Gå til innhold

Trives du der du bor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives her jeg bor og vil aldri flytte fra byen. Men jeg ser ikke for meg å bli gammel her jeg bor nå. jeg bytter nok til leilighet etterhvert.

Anonymkode: 8ccff...8a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trives godt i min leilighet i byen og kommer til å fortsette å bo her. Det jeg liker best er at jeg ikke har innsyn men hyggelig utsyn til natur. Dessuten hater jeg og flytte og jeg har mye skrot så jeg orker ikke tanken på å flytte på meg😅

Anonymkode: ad89c...b0b

AnonymBruker
Skrevet

Trives veldig godt, men det er ikke perfekt. Vil nærmere sentrum, men har ikke råd.

Anonymkode: 2787e...a76

AnonymBruker
Skrevet

Trives kjempegodt. Bor sentralt, men likevel landlig, i en enebolig som vi tegnet selv. Forholdsvis vedlikeholdsfritt, så vi ser for oss at vi kan bli gamle her. Men jeg er usikker på om jeg egentlig vil bli gammel i denne kommunen, da den er fattig og sannsynligvis ikke tar så godt vare på innbyggere med helseutfordringer. Kanskje vi bare må holde oss friske...

Anonymkode: a5ae7...5f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi betaler nesten 12000 for 60 kvm i "byen" og jeg ønsker meg også til noe grønnere og mindre trafikk/støy! Både jeg og samboer er uføre... Hvor i landet betaler du 8000/8700?? Og for hvor mange kvm? 

Anonymkode: 2720c...3b2

Oi, satan! 12000 i måneden?! :hæ: Men, det går vel bra siden dere er 2 og kan dele ~

Jeg er usikker på hvor mange kvm, under 60 ihvertfall. Kjøkken og stue er ett og samme rom, kan skilles med skyvedør midt i rommet om ønske. Knøttlite bad, det er så lite at jeg må nesten rygge inn! :ler: Ett lite soverom, kun plass til ei gjesteseng og ett nattbord. Og that's it. Leiligheten har både mugg og punkterte vindu. Ingen vifte/ventil eller vindu på badet heller, så masse fuktskade her og der. Leiligheten hadde absolutt trengt ett "ansiktsløft" Mye som burde blitt skiftet ut og reparert. Utifra tapeten og møblene å dømme vil jeg tippe det ble kjøpt en gang på 70-tallet. Jeg nevnte en gang til han som eiger om skadene, men han ble så dritsur og ga meg klar beskjed at hvis jeg var så jævla misfornøyd så var det bare å flytte. Jeg gjør ikke den feilen flere ganger! :hæ:

Bor ca 20 min fra byen, så er ikke avhengi av noe bil eller t-bane sånn sett, har både sparkesykkel og vanlig sykkel hvis jeg ikke gidder å gå. Men prøver som sagt å finne noe som er billigere (og i bedre tilstand, ikke minst) orker ikke å bo under andre, har gjort det før og de tar null hensyn x-P

AnonymBruker
Skrevet

Veldig godt! Kjøpte hus på landet i fjor, har bodd i Oslo hele livet fram til da. Rikignok ikke i sentrum, men i en østkantbydel med mye natur. Men fortsatt veldig mye folk! Elsker å se ut av vinduet og bare se jorder, at vi ikke har naboer tett på, at vi omtrent aldri hører folk. Elsker huset og rommene, den store hagen og alt, egentlig.

Eneste minuset er at vi bor nær en bilvei, som selv om den ikke er VELDIG trafikkert har 80-sone, så det er litt skummelt å gå der med hundene.

Anonymkode: 70b59...c39

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men når barna blir eldre og forhåpentligvis flytter ut vil vi ha mindre og lettstelt å slippe vedlikehold 

Anonymkode: ba4c8...737

AnonymBruker
Skrevet

Trives veldig godt der jeg bor ❤️ Vi burde ideelt sett hatt et par rom ekstra og bedre lagringsplass, men alle har eget soverom, vi har stue og innredet kjeller med kjellerstue og bad så vi klarer oss. Plutselig flytter ungene ut. Men jeg ser for meg at vi flytter i leilighet når vi blir eldre pga planløsningen og bratte trapper i huset :) 

Anonymkode: 7f2b2...80a

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Boligen har upraktisk romløsning, problemer med overvann i hagen, ligger for langt fra byen og nærmeste nabo har kraftige bygdedyrtendenser. De andre i nabolaget er heldigvis hyggelige, så jeg kommer til å savne dem når jeg en eller annen dag flytter. Flytting ligger nok en del år frem i tid, men jeg er fast bestemt på at jeg ikke skal bli gammel her.

Anonymkode: eada9...f1c

AnonymBruker
Skrevet

Njaaa, huset ble kjøpt fordi det var nær arbeidsplass og hadde fem soverom. Er innebygd på alle fire kanter, men bruker 7 min til jobb og det er vel det beste med hele bopelen. 

Orker ikke flytte, må låne for å kjøpe leilighet selv med nedbetalt hus og så miste hage og få halvert boarealet. Nei, fyller heller huset med hygge selv om jeg ikke trives spesielt godt, værhardt er det også med en del tåke.

Anonymkode: 93796...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Ja!

Trives i miljøet, trygt og godt. Både for barn og voksne. 

Anonymkode: c5df8...6fc

AnonymBruker
Skrevet

Ikke selve huset nei. Driver og pusser det opp slik at det skal bli mer trivelig. Skal bo her minst til når ungen forlater redet. Vi bor rimelig øde til. Deilig å ikke ha synlige naboer.

Når ungen forlater redet, jeg har lyst til å bo på langt mindre areal og uten behov for bil. Ulempen med det, er at jeg da kommer nærmere folk...

Anonymkode: 98497...257

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg trives veldig godt der jeg bor, men skal flytte (samlivsbrudd) om en måned. Da går jeg fra enebolig til blokkleilighet. Det er skummelt. 

Anonymkode: 3d39a...213

Det har jeg gjort. Gruet meg veldig og hadde en sorg over å måtte flytte fra huset. Men trives godt i blokkleiligheten☺️ lykke til! 

Anonymkode: 6333e...896

AnonymBruker
Skrevet

I byen / omtådet - ja! Trygt, idyllisk og nydelig her.

I huset - ja, trives veldig, elsker huset vårt, men vi vil ha noe enda større med tiden. Drømmen er å bygge hus en dag. 

Utensom det er det helt perfekt 😊

Anonymkode: 31839...42d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker både huset og stedet - men hater bilkøene til jobb og skole😭 Vi bor på en veldig fin plass, med sjøutsikt og masse sol, akkurat passe stor hage og passe tett på naboene. Huset bygget vi i 2014, så det er egentlig akkurat som vil vil ha det, og har alt vi trenger på ett plan (er to etasjer, men sov, bad, inngang, stue og kjøkken er på øverste) så kan bo her selv om det skulle bli vanskelig å gå i trapper på våre gamle dager. Det er høyt under taket, har store vinduer så er lyst og fint, og har store åpne rom/løsninger - kunne aldri tenke meg å bo i et annet hus et annet sted....helt til vi sitter og stamper i kø på vei til jobb og skole hver morgen. Det blir bare verre og verre...bor egentlig bare 20 min fra sentrum, men må regne halvannen time på det verste. Er nesten så vi vurderer å selge og flytte nærmere.

Anonymkode: 30e6b...518

Skrevet

Trives her jeg bor, men har ikke tenkt å bo her resten av livet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, stortrives i huset vårt på landet. Kommer nok til å flytte i leilighet når vi ikke greier med vedlikeholdet lenger, men frem til da blir vi boende ❤️ Elsker privatlivet, at jeg kan gå i skogen, den store terrassen. 

Anonymkode: b4bec...882

AnonymBruker
Skrevet

Trives veldig godt her. Bor litt utenfor sentrum, så nær både skogen og fjæra. Huset vårt har livsløpsstandard, så vi blir nok boende her så lenge vi kan bo hjemme.

Anonymkode: c24eb...04c

AnonymBruker
Skrevet

Trives ikke her jeg bor. Ene og alene pga styret i borettslaget. En gang trivdes jeg med hagen. Nå er det noe jeg ikke bryr jeg om. På vei til å flytte fra rekkehuset til leilighet med stor terrasse. Gleder meg virkelig. 

Anonymkode: 2013e...ea6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...