AnonymBruker Skrevet 21. april #1 Del Skrevet 21. april Min mor har leid ut leiligheten sin mens hun selv bodde med en kjæreste. Ved nyåret sendte hun mail til leietaker om at hun trengte leiligheten selv og ville at de skulle flytte ut innen midten av mars. Leietaker har enda ikke flyttet. Min mor har purret men leietaker sier det ikke er mulig for henne som alenemor å flytte. Nå, over en måned etter datoen ser vi inne på Facebook at hun søker etter å leie leilighet. Veldig bra det, men hun slenger samtidig med en historie om at hun og barna blir satt på gata omtrent over natta og at utleier har sagt og gjort div som det ikke finnes sannhet i i det heletatt. Dette har resultert i hetsende svar inne på Facebook. Noen har spurt om navnet hennes og tilbyr seg å dra og ta en alvorsprat med min mor osv. Min mor trenger virkelig leiligheten selv nå, og hun har syntes synd på leietakeren (hun har leid unaturlig billig), men er helt knust av beskyldningene og redd for hvordan dette vil arte seg videre. Det er, som dere sikkert skjønner, vanskelig for min mor. Hun vil ikke en gang dra på nærbutikken fordi hun er engstelig nå. Hva bør vi gjøre? (Vi kommer til å kontakte namsmannen, men hun har utsatt det i håp om at det skal ordne seg. Jeg synes hun skal kontakte politiet også men hun vil ikke det. ) Anonymkode: 72587...27b 1 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 21. april #2 Del Skrevet 21. april Ta skjermbilder og anmeld, få lokalavisen til å skrive en liten notis om du bor på et lite sted. Gjør det klart for henne at hun blir anmeldt og dokumentasjon på trakassering overlevert lokalavisa, eventuelt post det selv med en kommentar om nødvendig. 36 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #3 Del Skrevet 21. april https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/utkastelse/begjare Anonymkode: 5dda0...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #4 Del Skrevet 21. april Menchit skrev (2 minutter siden): Ta skjermbilder og anmeld, få lokalavisen til å skrive en liten notis om du bor på et lite sted. Gjør det klart for henne at hun blir anmeldt og dokumentasjon på trakassering overlevert lokalavisa, eventuelt post det selv med en kommentar om nødvendig. Takk for svar. Hun er meget konfliktsky så hun har (heldigvis) ikke svart på noe på Facebook. Hun kommer ikke til å gå med på å gå til lokalavisa med dette. Jeg har tatt skjermbilde fra Facebook men ser at noen av kommentarene er slettet. Anonymkode: 72587...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #5 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/utkastelse/begjare Anonymkode: 5dda0...e38 Takk for svar. Vi har sett på dette og kommer til å iverksette slike tiltak. Akkurat nå tror jeg det er verre for henne de beskyldningene på nett enn at hun ikke får tilbake leiligheten sin.. (hun bor hjemme hos oss for tiden så det er i og for seg ikke så krise, men krise nok) Anonymkode: 72587...27b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Menchit Skrevet 21. april #6 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Hun er meget konfliktsky så hun har (heldigvis) ikke svart på noe på Facebook. Hun kommer ikke til å gå med på å gå til lokalavisa med dette. Jeg har tatt skjermbilde fra Facebook men ser at noen av kommentarene er slettet. Anonymkode: 72587...27b Når det går så langt at hun får trusler og føler seg utrygg så må hun jo enten foreta seg noe eller la være og fortsette å føle seg utrygg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #7 Del Skrevet 21. april Det er to sider av en sak. Men jeg velger å ikke dele min side, av hensyn til leietakers barn. Dette kan hun svare alle som klager. Anonymkode: b7af9...476 14 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #8 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er to sider av en sak. Men jeg velger å ikke dele min side, av hensyn til leietakers barn. Dette kan hun svare alle som klager. Anonymkode: b7af9...476 Hvorfor det? Anonymkode: 54acc...442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #9 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ved nyåret sendte hun mail til leietaker om at hun trengte leiligheten selv og ville at de skulle flytte ut innen midten av mars. Hun sendte altså skriftlig oppsigelse med 3 mnd oppsigelse og senest utflyttingsdato, antar jeg? Det er bare å sensurere navnet, og sender kopi til admin i denne gruppen der hun blir hengt ut. Varsle om at de sletter disse falske anklagene. Anonymkode: 48533...a62 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #10 Del Skrevet 21. april Hva slags kontrakt har disse leietakerne, som får under tre måneders varsel? Har din mor faktisk mottatt trusler og hatt ubehagelige opplevelser, eller er dette bare ting hun har lest på andres innlegg på facebook og vet at handler om henne uten at hun nevnes ved navn? Jeg tviler ikke på at hun opplever dette son ubehagelig, men er ikke sikker på at hun har så mye å anmelde og ta videre her. Anonymkode: e487d...407 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #11 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun sendte altså skriftlig oppsigelse med 3 mnd oppsigelse og senest utflyttingsdato, antar jeg? Det er bare å sensurere navnet, og sender kopi til admin i denne gruppen der hun blir hengt ut. Varsle om at de sletter disse falske anklagene. Anonymkode: 48533...a62 Stemmer. I utgangspunktet står det bare en mnd oppsigelse i kontrakten, men min mor, snill som hun er, ville gi bedre tid. Dette kan vi kanskje prøve, men admin på facebooksiden er jo bare en frivillig (eller mulig flere) fra den lille byen vår. Hadde kanskje kunne fått admin til å skrive noe og sperre tråden uten at min mors navn kommer på trykk.. takk! Anonymkode: 72587...27b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #12 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags kontrakt har disse leietakerne, som får under tre måneders varsel? Har din mor faktisk mottatt trusler og hatt ubehagelige opplevelser, eller er dette bare ting hun har lest på andres innlegg på facebook og vet at handler om henne uten at hun nevnes ved navn? Jeg tviler ikke på at hun opplever dette son ubehagelig, men er ikke sikker på at hun har så mye å anmelde og ta videre her. Anonymkode: e487d...407 Nesten 3 1/2 mnd varsel. Hva er vanlig da?? Anonymkode: 72587...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 21. april #13 Del Skrevet 21. april (endret) Send inn klage ang gruppa til Facebook med henvisning til brudd på lovverk ang å henge ut folk på nettet. Send med screenshot o.l av "beviset". Ikke send dette til gruppa sin admin! Bedre å få hele gruppa stengt om admin ikke kan holde styr på medlemmene av gruppa si og å være konsekvent i forhold til gjeldene lover. Endret 21. april av Fighter83 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 21. april #14 Del Skrevet 21. april 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #15 Del Skrevet 21. april Fighter83 skrev (2 minutter siden): Oj se der ja! Takk, den skal jeg ta vare på! Anonymkode: 72587...27b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #16 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nesten 3 1/2 mnd varsel. Hva er vanlig da?? Anonymkode: 72587...27b Fra nyåret til midten av mars er 2,5 måned... Og jeg lurer fortsatt på om hun faktisk har fått konkrete trusler rettet mot seg eller blitt navngitt? Anonymkode: e487d...407 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #17 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Stemmer. I utgangspunktet står det bare en mnd oppsigelse i kontrakten, men min mor, snill som hun er, ville gi bedre tid. Dette kan vi kanskje prøve, men admin på facebooksiden er jo bare en frivillig (eller mulig flere) fra den lille byen vår. Hadde kanskje kunne fått admin til å skrive noe og sperre tråden uten at min mors navn kommer på trykk.. takk! Anonymkode: 72587...27b Jeg tror jeg ville gjort det. Bare sørg for at det blir anonymisert. Så slipper dere å bli hengt ut. Det er jo ikke greit for noen å få slike anklager når de ikke stemmer. Så bør hun damen som gjorde dette få en advarsel, og en smekk på labb. Hun ødelegger ikke bare for seg selv, men for barnet sitt også ved å holde på slik. Anonymkode: 48533...a62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #18 Del Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Fra nyåret til midten av mars er 2,5 måned... Og jeg lurer fortsatt på om hun faktisk har fått konkrete trusler rettet mot seg eller blitt navngitt? Anonymkode: e487d...407 Det har blitt spurt inne på gruppa. @ hvem er denne «*****» (skjellsord), gi meg navnet hennes så skal jeg snakke fornuft med henne, slike «****» burde fått juling, osv men det som ikke er trusler oppfattes også meget ubehagelig og truende for henne. Anonymkode: 72587...27b 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymMisbruker Skrevet 21. april #19 Del Skrevet 21. april Legg ut en offentlig post som forklarer situasjonen fra utleiers side uten å nevne noen navn. Så ber dere alle dele dette. Gjerne med bildebevis som viser oppsigelsen og datoen for det. Da går det nok fort over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april #20 Del Skrevet 21. april Man har faktisk ikke lov å "kaste ut" mor med barn hvis de betaler leie og ikke har fått seg ny bolig enda. Anonymkode: 04123...852 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå