Gå til innhold

Falske profiler på Tinder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen må forklare meg litt mer rundt falske profiler på Tinder da jeg er ny i dette.

Hva er falske profiler på Tinder ute etter?

Hvordan catcher man om de ikke er ekte eller ikke?

Har hatt profil på Tinder noen uker og merker at det er noen profiler som for meg virker litt for supermodel. "amerikanske" eller "latino" og perfekte i forhold til interesser, utseende, og hva de er ute etter. Hadde en kar som har kontaktet meg to ganger nå med samme historie (bio, arbeidsplass, interesser osv) men med to forskjellige navn og helt ulike bilder.  Første gang fjernet han meg fra chatten og da jeg for andre gang blir matchet og nevner at vi har vært i kontakt husker han  meg ikke. Sist sa han at han bodde i en annen by i Norge og når jeg spurte hvor i byen, klarte han ikke å svare på det. Han later som han bor i Norge føles det som.

Kan noen med litt erfaring forklare?

 

Anonymkode: a30a0...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok alltid en liten bakgrunns sjekk etter vi hadde pratet litt for se at FB profil/Insta stemte og søkte opp arbeidsplass.

Alle jeg fysisk møtte hadde forståelse for det.

Gjorde det samme med kjæresten og han kalte det sunn fornuft. Han sjekket meg også da han faktisk trodde min profil var falsk🤭🤭🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen må forklare meg litt mer rundt falske profiler på Tinder da jeg er ny i dette.

Hva er falske profiler på Tinder ute etter?

Hvordan catcher man om de ikke er ekte eller ikke?

Har hatt profil på Tinder noen uker og merker at det er noen profiler som for meg virker litt for supermodel. "amerikanske" eller "latino" og perfekte i forhold til interesser, utseende, og hva de er ute etter. Hadde en kar som har kontaktet meg to ganger nå med samme historie (bio, arbeidsplass, interesser osv) men med to forskjellige navn og helt ulike bilder.  Første gang fjernet han meg fra chatten og da jeg for andre gang blir matchet og nevner at vi har vært i kontakt husker han  meg ikke. Sist sa han at han bodde i en annen by i Norge og når jeg spurte hvor i byen, klarte han ikke å svare på det. Han later som han bor i Norge føles det som.

Kan noen med litt erfaring forklare?

 

Anonymkode: a30a0...15e

Ja men......😜 er det så vanskelig da? du ser på bildene om de er falske. Vanlige folk ser ikke ut som striglede modeller med kjølige smil, og har bilder med perfekt lyssetting der de myser inn i kamera og poserer profesjonelt.

Vanlige folk ser ikke ut som modeller, og om en modell-mann på 25, med fancy bilder tar kontakt med deg og du ikke er på hans alder og modell-pen selv, så er det alltid fake. 

Ekstremt få har proffe bilder om de ikke selv er fotografer. De aller aller fleste har kjipe bilder tatt med mobil.

Det er som regel svindlere som lurer godt voksne damer til å tro at de endelig har Mr Perfect. Han er gjerne dritrik, er lege, og privatfly, og lovebomber deg i noen måneder før det skjer en krise og han trenger penger. Han kommer kanskje med en historie om at moren er på sykehus, feks. Og da er du gjerne forelsket i en fantasi om en fremtid med denne mannen og sender gladelig penger. 

Massevis av menn og damer biter på. Helt utrolig. 

De flinkeste scammerne stjeler bilder fra åpne instagram profiler eller fra tilfeldige offer fra some. De som er dumme tar bilder av modeller. 

Det du kan gjøre om du er i tvil, er å ta skjermbilde av bildet til vedkommede, gå på google og legg in søk på photo. Da ser du om de har tatt bilder fra noen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...