Gå til innhold

Konfirmasjonsgave til gutt, hvilke av disse tror dere han vil like best i gave?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Snakket nettopp med faren og han foreslo fiskeutstyr. Frister ikke helt å gi han det.. men på Bjørklund foreslo de også kikkert i konfirmasjonsgave. Den er spennende å ta med på sjøen, spesielt i sommer. Kanskje han kan kikke på jentene som soler seg i land. 😂

Anonymkode: 76bb6...eb5

Om faren foreslår fiskeutstyr, ville jeg nok heller gått for det enn kikkert. Vi bruker kikkerten mye både hjemme og på hytta, men samtidig er jeg ikke sikker på om det er det guttungen tar med seg på båttur med vennene. Men ei god fiskesnelle er luksus. Eller ei god stang. 🙂

Endret av Kontorotta
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest storetora
Skrevet

Hvis jeg ikke var sikker på at gaven ikke faller i smak ville jeg ha gått for penger. Å bruke peng på ting som er usikkert å komfirmanten kanskje ikke ønsker seg er bare dumt. Jeg er mor til bare gutter. Spotsklokke var det eneste som stod på ønskelisten til den ene.. guttene mine liker å pynte seg men bruker aldrt smykker eller ringer osv..

AnonymBruker
Skrevet
Kontorotta skrev (Akkurat nå):

Om faren foreslår fiskeutstyr, ville jeg nok heller godt for det enn kikkert. Vi bruker kikkerten mye både hjemme og på hytta, men samtidig er jeg ikke sikker på om det er det guttungen tar med seg på båttur med vennene. Men ei god fiskesnelle er luksus. Eller ei god stang. 🙂

Jeg får høre med datteren min, hva hun syns vi skal velge av disse to. 🙂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Konfirmasjon er jo ikke en pengeinnsamling 😃. Gå for skikkelig gave du. F.eks klokke, kamera, mansjettknapper, slipsnål.... Husk byttelapp. Det er ikke gjestene sin oppgave å sikre konfirmanters økonomi. Håper vi kan få bort dette pengehysteriet snart. Konfirmasjon har blitt rene dansen rundt gullkalven.

Anonymkode: 41065...043

På et vis enig, men på et annet vis ikke enig. Her er vi enig med vår kommende konfirmant at mesteparten av pengene vil bli satt til sparing type fond eller BSU. Noe skal konfirmant selvsagt får kose seg med og bruke til hva enn konfirmanten ønsker.

Tenker det er viktig å høre på ønske fra foreldre eller konfirmant. Selv med byttelapp, er det ikke sikkert man finner noe annet man ønsker der gaven er kjøpt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok, tror du 1000kr er nok. Noe mer klare vi å ikke gi i pengegave, jeg er uføretrygda. Jeg er litt engstelig moren hans syns det er litt lite.

Man gir etter evne.. Jeg synes 1000 kr er en stor sum selv og har kun gitt dette til nær familie, barn av venninner får 500 og perifere får 300.. Har mer enn nok med å betale utgifter selv 😅

Alle konfirmanter er ulike, nevøen min hadde elsket lommeur da han er opptatt av å kle seg stilig og liker det klassisk når han pynter seg. Et lommeur på dressen hadde han likt, eller en kikkert da han elsker friluftsliv. Penger er mer «safe» å gi..

Anonymkode: cc35a...4d1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kontorotta skrev (11 minutter siden):

Om faren foreslår fiskeutstyr, ville jeg nok heller gått for det enn kikkert. Vi bruker kikkerten mye både hjemme og på hytta, men samtidig er jeg ikke sikker på om det er det guttungen tar med seg på båttur med vennene. Men ei god fiskesnelle er luksus. Eller ei god stang. 🙂

Eller en Leatherman som ble forslått tidligere her. Den varer livet ut og kjekt å ha med på både båttur, fisketur og camping.

Anonymkode: 3c073...eb1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg får høre med datteren min, hva hun syns vi skal velge av disse to. 🙂

Jeg hadde valgt kikkert

Anonymkode: 4747a...4fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Man gir etter evne.. Jeg synes 1000 kr er en stor sum selv og har kun gitt dette til nær familie, barn av venninner får 500 og perifere får 300.. Har mer enn nok med å betale utgifter selv 😅

Alle konfirmanter er ulike, nevøen min hadde elsket lommeur da han er opptatt av å kle seg stilig og liker det klassisk når han pynter seg. Et lommeur på dressen hadde han likt, eller en kikkert da han elsker friluftsliv. Penger er mer «safe» å gi..

Anonymkode: cc35a...4d1

Vi har kjent han siden han var 2 1/2 år gammel gutt, og ungene oppføre seg som søsken. Jeg er blitt litt som bonusmamma siden jeg er sammen med pappa’n hans. Lommeur er veldig stilig, jeg ville fått skravert inn navnet hans bak på uret skulle vi gitt han ett i gave. Legger ved bildet av lommeuret. 🙂

IMG_4338.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde valgt kikkert

Anonymkode: 4747a...4fb

Ja, datteren min var rett innom i døra og hentet uniformen til jobben i sted, og mellom de to så ville hun valgt en kikkert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kontorotta skrev (33 minutter siden):

På et vis enig, men på et annet vis ikke enig. Her er vi enig med vår kommende konfirmant at mesteparten av pengene vil bli satt til sparing type fond eller BSU. Noe skal konfirmant selvsagt får kose seg med og bruke til hva enn konfirmanten ønsker.

Tenker det er viktig å høre på ønske fra foreldre eller konfirmant. Selv med byttelapp, er det ikke sikkert man finner noe annet man ønsker der gaven er kjøpt. 

Datteren min sin eks brukte alle konfirmasjonspengene på lettmotorsykkel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Konfirmasjon er jo ikke en pengeinnsamling 😃. Gå for skikkelig gave du. F.eks klokke, kamera, mansjettknapper, slipsnål.... Husk byttelapp. Det er ikke gjestene sin oppgave å sikre konfirmanters økonomi. Håper vi kan få bort dette pengehysteriet snart. Konfirmasjon har blitt rene dansen rundt gullkalven.

Jeg tror du har misforstått. Hva du synes er en skikkelig gave betyr faktisk ikke en dritt for det er ikke du som skal ha gaven. Gaver er for å gjøre mottakeren glad, ikke giveren.

Anonymkode: f7d24...e62

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her gis det alltid gave og kommer ikke konfirmanten opp med ett ønske så blir det ingen gave. Penger gir jeg ikke.

Anonymkode: a54f4...4a2

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du har misforstått. Hva du synes er en skikkelig gave betyr faktisk ikke en dritt for det er ikke du som skal ha gaven. Gaver er for å gjøre mottakeren glad, ikke giveren.

Anonymkode: f7d24...e62

Faktisk så hadde han likt lommeuret, han hadde syns det er kult med et lommeur hengende på buksa og hadde følt seg litt kul når han hadde tatt det fram for å se på klokken, slik vi kjenner han! Kikkerten hadde han også syns var kul å ta med overalt, han og faren drar også mye ut i båt om sommeren, de går mye turer og jeg vet han hadde syns det hadde vært moro å kille på månen, spaner på nabo’n etc.. og han hadde hatt den lenge hvis han tar vare på den! tom et digitalkamera syns han hadde vært moro å ta med når han er sammen med vennene sine og på turer. Men det veier mellom lommeur eller en kikkert! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her gis det alltid gave og kommer ikke konfirmanten opp med ett ønske så blir det ingen gave. Penger gir jeg ikke.

Anonymkode: a54f4...4a2

Jeg syns selv det er fint å gi en gave på konfirmasjonen, 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kontorotta skrev (49 minutter siden):

Men dette med penger til konfirmant, som skal gå til førerkort og boligsparing. Det blir jo omtrent som at du skal ønske deg penger til boliglånet eller billånet i 40-årsgave. Penger til den type privatøkonomi er jo ikke en skikkelig gave.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vi har kjent han siden han var 2 1/2 år gammel gutt, og ungene oppføre seg som søsken. Jeg er blitt litt som bonusmamma siden jeg er sammen med pappa’n hans. Lommeur er veldig stilig, jeg ville fått skravert inn navnet hans bak på uret skulle vi gitt han ett i gave. Legger ved bildet av lommeuret. 🙂

Gravert er ordet du leter etter. Skravering = skyggelegging når du tegner eller maler.

Jeg tror forøvrig ikke at kikkert er det første ungdommer tenker på å pakke ned når de drar på båttur med kompiser.  Om penger er utelukket som presang ville jeg holdt meg til tips fra konfirmantens foreldre.

Anonymkode: 91aef...ea1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gravert er ordet du leter etter. Skravering = skyggelegging når du tegner eller maler.

Jeg tror forøvrig ikke at kikkert er det første ungdommer tenker på å pakke ned når de drar på båttur med kompiser.  Om penger er utelukket som presang ville jeg holdt meg til tips fra konfirmantens foreldre.

Anonymkode: 91aef...ea1

Dritt oversetter. Vi tror han ville tatt med kikkerten overalt i begynnelsen, han er nysgjerrig gutt og sammen med faren er de to veldig eventyrlystne og de skal sjøsette båten. Faren holdt på å kjøpe tørkestativ i julepresang til dama til broren i fjor, bare flaks vi var tilstede og stoppet han. Datteren min tror kikkerten hadde vært moro å få, ellers er lommeur en stilig og personlig gave å motta, det blir fint med navnet hans bak uret. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viss du er sammen med faren hans, hvorfor skal du gi egen gave? Gir ikke du og faren gave sammen da? 

Anonymkode: c5f60...a1a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Viss du er sammen med faren hans, hvorfor skal du gi egen gave? Gir ikke du og faren gave sammen da? 

Anonymkode: c5f60...a1a

Forstod det slik at foreldrene kanskje vil gi noe sammen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

lommeur en stilig og personlig gave å motta, det blir fint med navnet hans bak uret. 

Men vil det noen gang bli brukt? 
Ja, stilig gave - men hos de aller fleste vil den bare bli liggende i en skuff.

Skikkelig fiskeutstyr tenker jeg hadde vært en veldig fin gave, om hanner glad i fiske. Kniv til å ha i fiskevesken f.eks

Anonymkode: fa9fe...ece

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...