. Anonymkode: 76bb6...eb5 Men da er det en annen ting, men en god kikkert koster ganske mye mer enn 1000,-. Kniv som noen foreslo her er også noe jeg syne er en helt grei gave til gutt som er mye ute. Personlig hadde jeg da heller kjøpt denne i konfirmasjonsgave: https://www.happyyachting.no/leatherman-rebar-standard 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #28 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har en som akkurat har vært konfirmant og en som er det om et år. De hadde ikke brydd seg om noen av disse tingene. - Smykker bruker de ikke og ville aldri i verden ha brukt heller. - Lommeur med navn...hva skal de med det egentlig? Klokke har de på mobilen og på armen har de smartklokke, trenger de noen flere? - Den en av guttene har kikkert som han fikk i gave.....den blir aldri brukt. - Digitalkamera.....de få gangene da tar bilder er mobilen super. Kameraet har blitt så bra at de fleste trenger ikke noe mer. De ønsker og ønsket seg begge penger til bil og bilutstyr. Anonymkode: 3c073...eb1 Jeg tenkte på kikkert fordi han er mye i båt sammen med vennene også er det kjekt å ta den fram i tide og i utide. Min far fikk en til sin konfirmasjon og han elsket kikkerten, jeg lånte den mye i oppveksten min og kikket på månen. Også har jeg overtatt den etter han døde. Anonymkode: 76bb6...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #29 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En god vanntett kikkert koster mye mer enn 1000 kroner. Anonymkode: 9422f...e50 Funnet en til 1700,- Anonymkode: 76bb6...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #30 Del Skrevet 23. april 2024 Vi har kjøpt "spreke" mansjettknapper og slipsnål da vi liker å gi noe varig i tillegg til penger. Det har vi gjort med hele søskenflokken der. Så får han 3000 på konto i tillegg. Anonymkode: c6581...647 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #31 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Funnet en til 1700,- Anonymkode: 76bb6...eb5 Men du skrev at du ikke kunne gi mer enn 1000 i pengegave, men kan gi kikkert for 1700 ?? Anonymkode: 9422f...e50 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 23. april 2024 #32 Del Skrevet 23. april 2024 Sjekk hvilken telefon han har fra før, og gi han den nyeste modellen av samme produsent. Gå sammen med en eller to andre i slekten og som skal i samme selskapet, og spleis på den om den blir for dyr for deg. En ny mobil er noe dagens ungdom garantert blir glad for. Da kan han selge den gamle og få noen kroner for den, og ha den nyeste modellen i lomma. Ikke noe av det du listet opp er noe jeg ville trodd en vanlig norsk ungdom ville like. Det er kun for spesielt interesserte. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandie Skrevet 23. april 2024 #33 Del Skrevet 23. april 2024 Laraa skrev (27 minutter siden): Jeg tror det litt udatert å gi klokker, smykker, lommeur og lignende. Har konfirmanten spesifikt sagt at han ønsker seg det? Da stiller det seg annerledes. Jeg fikk minst to kakespader og teskjer i hopetall av hardanger og/eller telemarksølv. Jeg ønsket meg det ikke, men på 90/2000 tallet var det en uskreven regel at det fikk man okke som. Jeg husker at jeg den gangen ble glad for det faktisk, men siden har den ligget i en kasse på loftet. Jeg kommer aldri til å kaste det fordi det har stor affeksjonsverdi, men sett i ettertid er det ikke det mest nyttige Sånn var det her også. Fikk mye sølvtøy og smykker. Har nesten aldri brukt noe av det. Flere gutter i slekten fikk penger til konfirmasjonen, men var man jente skulle det være såkalt varige gaver…. Det fineste jeg fikk var et armbåndsur av min farmor. Hun hadde en tradisjon med at hvert enkelt barnebarn som skulle konfirmeres fikk velge seg ut et ur de ville ha, fra urmakerbutikken. Jeg sier ellers som de andre her, velg ut ifra konfirmantens interesser eller gi penger. Det virker mer vanlig nå at det er «lov» å ønske seg litt utradisjonelle ting. Var i en konfirmasjon forrige helg der gutten ønsket seg sveiseapparat, og det fikk han. Til helgen er det ny konfirmasjon, og hun ønsket seg den klassiske Kay Bojesen apen, så det blir gaven fra oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #34 Del Skrevet 23. april 2024 Jeg har konfirmant i år, og hun er ikke opptatt av ting i det hele tatt. Har aldri sett henne med et smykke. Klær, kanskje, men da må det være noen smale merker, akkurat det som er trendy der og da, ellers går det i et skap for klær som ikke blir brukte, dessverre. Tør ikke kjøpe noe til henne selv, gir henne penger til bursdag osv, så fikser hun det selv, kjøper det hun vil ha. Tenker at penger er den beste gaven. Heller 500 kr enn en dyr gave til 1000 kr som ikke blir brukt likevel. Penger (en stor del av dem, i alle fall) går til sparing, til noe dyrt hun trenger senere, eller førerkort/bolig om enda flere år. Bøker kan være en fin gave, men de typiske "gavebøkene til konfirmanter" som jeg ser ligger på bokhandlerne nå, med visdomsord på livets vei, ville IKKE slått an her. Da er det bedre med et gavekort på en bokhandel, så kan de kjøpe det som de faktisk har lyst til å lese. Men selvsagt, har konfirmanten interesser, og du vet at han ikke har kikkert i båt og kunne trengt det... eller spiller et instrument, en ny fiolinbue eller dyr harpiks til strengene, eller annet tilbehør, det kunne vært noe. Kvalitets-keeperhansker osv. Anonymkode: 78697...62e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #35 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men du skrev at du ikke kunne gi mer enn 1000 i pengegave, men kan gi kikkert for 1700 ?? Anonymkode: 9422f...e50 Datteren min kunne gi 700 Anonymkode: 76bb6...eb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #36 Del Skrevet 23. april 2024 Konfirmasjon er jo ikke en pengeinnsamling 😃. Gå for skikkelig gave du. F.eks klokke, kamera, mansjettknapper, slipsnål.... Husk byttelapp. Det er ikke gjestene sin oppgave å sikre konfirmanters økonomi. Håper vi kan få bort dette pengehysteriet snart. Konfirmasjon har blitt rene dansen rundt gullkalven. Anonymkode: 41065...043 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #37 Del Skrevet 23. april 2024 Snakket nettopp med faren og han foreslo fiskeutstyr. Frister ikke helt å gi han det.. men på Bjørklund foreslo de også kikkert i konfirmasjonsgave. Den er spennende å ta med på sjøen, spesielt i sommer. Kanskje han kan kikke på jentene som soler seg i land. 😂 Anonymkode: 76bb6...eb5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #38 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Konfirmasjon er jo ikke en pengeinnsamling 😃. Gå for skikkelig gave du. F.eks klokke, kamera, mansjettknapper, slipsnål.... Husk byttelapp. Det er ikke gjestene sin oppgave å sikre konfirmanters økonomi. Håper vi kan få bort dette pengehysteriet snart. Konfirmasjon har blitt rene dansen rundt gullkalven. Anonymkode: 41065...043 Takk, jeg er enig med deg! 😉 Anonymkode: 76bb6...eb5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #39 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Konfirmasjon er jo ikke en pengeinnsamling 😃. Gå for skikkelig gave du. F.eks klokke, kamera, mansjettknapper, slipsnål.... Husk byttelapp. Det er ikke gjestene sin oppgave å sikre konfirmanters økonomi. Håper vi kan få bort dette pengehysteriet snart. Konfirmasjon har blitt rene dansen rundt gullkalven. Anonymkode: 41065...043 Men hvorfor vil folk gi gaver som ikke blir brukt? Hvorfor ikke gi det de ønsker seg? er som når mamma spurte meg hva jeg ønsket meg til bursdag i fjor - når jeg sa ripsbusker.. «nei, det! Er vel litt kjedelig».. Nei, jeg ønsket meg heller ripsbusker, enn en genser som blir hengende i skapet. Anonymkode: fa9fe...ece 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2024 #40 Del Skrevet 23. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men hvorfor vil folk gi gaver som ikke blir brukt? Hvorfor ikke gi det de ønsker seg? er som når mamma spurte meg hva jeg ønsket meg til bursdag i fjor - når jeg sa ripsbusker.. «nei, det! Er vel litt kjedelig».. Nei, jeg ønsket meg heller ripsbusker, enn en genser som blir hengende i skapet. Anonymkode: fa9fe...ece Jeg spør datteren min hva hun ønsker seg, og hun har alltid blitt glad for gavene jeg har gitt. I blant så får jeg med meg hva hun ønsker seg eller liker uten å spør, og jeg legger alltid ved en byttelapp. tom strikkegenser uavhengig av bursdag jeg strikker til hun, går hun med. Hun ble glad for gavene hun fikk til konfirmasjon sin også, og det var ikke mye penger hun fikk til sammen fra alle gjestene. Nå tjener hun sine egne penger, før hun fylte 18 så tjente hun lommepenger. Anonymkode: 76bb6...eb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå