Gå til innhold

Hvordan fjerne den nedre bulken på magen? Bmi 20- 21

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg er ei dame på 35 år. 175 cm høy, 62-63 kg. Bmi 20-21. Trener ca 3-4 ganger i uka + gåturer. Trener løping og litt styrke. Ingen atlet, men i grei form. Midjemål ca 65 cm. Det som plager meg litt er den bulken nederst på magen. Føler midjen er relativt smal, har vel type smal overkropp, små pupper, og litt bredde på hofter. Hvordan få vekk denne bulken? Har litt løshud etter svangerskap osv, får vel ikke gjort noe med. 

Må jeg ned i vekt? Trene mer styrke? Endre kosthold? Jeg spiser nok en del karbohydrater, har alltid «planer» om mer lavkarbo, kunne det hjulpet? 

Anonymkode: 60e30...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri klart å bli kvitt den, selv på undervekt. Husk at vi damer er skapt for å ha litt ekstra fett noen steder, og kroppsform kan være vanskelig å gjøre noe med.

Det er mulig du har litt lav muskelmasse, selv om du er slank. Du kan kanskje bli kvitt den med å fokusere på styrketrening/bygge muskelmasse, og proteiner i kosten. 

For meg personlig har jeg bare måtte akseptere at det er sånn jeg er formet. Håper du finner en løsning du kan leve med❤️

Anonymkode: 4f9d2...518

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter med akkurat det samme, og uten å være noen ekspert, så er jeg ganske sikker på at det er svaret, ja, nemlig å kutte ned på karbohydrater og sukker. Jeg trenger en god del og går flere turer hver dag, men jeg er glad i pasta, pizza og brødmat, og klarer heller ikke å styre helt unna brus og søtsaker.

men jeg har godtatt den lille bulken, liker den ikke, men jeg liker å unne meg mat jeg liker, og søtsaker, iblant, så da får det heller være. Er 42 år og mamma og tenker at selv om jeg er opptatt av trening, helse og utseende, så er det andre ting som er like viktig.

Anonymkode: 38704...31f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du kvitte deg med den? Den er uviktig og ingen andre bryr seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare fettsuging som virker, men er det så viktig egentlig?

Anonymkode: 30cf2...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flere tilbakemeldinger 😊

Jeg er enig i at mye annet er viktig i livet, og jeg bruker absolutt mye tid på de mer viktige tingene i livet som barna, jobben, relasjoner osv. Det handler vel om å føle seg vel med kroppen sin. Jeg føler den bulken gjør at jeg ser tykkere ut på en måte. Ikke så flatterende i inntilsittende kjoler/klær, også er jeg ganske smal over bulken… 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke det vanlig at kvinner har da?, jeg hadde det når jeg hadde BMI på 19, mer synlig da enn nå når jeg er overvektig, nå har jeg fett ovenfor som jevner det ut 🙈. Så jo slankere jeg har vært jo mer synlig, har bare innsett at sånn er jeg og mange andre kvinner skapt.

Anonymkode: e291b...07a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmora di sitter der, det er meningen at vi skal se sånn ut. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke tenkt på før, at den kan bli mer synlig dess slankere man er? Jeg har vært større for noen år tilbake… 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har f.eks ganske så synlig ribbein på overkroppen over brystene og til dels under… så fettet har samlet seg litt nederst på magen 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har f.eks ganske så synlig ribbein på overkroppen over brystene og til dels under… så fettet har samlet seg litt nederst på magen 

TS 

Alderstillegg 

Anonymkode: fa957...375

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizard skrev (3 timer siden):

Livmora di sitter der, det er meningen at vi skal se sånn ut. 

Med mindre man er gravid, så skal ikke livmoren være synlig 

Anonymkode: 330e8...ccf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for flere tilbakemeldinger 😊

Jeg er enig i at mye annet er viktig i livet, og jeg bruker absolutt mye tid på de mer viktige tingene i livet som barna, jobben, relasjoner osv. Det handler vel om å føle seg vel med kroppen sin. Jeg føler den bulken gjør at jeg ser tykkere ut på en måte. Ikke så flatterende i inntilsittende kjoler/klær, også er jeg ganske smal over bulken… 

TS 

Bruk hold in truser :)

Anonymkode: 5256e...8f4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også den lille ekstra magen der. Aldri fått den bort. Jeg tenker aldri over den på andre, for det er jo ikke skjemmende. Det er jo også begrenset hvor ofte man har på seg så tettsittende klær at det blir et "problem". Det beste er nok å lære seg å leve med den. 

Anonymkode: 37665...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det selv, men sjekk ut hypopressiv trening. 

Anonymkode: 2b8e0...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS 

Er det ikke fryktelig slitsomt å analysere sin egen kropp med lupe på denne måten? Blir du glad av det?

Anonymkode: cd404...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er genetisk. 

Jeg har ikke den bulken nederst på magen, har hatt ulik bmi og jeg har aldri bulk. 

Men! Jeg har mye annet jeg misliker. 

Anonymkode: d9f69...3db

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en normal kvinnekropp. Om det plager deg under kjoler bruk hold-in undertøy. Finnes også mange kjolemodeller som ikke fremhever dette området på kroppen.

Men må innrømme at det gjør meg litt trist at voksne damer bruker tid og energi på å irritere seg over helt normale ting ved kvinnekroppen. 

Anonymkode: 81af9...03c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, den bulken er livmora di. Har den så lite fett på seg som du beskriver, så er det faktisk ett organ. 

Anonymkode: 3dde4...b3b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er jo normalt for en kvinnekropp. Hva er det neste som blir unormalt? Kurven over brystet? Rumpa? Knærne? Anklene? Kjevene? 

Anonymkode: a2e6c...946

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...