GÃ¥ til innhold

Konfirmasjonsgave til gutt, hvilke av disse tror dere han vil like best i gave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ring
Smykke
Lommeur med navn
Kikkert
Digitalkamera 

😊

Anonymkode: 76bb6...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker han seg da?

Ingen ting av det der er noe min konfirmant ville blitt hoppende glad av.

Anonymkode: fa9fe...ece

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet

Penger.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Penger alltid penger, det er de de vil ha! Drit å få gaver man ikke vil ha når vedkommende heller kunne ha lagt 500kr på bordet som hadde gjort hsn gladere 

Anonymkode: dfe32...eeb

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du som kjenner gutten bør vite det, kan ikke si hva noen vil like uten å kjenne interesser mm.

Anonymkode: 1e6c1...611

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Penger er det de vil ha

Anonymkode: fa0fc...fcb

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min gutt fikk to smykker og et armbånd og har brukt begge smykkene mye. Bruker armbådet av og til :) 

Anonymkode: 96d76...ec8

• Hjerte 3
Skrevet

Hvorfor gave? Er det tillegg til penger eller i stedet for penger

Eller så kommer det jo helt an på hva han liker. 

Liker han å a bilder, er digital kamera ok, men gidder han drasse det med seg. 

Er han glad i å være ute i naturen, er kikkert helt tipp topp.

Bryr han seg om smykker eller ringer, så gå for det.

Lomme ur med navn, tror du ærlig talt det er noe han kommer til å bruke?

Er han en gamer, er det ikke sikkert noen av gavene vil falle i smak. Elsker han å skru på moped, passer det heller sikkert ikke. Fotballspiller over en lav sko, kanskje noe bling, men tviler vel egentlig.

Det er du som kjenner gutten. Men ikke tenk på at du skal finne den mest spesielle gaven, for at han skal huske deg. Alt i alt, tror jeg de fleste blir mest glad for penger.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Er det noe av dette han ønsker seg da? 

AnonymBruker
Skrevet

Mansjettknapper (smykke). Kikkert kanskje. Ikke kamera, med mindre han ønsker seg det. En kniv (håndlaget, sånn fin ordentlig tollekniv)? Heller et pent armbåndsur enn lommeur tror jeg.

Anonymkode: 7cfed...902

• Liker 7
Skrevet

Er dette noe han interessert seg for

Ser flere skriver gi penger, blir ikke glad for gave. Jeg ser selv her så fikk sønnen kniv gravert med navn brukes hele tiden under jakt og fiske, fikk digitalt kamera brukes hele tiden, tur sekk brukes mye, klokke brukes hver dag 

Jenta fikk og iniv brukes mye, rifle brukes, 

SÃ¥ jo ungdom bruker hvis det er noe de er interessert i og bruk for

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror det litt udatert å gi klokker, smykker,  lommeur og lignende.  Har konfirmanten spesifikt sagt at han ønsker seg det? Da stiller det seg annerledes.  

Jeg fikk minst to kakespader og teskjer i hopetall av hardanger og/eller telemarksølv. Jeg  ønsket meg det ikke,  men på 90/2000 tallet var det en uskreven regel at det fikk man okke som. Jeg husker at jeg den gangen ble glad for det faktisk, men siden har den ligget i en kasse på loftet.  Jeg kommer aldri til å kaste det fordi det har stor affeksjonsverdi, men sett i ettertid er det ikke det mest nyttige 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en som akkurat har vært konfirmant og en som er det om et år. De hadde ikke brydd seg om noen av disse tingene.

- Smykker bruker de ikke og ville aldri i verden ha brukt heller.

- Lommeur med navn...hva skal de med det egentlig? Klokke har de på mobilen og på armen har de smartklokke, trenger de noen flere?

- Den en av guttene har kikkert som han fikk i gave.....den blir aldri brukt.

- Digitalkamera.....de få gangene da tar bilder er mobilen super. Kameraet har blitt så bra at de fleste trenger ikke noe mer.

De ønsker og ønsket seg begge penger til bil og bilutstyr.

Anonymkode: 3c073...eb1

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Penger alltid penger, det er de de vil ha! Drit å få gaver man ikke vil ha når vedkommende heller kunne ha lagt 500kr på bordet som hadde gjort hsn gladere 

Anonymkode: dfe32...eeb

Ok, tror du 1000kr er nok. Noe mer klare vi å ikke gi i pengegave, jeg er uføretrygda. Jeg er litt engstelig moren hans syns det er litt lite.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Laraa said:

Jeg tror det litt udatert å gi klokker, smykker,  lommeur og lignende.  Har konfirmanten spesifikt sagt at han ønsker seg det? Da stiller det seg annerledes.  

Jeg fikk minst to kakespader og teskjer i hopetall av hardanger og/eller telemarksølv. Jeg  ønsket meg det ikke,  men på 90/2000 tallet var det en uskreven regel at det fikk man okke som. Jeg husker at jeg den gangen ble glad for det faktisk, men siden har den ligget i en kasse på loftet.  Jeg kommer aldri til å kaste det fordi det har stor affeksjonsverdi, men sett i ettertid er det ikke det mest nyttige 

Kaksespader og teskjeer har man jo ofte bruk for, hvorfor ligger de på loftet?

Anonymkode: b3cd1...d8a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok, tror du 1000kr er nok. Noe mer klare vi å ikke gi i pengegave, jeg er uføretrygda. Jeg er litt engstelig moren hans syns det er litt lite.

Man gir jo det man kan. 

(Også er det avhengig av relasjon selvsagt)

Anonymkode: fa9fe...ece

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du som kjenner gutten bør vite det, kan ikke si hva noen vil like uten å kjenne interesser mm.

Anonymkode: 1e6c1...611

Jeg vet han hadde blitt glad for kikkert fordi han er mye på sjøen i båt med kompisene sine. Slekt og familien hans er så stor, så penger vil han få mer enn nok.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (3 minutter siden):

Nei det er ikke utdatert i det hele tatt. Alle kompisene til min fikk klokke

Anonymkode: 4747a...4fb

• Liker 2
Skrevet
jegerrinne skrev (4 minutter siden):

Er dette noe han interessert seg for

Ser flere skriver gi penger, blir ikke glad for gave. Jeg ser selv her så fikk sønnen kniv gravert med navn brukes hele tiden under jakt og fiske, fikk digitalt kamera brukes hele tiden, tur sekk brukes mye, klokke brukes hver dag 

Jenta fikk og iniv brukes mye, rifle brukes, 

SÃ¥ jo ungdom bruker hvis det er noe de er interessert i og bruk for

Så lenge man kjenner konfirmanten og vet hva de liker, så kan gaver være topp. En god kniv koster mye, så å få dette er supert når man drar på jakt og fiske. For en gamer midt inne i byen, er det kanskje en litt unødvendig gave. 

Men om man legger ut ei liste med gaver her og lurer på hva konfirmanten blir glad for, da tyder det vel på at vedkommende ikke kjenner gutten så godt, og da burde kanskje penger være et alternativ. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet han hadde blitt glad for kikkert fordi han er mye på sjøen i båt med kompisene sine. Slekt og familien hans er så stor, så penger vil han få mer enn nok.

Da gir du kikkert

Anonymkode: 4747a...4fb

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...