Gå til innhold

Bunadspolitiet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 8.54):

Jeg har blitt "arrestert" ja! 😅 fordi jeg var mann i (dame)bunad... der falt noen tungt for brystet...🤪

Anonymkode: 87291...b1e

Hvorfor er det så vanskelig å kle seg i herrebunad EN stakkars dag i året?

En tuller ikke med bunadene våre.

Anonymkode: a8df4...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er fra Telemark. Ene datteren min har beltestakk (strengt tatt ikke bunad) og har i år kjøpt seg ensfarget rosa silkeskjorte til.  Hun andre har øst-Telemark og har kjøpt seg ensfarget hvit skjorte til (ferdig sydd fra Pascal) fordi hun rett og slett synes det blir for mye med alle broderiene på skjorta og bunaden med alle søljene til. Svigermor er ikke glad.....

Anonymkode: b084b...f50

Bunaden taper seg i verdi.

Anonymkode: a8df4...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er det så vanskelig å kle seg i herrebunad EN stakkars dag i året?

En tuller ikke med bunadene våre.

Anonymkode: a8df4...9d9

Beklager! Men det hadde vært helt feil i den settingen...

Anonymkode: 87291...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bunaden taper seg i verdi.

Anonymkode: a8df4...9d9

Hvordan kan en bunad tape seg i verdi av at man kjøper en ekstra skjorte til den?

Anonymkode: 58844...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kunnskap og engasjement er bra,det! Men det er måten man turer fram på som er et problem. Og man må ikke tre sin egen mening ned over andre om de ikke har bedt om den.

Anonymkode: bf4f8...52a

Det å "ture fram" er jammen tosidig. Dere som mener dere kan bruke bunad som dere vil turer fram og trasser. 

Anonymkode: a46da...d90

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan kan en bunad tape seg i verdi av at man kjøper en ekstra skjorte til den?

Anonymkode: 58844...e1c

Fordi den ikke lenger er original. Akkurat som et gammelt verdifullt møbel, maler du den eller reparerer den så taper den verdi. 

Anonymkode: a46da...d90

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 25.4.2024 den 13.39):

Hvordan kan en bunad tape seg i verdi av at man kjøper en ekstra skjorte til den?

Anonymkode: 58844...e1c

Fordi du ikke vil få en høy pris når du skal selge den sammen med en slik skjorte.

Anonymkode: a8df4...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Fordi den ikke lenger er original. Akkurat som et gammelt verdifullt møbel, maler du den eller reparerer den så taper den verdi. 

Anonymkode: a46da...d90

 

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Fordi du ikke vil få en høy pris når du skal selge den sammen med en slik skjorte.

Anonymkode: a8df4...9d9

Hvis man fremdeles har originalskjorten tilgjengelig, men velger å ikke bruke den, skjønner jeg ikke hva det har å si. 
 

Man kan vel dessuten selge bunaden uten skjorte, selvsagt rimeligere enn en med skjorte.

Anonymkode: 1f5ca...b46

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Fordi den ikke lenger er original. Akkurat som et gammelt verdifullt møbel, maler du den eller reparerer den så taper den verdi. 

Anonymkode: a46da...d90

 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi du ikke vil få en høy pris når du skal selge den sammen med en slik skjorte.

Anonymkode: a8df4...9d9

Her er det snakk om å kjøpe en ekstra skjorte, ergo eier man også originalskjorten. Bunaden taper seg ikke i verdi av å ha vært i kontakt med en farget silkeskjorte en enkelt 17. mai....

Anonymkode: 58844...e1c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt sett ned på for å ha festdrakt i stedet for bunad flere ganger, "Åja, det er bare en festdrakt, jaja noen liker vel det og". Det i seg selv er ikke det verste, da kunne jeg bare ha børstet det av som en utrivelig dame, men det at det har skjedd ved flere anledninger 🙃 Også blitt fortalt at det er veldig fy fy å gå med joggesko, men tenker om jeg skal stå på beina hele dagen vil jeg være komfortabel.

Anonymkode: e6dce...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...