Gå til innhold

Melding til BV, lovverk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan du gi noen eksempler? Høres ut som rykter, og at det er mye spekulasjoner i bygden,  rundt denne familien.

Anonymkode: 4c9de...ea4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette en sak for barnevernet da? 

Anonymkode: c1cae...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan du gi noen eksempler? Høres ut som rykter, og at det er mye spekulasjoner i bygden,  rundt denne familien.

Anonymkode: 4c9de...ea4

Jeg har flere eksempler ja fra skolesituasjoner. Og ikke så pene hendelser med mobbing. Skolen har begynt å se på saken, men som alt annet tar dette sin tid. 

Jeg mener slik ekskludering og mobbing må tas på alvor og derfor sitter jeg å formulerer denne meldingen. Og at en familie kan sitte å ha slike møter med sine barn helt ned i så ung alder er for meg uforståelig. 

Jeg kommer ikke til å levere den anonymt for jeg ønsker at det ta på alvor hos bv. 

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fordi dette blir det ikke lagt skjul på, så er ikke bare jeg som vet om dette. Barna forteller også at de har hatt disse møtene. Som nå viser seg å være skadelidende for andre barn i form av ekskludering og mobbing.

Foreldrene er ikke interessert i å ha samtaler/møter med andre da de mener dette deres sak. 

Anonymkode: d4046...549

Jeg kan med 99% sannsynlighet fortelle deg at her kommer ikke BV til å gjøre noe som helst. 

Ja - DU sier du har SETT at barna mobber og ekskluderer andre barn, MEN at de faktisk blir oppfordret til det av familien sin i familiemøter - er i bestefall (!) annenhåndsinformasjon - ikke beviselig fakta du eller andre har personlig sett/hørt/opplevd. Og egentlig bare rykter. 

Og uansett - hva ser du for deg at BV skulle gjort? 

Anonymkode: ac0fc...b56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har flere eksempler ja fra skolesituasjoner. Og ikke så pene hendelser med mobbing. Skolen har begynt å se på saken, men som alt annet tar dette sin tid. 

Jeg mener slik ekskludering og mobbing må tas på alvor og derfor sitter jeg å formulerer denne meldingen. Og at en familie kan sitte å ha slike møter med sine barn helt ned i så ung alder er for meg uforståelig. 

Jeg kommer ikke til å levere den anonymt for jeg ønsker at det ta på alvor hos bv. 

Anonymkode: d4046...549

Absolutt bra du bryr deg og melder fra. Familien vil få se og lese meldingen du sender. Men igjen - det er ikke en BV sak på noe måte dessverre. 

Anonymkode: ac0fc...b56

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er dette en sak for barnevernet da? 

Anonymkode: c1cae...c36

Høres ikke slik ut 

Anonymkode: 67aa4...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har flere eksempler ja fra skolesituasjoner. Og ikke så pene hendelser med mobbing. Skolen har begynt å se på saken, men som alt annet tar dette sin tid. 

Jeg mener slik ekskludering og mobbing må tas på alvor og derfor sitter jeg å formulerer denne meldingen. Og at en familie kan sitte å ha slike møter med sine barn helt ned i så ung alder er for meg uforståelig. 

Jeg kommer ikke til å levere den anonymt for jeg ønsker at det ta på alvor hos bv. 

Anonymkode: d4046...549

Tror du heller skal ta en prat med kommunens mobbeombud og se om de kan ta en prat med barna samt hjelpe skolen, så får heller de melde foreldrene til barnevernet om det skulle være nødvendig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mt3 skrev (5 minutter siden):

Tror du heller skal ta en prat med kommunens mobbeombud og se om de kan ta en prat med barna samt hjelpe skolen, så får heller de melde foreldrene til barnevernet om det skulle være nødvendig. 

 

Tusen takk for tips.

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...