AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #1 Del Skrevet 21. april 2024 Samboeren min røyker hasj daglig. Det hender at han har lange opphold (måneder), men så begynner han igjen. I noen perioder så røyker han veldig mye - og det gjør han nå. Han røyker minst hver morgen og hver kveld. Jeg er selv en veldig aktiv dame som verdsetter å være ute, trene etc. Jeg gjør stort sett disse aktivitetene selv, nettopp fordi han ikke ønsker. Noen ganger er han med, men det er sjelden. Jeg begynner å bli ganske lei nå - og det toppet seg veldig i dag. Jeg har vært borte i nesten 5 timer og vært på tur med en venninne. En annen venninne lurte på om jeg ville komme på besøk etterpå, men siden jeg hadde avtalt med samboer å spise middag og se på serier sammen så avslo jeg. Når jeg kommer hjem så sitter han på pcen i sofaen og er nesten likegyldig. Vi lager middag, og han spiser nesten ingenting for deretter å legge seg på sofaen så jeg må sitte og spise alene. Så går han inn på rommet og sier at han må legge seg nedpå fordi han føler seg så avslappet, og nå har han sovet i noen timer.. Jeg blir så utrolig frustrert. Vi har kun EN fridag sammen hver uke, og han prioriterer å røyke de vekk. I tillegg så ringte jeg han 30 min før jeg kom hjem og sa at jeg ser frem til å tilbringe resten av dagen med han. Han så også frem til det (sa han). Jeg er skikkelig nedfor og lei meg, og hver helg så har jeg gjort aktiviteter alene - fordi han ikke gidder. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Jeg er i kjempegodt humør når jeg har vært ute, trent og brukt kroppen - og når jeg kommer inn døra hjemme og møter han, ruset, så blir jeg bare i dårlig humør. Anonymkode: 9512e...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #2 Del Skrevet 21. april 2024 Hva er årsaken til at du er sammen med en mann med rusproblemer? Kam du ikke gå i fra han? Anonymkode: ca057...0ea 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #3 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er årsaken til at du er sammen med en mann med rusproblemer? Kam du ikke gå i fra han? Anonymkode: ca057...0ea Han er en utrolig fin fyr og jeg elsker han utrolig høyt. Vi har vært sammen veldig lenge, og han betyr utrolig mye for meg. Anonymkode: 9512e...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 21. april 2024 #4 Del Skrevet 21. april 2024 Hasjrøyking hadde vært helt uaktuelt her. Ville aldri akseptert det. Det gjør tydeligvis du, og da er det dette du må leve med. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #5 Del Skrevet 21. april 2024 Hvordan var han da du ble samboer med ham? Dette hadde vært så langt fra ok i min verden at jeg sannsynligvis aldri hadde blitt sammen med et sånt menneske i utgangspunktet. Langt mindre blitt… Anonymkode: 0b2e8...580 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 21. april 2024 #6 Del Skrevet 21. april 2024 Du ødelegger livet ditt på å varte opp en rusmisbruker som ikke bidrar med noe i livet ditt. Du får det bedre alene, og du kan ikke endre ham. Hadde han ønsket å endre seg så hadde han gjort det. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #7 Del Skrevet 21. april 2024 Om ikke begge ruser seg så blir det stort sett alltid irritasjon fra den partneren som ikke gjør det. Hva sier han selv da? Siden dere er samboere så må dere vel snakke om det? Anonymkode: 36036...0b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 21. april 2024 #8 Del Skrevet 21. april 2024 Ett forhold med en rusmisbruker hadde jeg aldri orket, uansett hvor mye jeg elsket fyren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #9 Del Skrevet 21. april 2024 Hvordan ser du for deg at dette blir den dagen du i tillegg står med en baby på armen? Anonymkode: 0b2e8...580 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #10 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er en utrolig fin fyr og jeg elsker han utrolig høyt. Vi har vært sammen veldig lenge, og han betyr utrolig mye for meg. Anonymkode: 9512e...60d Det er jo ikke sånn at alle som ruser seg er dårlige personer. Det betyr jo ikke at forholdet er bra for deg likevel. Vil du få barn for eksempel så har du jo et problem for da vil jo barnevernet kreve at du flytter fra mannen hvis du skal ha omsorg for ditt eget barn, fordi det er jo ikke greit for barn å vokse opp med rus. Anonymkode: ca057...0ea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #11 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om ikke begge ruser seg så blir det stort sett alltid irritasjon fra den partneren som ikke gjør det. Hva sier han selv da? Siden dere er samboere så må dere vel snakke om det? Anonymkode: 36036...0b2 Vi har snakket om det en del, men vi har vel kommet frem til at jeg bare må akseptere han som han er. Det er liksom det eneste dårlige i vårt forhold - og han har hatt lange perioder hvor han har sluttet. Men så begynner han på igjen. Det har liksom blitt en runddans. Men selv om jeg aksepterer at han gjør det, så tenker jeg at han må ta litt hensyn og tenke på meg også oppi det hele. Jeg har strukket strikken langt for min egen del, da jeg holder meg langt unna rusmidler. Anonymkode: 9512e...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #12 Del Skrevet 21. april 2024 Vel, personlig ser jeg ikke på hasjbruk som "rusmisbruk", sånn sammenlignet med andre hardere stoffer. Sidestiller det med alkohol. Men, om han er psykisk avhengig av hasj, så er jo det et problem. All avhengighet og misbruk er problematisk. Har dere snakket om hvorfor han må røyke det daglig, og flere ganger daglig? Som regel er det et underliggende problem. Anonymkode: 047bd...3f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #13 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke sånn at alle som ruser seg er dårlige personer. Det betyr jo ikke at forholdet er bra for deg likevel. Vil du få barn for eksempel så har du jo et problem for da vil jo barnevernet kreve at du flytter fra mannen hvis du skal ha omsorg for ditt eget barn, fordi det er jo ikke greit for barn å vokse opp med rus. Anonymkode: ca057...0ea Vi har ingen planer eller ønsker om å få barn, og dersom vi står overfor den situasjonen i fremtiden så gir jeg han et ultimatum. Det er IKKE aktuelt å ha et barn i et sånt hjem. Det skjer aldri. Men vi har som sagt ikke ønske eller planer om barn. Anonymkode: 9512e...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #14 Del Skrevet 21. april 2024 Han bør finne seg en rimeligere hobby og i alle fall begrense seg til en joint på fredagskvelden. Anonymkode: 09b54...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #15 Del Skrevet 21. april 2024 Dump ham. Rusmisbrukere er ikke noe å samle på. Anonymkode: 34c70...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #16 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vel, personlig ser jeg ikke på hasjbruk som "rusmisbruk", sånn sammenlignet med andre hardere stoffer. Sidestiller det med alkohol. Men, om han er psykisk avhengig av hasj, så er jo det et problem. All avhengighet og misbruk er problematisk. Har dere snakket om hvorfor han må røyke det daglig, og flere ganger daglig? Som regel er det et underliggende problem. Anonymkode: 047bd...3f3 Utfordringen er at jeg føler at han blir tafatt, lat og at han prioriterer annerledes når han røyker. I tillegg så blir han ekstremt opphengt i jobben sin (han har en kreativ jobb). Hasj hjelper han veldig når det gjelder det kreative, og det er fint det - men jeg føler at alt annet blir tilsidesatt. Inkludert meg. Jeg forventer ikke mye, men slike situasjoner som i dag trigger meg veldig. Anonymkode: 9512e...60d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #17 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, personlig ser jeg ikke på hasjbruk som "rusmisbruk", sånn sammenlignet med andre hardere stoffer. Sidestiller det med alkohol. Men, om han er psykisk avhengig av hasj, så er jo det et problem. All avhengighet og misbruk er problematisk. Har dere snakket om hvorfor han må røyke det daglig, og flere ganger daglig? Som regel er det et underliggende problem. Anonymkode: 047bd...3f3 Hvis TS hadde byttet ut hasj med alkohol og skrevet om en mann som drikker seg full daglig i lange perioder og stopper en periode før han igjen begynner å drikke, så hadde jeg fortsatt svart det samme. Det er rusmisbruk det også. Og det er et stort problem som jeg ikke forstår at noen velger å leve med selv om "man har det bra ellers". Men så lenge TS vil forbli barnløs for resten av livet så må hun for all del fortsette å unnskylde seg med at forholdet er bra ellers, utenom dette ene kjempestore problemet. Men helt seriøst TS; det finnes faktisk muligheter for å finne seg en mann der alt er bra OG mannen ikke er rusmisbruker. Det er liksom ikke sånn at dette er den ene mannen for deg og at du ikke kan finne noen som er bedre.. Anonymkode: ca057...0ea 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #18 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis TS hadde byttet ut hasj med alkohol og skrevet om en mann som drikker seg full daglig i lange perioder og stopper en periode før han igjen begynner å drikke, så hadde jeg fortsatt svart det samme. Det er rusmisbruk det også. Og det er et stort problem som jeg ikke forstår at noen velger å leve med selv om "man har det bra ellers". Men så lenge TS vil forbli barnløs for resten av livet så må hun for all del fortsette å unnskylde seg med at forholdet er bra ellers, utenom dette ene kjempestore problemet. Men helt seriøst TS; det finnes faktisk muligheter for å finne seg en mann der alt er bra OG mannen ikke er rusmisbruker. Det er liksom ikke sånn at dette er den ene mannen for deg og at du ikke kan finne noen som er bedre.. Anonymkode: ca057...0ea Jeg har gått flere runder med meg selv - tro meg. Men han har virkelig så utrolig mange gode kvaliteter og vi er veldig like på mange måter. Det har vært veldig fint mellom oss, men det er bare denne forbanna hasjen som ødelegger i perioder - og han forstår det ikke. Anonymkode: 9512e...60d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #19 Del Skrevet 21. april 2024 Lite sympatisk å støtte kriminelle gjenger, svart økonomi og all den tragedien som følger i kjølvannet av illegale rusmidler. Anonymkode: 639b7...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #20 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utfordringen er at jeg føler at han blir tafatt, lat og at han prioriterer annerledes når han røyker. I tillegg så blir han ekstremt opphengt i jobben sin (han har en kreativ jobb). Hasj hjelper han veldig når det gjelder det kreative, og det er fint det - men jeg føler at alt annet blir tilsidesatt. Inkludert meg. Jeg forventer ikke mye, men slike situasjoner som i dag trigger meg veldig. Anonymkode: 9512e...60d Det er på tide å stikke fingeren i jorda kjære deg. Du får ikke endret denne mannen og hans rusproblem. Så du må bestemme deg om du vil leve med det og alt det innebærer, som at alt annet blir tilsidesatt, eller om du vil være med en mann som ikke ruser seg og som kan være med deg på ting og prioritere forholdet deres. Det finnes pårørendeforeninger for rusmisbrukere for eksempel, der du nok kan få snakket med noen. https://www.helsenorge.no/parorende/tilbud-for-parorende-rus/#parorendeorganisasjoner-innen-rus-og-avhengighetsproblematikk Anonymkode: ca057...0ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå