Gå til innhold

Melding til BV, lovverk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å formulerer en melding til bv angående en familie. I denne familien blir det holdt familie møter med barna, fra slutten av tenårene og ned til 7 års alder om hvordan de skal eskalere og utestenge familie medlemmer og deres barn fra bursdager, sammenkomster og hvordan de skal snakke til dem og oppføre seg. Dette har også resultert i mobbing av andre skoleelever da barna har blitt opplært til at dette er normalt og slik man skal oppføre seg mot andre mennesker.

Dette er såpass skadelig for familiene og har vart i ca 1 års tid og som nevnt har medført utfrysing av barn og stygg ordbruk.

Og NEI, jeg er ikke en av de involverte, men har observert dette.

Jeg kommer til å henvise til barnevernloven, men spør her om det er andre lovverk jeg kan henvise til? 

 

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rettelse: eskalere = ekskludere 

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du kjenner dem godt? Eller er dette bare sladder? 

Anonymkode: 8e3f5...2d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke vise til lovverk som privatperson.

Anonymkode: 8e3f5...2d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Lovverk for å hjemle meldingen? Eller lovverk som viser til barns rettigheter? 

Anonymkode: 67aa4...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Virker som du kjenner dem godt? Eller er dette bare sladder? 

Anonymkode: 8e3f5...2d5

Det stemmer, og jeg har selv observert dette. Altså ingen sladder 

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du? Lovverk for å hjemle meldingen? Eller lovverk som viser til barns rettigheter? 

Anonymkode: 67aa4...057

Barns rettigheter, da spesielt med tanke på mobbingen som har oppstått pga disse familie møtene.

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sitter å formulerer en melding til bv angående en familie. I denne familien blir det holdt familie møter med barna, fra slutten av tenårene og ned til 7 års alder om hvordan de skal eskalere og utestenge familie medlemmer og deres barn fra bursdager, sammenkomster og hvordan de skal snakke til dem og oppføre seg. Dette har også resultert i mobbing av andre skoleelever da barna har blitt opplært til at dette er normalt og slik man skal oppføre seg mot andre mennesker.

Dette er såpass skadelig for familiene og har vart i ca 1 års tid og som nevnt har medført utfrysing av barn og stygg ordbruk.

Og NEI, jeg er ikke en av de involverte, men har observert dette.

Jeg kommer til å henvise til barnevernloven, men spør her om det er andre lovverk jeg kan henvise til? 

 

Anonymkode: d4046...549

Og hva ser du for det at BV skal gjøre her?  

Hvorfor skal du referere til lovverk? En bekymringsmelding er en bekymringsmelding og du trenger ikke referere til noe lovverk. Det er BV sin jobb og tolke hva som faller inn under hva lovverk - ikke du og din personlige mening/tolkning. 

Anonymkode: ac0fc...b56

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer, og jeg har selv observert dette. Altså ingen sladder 

Anonymkode: d4046...549

Hva har du observert egentlig? At de har møter hvor de ber barna ekskludere og mobbe andre? 

Anonymkode: 916ab...69c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barns rettigheter, da spesielt med tanke på mobbingen som har oppstått pga disse familie møtene.

Anonymkode: d4046...549

Du trenger ikke henvise til lover. Det er tross alt barnevernet sin jobb. 

Anonymkode: 916ab...69c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva ser du for det at BV skal gjøre her?  

Hvorfor skal du referere til lovverk? En bekymringsmelding er en bekymringsmelding og du trenger ikke referere til noe lovverk. Det er BV sin jobb og tolke hva som faller inn under hva lovverk - ikke du og din personlige mening/tolkning. 

Anonymkode: ac0fc...b56

Ok, takk for svar.

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har du observert egentlig? At de har møter hvor de ber barna ekskludere og mobbe andre? 

Anonymkode: 916ab...69c

Ja

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett til et trygt skolemiljø - opplæringslovens § 9 A- 4 (Jfr. §§ 9A-3, 5 og 6) 
Rett til trygge og gode oppvekstkår barnevernlovens § 1-1

Se gjerne på menneskerettigheter mtp. barns rettigheter og nettsiden til barneombudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja

Anonymkode: d4046...549

Så du er altså en del av familien, siden du har vært til stede på disse familiemøtene?

Anonymkode: 4c722...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Barns rettigheter, da spesielt med tanke på mobbingen som har oppstått pga disse familie møtene.

Anonymkode: d4046...549

Du trenger ikke det. Barnevernet vurderer meldingene utfra Lov om barneverntjenester. 

Anonymkode: 67aa4...057

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du er altså en del av familien, siden du har vært til stede på disse familiemøtene?

Anonymkode: 4c722...bed

Nei jeg har observert ekskluderingen og mobbingen.

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg har observert ekskluderingen og mobbingen.

Anonymkode: d4046...549

Så basicly skal du melde fra til BV fordi barna ekskluderer og mobber andre - på grunn av at de blir oppfordret til å gjøre dette på disse såkalte familiemøtene du VET at de har, og VET hva som blir sagt på - UTEN at du er/har vært tilstede? 

 

 

Anonymkode: ac0fc...b56

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så basicly skal du melde fra til BV fordi barna ekskluderer og mobber andre - på grunn av at de blir oppfordret til å gjøre dette på disse såkalte familiemøtene du VET at de har, og VET hva som blir sagt på - UTEN at du er/har vært tilstede? 

 

 

Anonymkode: ac0fc...b56

Dette virker veldig rart ts.... 

Jeg tenker at en prat her hadde gjort seg. Mellom dere og ikke bv i første omgang.

Anonymkode: 8e3f5...2d5

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei jeg har observert ekskluderingen og mobbingen.

Anonymkode: d4046...549

Hvordan kan du vite at de har «holdt familie møter med barna, fra slutten av tenårene og ned til 7 års alder omhvordan de skal eskalere og utestenge familie medlemmer og deres barn fra bursdager, sammenkomster og hvordan de skal snakke til dem og oppføre seg», da, hvis du ikke har vært der selv og observert og hørt det?

Anonymkode: 4c722...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan kan du vite at de har «holdt familie møter med barna, fra slutten av tenårene og ned til 7 års alder omhvordan de skal eskalere og utestenge familie medlemmer og deres barn fra bursdager, sammenkomster og hvordan de skal snakke til dem og oppføre seg», da, hvis du ikke har vært der selv og observert og hørt det?

Anonymkode: 4c722...bed

Fordi dette blir det ikke lagt skjul på, så er ikke bare jeg som vet om dette. Barna forteller også at de har hatt disse møtene. Som nå viser seg å være skadelidende for andre barn i form av ekskludering og mobbing.

Foreldrene er ikke interessert i å ha samtaler/møter med andre da de mener dette deres sak. 

Anonymkode: d4046...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...