Gå til innhold

Hvordan fjerne den nedre bulken på magen? Bmi 20- 21

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde en restriktiv spiseforstyrrelse og fikk hjelp av en ernæringsfysiolog. Hun fortalt meg at fettvev er definert som eget organ, og kroppen utfører nødvendige oppgaver i dette vevet. Det hjalp meg faktisk til å legge på meg, for jeg ville jo ikke mangle et viktig organ! Så prøv om du kan tenke sånn på det 👍

Anonymkode: 25aba...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble kvitt min med bmi på 18,3 med fasting og styrketrening, da var magen perfekt og helt flat selv etter hastekeisersnitt som var sydd for stramt slik at jeg hadde en liten hylle under den.  Men dessverre ble ansiktet litt preget så jeg så eldre ut, så la på meg 4-5 kg igjen og den lille bulken kom tilbake. Det var det verdt. Etter tyveårene kan ikke kvinner ha både perfekt kropp og et sunt ansikt, man må velge 😅 Med unntak selvfølgelig. 

Anonymkode: 88c5d...b04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg ble kvitt min med bmi på 18,3 med fasting og styrketrening, da var magen perfekt og helt flat selv etter hastekeisersnitt som var sydd for stramt slik at jeg hadde en liten hylle under den.  Men dessverre ble ansiktet litt preget så jeg så eldre ut, så la på meg 4-5 kg igjen og den lille bulken kom tilbake. Det var det verdt. Etter tyveårene kan ikke kvinner ha både perfekt kropp og et sunt ansikt, man må velge 😅 Med unntak selvfølgelig. 

Mente en hylle med fett over arret, ikke under*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv periodisk faste! Anbefaler å lese «fast like a girl» først. Har hatt den magen hele livet siden puberteten startet, men etter jeg startet periodisk faste for snart ett år siden er den betydelig flatere! Blir litt rynker etc etter noen svangerskap her også, men det får man nok leve med :) 

Anonymkode: 811ad...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med mindre man er gravid, så skal ikke livmoren være synlig 

Anonymkode: 330e8...ccf

Jo, livmoren blir større etter du har vært gravid. Jeg er også større under navlen selv om jeg ikke er kraftig (bmi 19). Det er normalt og noe jeg også ser i Hollywood hvis de ikke fokuserer på å ta bilde fra riktig vinkel. Men det kan absolutt bli verre uten de rette musklene og sikkert mye annet.

Anonymkode: e7a28...f9b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prøv periodisk faste! Anbefaler å lese «fast like a girl» først. Har hatt den magen hele livet siden puberteten startet, men etter jeg startet periodisk faste for snart ett år siden er den betydelig flatere! Blir litt rynker etc etter noen svangerskap her også, men det får man nok leve med :) 

Glemte å si at jeg alltid har vært normalvektig og er det nå også. Har ligget på undervektig periodevis, men den magen har vært like mye tilstede frem til nå. Så har tro på at fastingen faktisk tvinger kroppen til å bruke litt av «lageret». Er ikke fordi jeg har gått masse ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Glemte å si at jeg alltid har vært normalvektig og er det nå også. Har ligget på undervektig periodevis, men den magen har vært like mye tilstede frem til nå. Så har tro på at fastingen faktisk tvinger kroppen til å bruke litt av «lageret». Er ikke fordi jeg har gått masse ned i vekt.

Periodisk fasting er fantastisk av så mange årsaker, skulle ønske jeg fant ut av det tidligere 🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Folkens, den bulken er livmora di. Har den så lite fett på seg som du beskriver, så er det faktisk ett organ. 

Anonymkode: 3dde4...b3b

Nei, det er den ikke. Med mindre man er gravid og et stykke på vei også. At det er normalt for damer å ha litt ekstra fett på dette området delvis fordi reproduksjonsorganene sitter der er noe annet.

Anonymkode: 4f9d2...518

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...