Iso1 Skrevet 24. april 2024 #21 Del Skrevet 24. april 2024 Hvis de skal ta meg på noe kan det hende de får en skrape tilbake. De har ingenting med hva jeg går i eller har som tilbehør eller sko jeg bruker. De kommer til å få så øra flagrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #22 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du akal bruke strømpene som hører til. Anonymkode: a8df4...9d9 Det er ikke alle bunader som har strømper som hører til. Anonymkode: e5f32...bd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #23 Del Skrevet 24. april 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Ble ikke direkte tatt i den forstand, men fikk en nedlatende kommentar fra en bedrevitende kvinne i en forsamling som hadde bunad med full pakke. Hun satt ved siden av meg å kikket på meg i festdrakten min som jeg forøvrig følte meg veldig fin i med fint sølv og det hele. Hun spurte meg med et litt hånlig tonefall «Hvor er bunaden din fra?» Jeg svarte som sant var at det var en festdrakt, da svarte hun bare «Åja det er en av disse festdraktene ja» Hun skulte litt på meg mens hun målte meg opp og ned samtidig som hun himlet med øynene å startet å snakke med sidemannen i stedet. Følte meg litt dritt der å da, samtidig som jeg ble irritert på den kjerringa🤬 Anonymkode: efa62...492 Jeg har opplevd noe lignende, men jeg har blitt vrang med åra og rappkjeftet så jeg svarte "ja min festdrakt er helt nydelig! Jeg skulle egentlig hatt samme bunad som deg men den synes jeg er så kjedelig og blass så det var helt uakruelt". Hun ble så sinna at hun nesten sprakk, men jeg bare smilte bredt og gikk. Anonymkode: a1b13...076 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #24 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Før i tiden var det en støl for hvert år en er gift. Hvis det var en stor dame, rakk hun jo aldri å få et fullt belte før hun avgikk ved døden 😄 Anonymkode: a8df4...9d9 Det er meg du siterer, og bunadspoliti-slektningen min kunne liksom ikke ta min mor på akkurat det, heller. Hun er en slank dame og hadde vært gift i over 20 år da hun skaffet seg beltet sitt. Om hun hadde talt opp antall støler ville det nok gått opp, og vel så det. 😆 Kjipt for den påpasselige slekntingen! Anonymkode: b5a0a...046 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #25 Del Skrevet 24. april 2024 Iso1 skrev (30 minutter siden): Hvis de skal ta meg på noe kan det hende de får en skrape tilbake. De har ingenting med hva jeg går i eller har som tilbehør eller sko jeg bruker. De kommer til å få så øra flagrer. det var vel ikke akkurat det ts lurte på... Anonymkode: c16eb...ce0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #26 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ble ikke direkte tatt i den forstand, men fikk en nedlatende kommentar fra en bedrevitende kvinne i en forsamling som hadde bunad med full pakke. Hun satt ved siden av meg å kikket på meg i festdrakten min som jeg forøvrig følte meg veldig fin i med fint sølv og det hele. Hun spurte meg med et litt hånlig tonefall «Hvor er bunaden din fra?» Jeg svarte som sant var at det var en festdrakt, da svarte hun bare «Åja det er en av disse festdraktene ja» Hun skulte litt på meg mens hun målte meg opp og ned samtidig som hun himlet med øynene å startet å snakke med sidemannen i stedet. Følte meg litt dritt der å da, samtidig som jeg ble irritert på den kjerringa🤬 Anonymkode: efa62...492 Haha, jeg hadde nok svart tilbake etter "åja.."-kommentaren og skulingen/opp-og-ned-målingen med blikket. Ville sagt noe sånt som: "Ja, jeg valgte festdrakt fremfor bunad fordi jeg synes snittet er finere. Folk ser fort så uelegante og tykkladne ut i bunad, altså!". Og så hadde jeg målt HENNE opp og ned med et nedlatende (og litt medlidende) blikk, for å signalisere at HUN er blant dem som ser tjukk ut i bunad. Anonymkode: e0fc9...d22 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #27 Del Skrevet 24. april 2024 Å kalle det bunadspoliti er så dumt syns jeg. Hadde dere kallt det flaggpoliti om noen hadde andre farger på det norske flagget? Akkurat samme sak ; tradisjon er tradisjon og det er viktig for mange. Anonymkode: a46da...d90 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #28 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ble ikke direkte tatt i den forstand, men fikk en nedlatende kommentar fra en bedrevitende kvinne i en forsamling som hadde bunad med full pakke. Hun satt ved siden av meg å kikket på meg i festdrakten min som jeg forøvrig følte meg veldig fin i med fint sølv og det hele. Hun spurte meg med et litt hånlig tonefall «Hvor er bunaden din fra?» Jeg svarte som sant var at det var en festdrakt, da svarte hun bare «Åja det er en av disse festdraktene ja» Hun skulte litt på meg mens hun målte meg opp og ned samtidig som hun himlet med øynene å startet å snakke med sidemannen i stedet. Følte meg litt dritt der å da, samtidig som jeg ble irritert på den kjerringa🤬 Anonymkode: efa62...492 Hadde jeg opplevd det hadde jeg stilt opp i kosedress etterpå bare for å virkelig irritere hu 😂 du var sikkert kjempefin 🥰 Anonymkode: 7762e...15a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #29 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Å kalle det bunadspoliti er så dumt syns jeg. Hadde dere kallt det flaggpoliti om noen hadde andre farger på det norske flagget? Akkurat samme sak ; tradisjon er tradisjon og det er viktig for mange. Anonymkode: a46da...d90 Nei, kan ikke sammenlignes. Det finnes en forskrift angående det norske flagget, altså er flere forhold rundt flagget og dets utseende nedfelt i lovverket. Anonymkode: e0fc9...d22 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #30 Del Skrevet 24. april 2024 Finnes vel knapt noe mer patetisk enn bunadspolitiet, de slår til og med mammapolitiet, og det sier litt Anonymkode: 26b22...51a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #31 Del Skrevet 24. april 2024 Jeg er en del av dette såkalte bunadspolitiet, men gidder sjeldent til aldri si noe på de som har gått helt bananas og skapt sin egen versjon. De VET 😅 Jeg sier i fra når noen bærer noe «feil» feks bringeduk oppned, sølv oppned, forklekanten kommer over beltekanten, underskjørtet stikker ut ect. Alt handler om å tre ydmykt og ikke bare buse ut med at «DET ER FEIL» fleste bærer bunad feil fordi de rett og slett ikke vet bedre. Anonymkode: 1d8df...e9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #32 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er en del av dette såkalte bunadspolitiet, men gidder sjeldent til aldri si noe på de som har gått helt bananas og skapt sin egen versjon. De VET 😅 Jeg sier i fra når noen bærer noe «feil» feks bringeduk oppned, sølv oppned, forklekanten kommer over beltekanten, underskjørtet stikker ut ect. Alt handler om å tre ydmykt og ikke bare buse ut med at «DET ER FEIL» fleste bærer bunad feil fordi de rett og slett ikke vet bedre. Anonymkode: 1d8df...e9b Hvis du kommer og påpeker at forklekanten kommer over beltekanten på bunaden min når jeg har vært togansvarlig i to timer, stått tre timer i pølsekiosk og vært med i tautrekking mot lærerne så kommer jeg trolig til å vise deg fingeren. Anonymkode: b6745...389 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #33 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 17.42): Du akal bruke strømpene som hører til. Anonymkode: a8df4...9d9 Det er ikke egne strømper til alle bunader. Min bunad er det kun sorte eller hudfarget man bruker til. Anonymkode: 7e20e...8d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #34 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 20.37): Har du nokon gong blitt arrestert av bunadspolitiet? I så fall; kva vart du "tatt" på? 😅 Anonymkode: 5c402...805 Ha ha, hadde jeg hatt en bunad så hadde jeg brutt alle reglene jeg hadde klart 😄 Anonymkode: 3552a...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #35 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ha ha, hadde jeg hatt en bunad så hadde jeg brutt alle reglene jeg hadde klart 😄 Anonymkode: 3552a...c44 ja, du er sikkert helt unik og spesiell, du Anonymkode: c16eb...ce0 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 24. april 2024 #36 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 17.42): Du akal bruke strømpene som hører til. Anonymkode: a8df4...9d9 Hva slags stømper? Jeg bruker svart strømpebukse, er ingen obligatorisk strømpebukse som følger med. Er uansett bare litt av ankelen som syns og da bare når man sitter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #37 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, kan ikke sammenlignes. Det finnes en forskrift angående det norske flagget, altså er flere forhold rundt flagget og dets utseende nedfelt i lovverket. Anonymkode: e0fc9...d22 I mine øyne så kan det sammenlignes. Anonymkode: a46da...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #38 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er en del av dette såkalte bunadspolitiet, men gidder sjeldent til aldri si noe på de som har gått helt bananas og skapt sin egen versjon. De VET 😅 Jeg sier i fra når noen bærer noe «feil» feks bringeduk oppned, sølv oppned, forklekanten kommer over beltekanten, underskjørtet stikker ut ect. Alt handler om å tre ydmykt og ikke bare buse ut med at «DET ER FEIL» fleste bærer bunad feil fordi de rett og slett ikke vet bedre. Anonymkode: 1d8df...e9b Bunaden er nesten ødelagt som festdrakt for meg på grunn av Bunadspatruljen fra Kristiansund og sykehussaken. jeg bruker ikke bunad selv lenger. Anonymkode: 596d1...5b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #39 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, hvis ikke får hun heller kjøpe seg en festdrakt. Anonymkode: a8df4...9d9 Hva skjer hvis hun velger å ikke gjøre det da? Kommer du og konfiskerer strømpene? Dasker henne med grov ull? Hvilke konskvenser vil det for henne, dersom hun velger å bruke stay-ups til bunaden? Sånn helt realistisk sett? Anonymkode: 6c6ee...192 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2024 #40 Del Skrevet 24. april 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bunaden er nesten ødelagt som festdrakt for meg på grunn av Bunadspatruljen fra Kristiansund og sykehussaken. jeg bruker ikke bunad selv lenger. Anonymkode: 596d1...5b6 Enig! Veldig glad jeg ikke har den bunaden (og håper virkelig ingen setter i gang en egoistisk, urealistisk og livsfjern bevegelse ikledd bunaden jeg eier). Anonymkode: f84e4...c51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå