Gå til innhold

barneTV serien vennebyen irriterer meg.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får barn til å tro man skal ringe ambulansen ved skrubbsår, vrikket bein, slått nesa si osv.

Andre som blir irritert?

Hilsen ambulansepersonell. 

Anonymkode: f7904...4ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Får barn til å tro man skal ringe ambulansen ved skrubbsår, vrikket bein, slått nesa si osv.

Andre som blir irritert?

Er det ingen som har fortalt deg..? Det er ikke på ekte!

Anonymkode: e0f14...411

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ANIMASJONS SERIE for underholding - ikke informasjon og opplæring - altså ikke virkeligheten. Barna her har alle sett den, og aldri FAKTISK trodd man ringer ambulansen på slike grunnlag - de har derimot bedt om plaster for den minste ting, som de aller aller fleste barn gjør. 

Anonymkode: 4449d...75b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er en ANIMASJONS SERIE for underholding - ikke informasjon og opplæring - altså ikke virkeligheten. Barna her har alle sett den, og aldri FAKTISK trodd man ringer ambulansen på slike grunnlag - de har derimot bedt om plaster for den minste ting, som de aller aller fleste barn gjør. 

Anonymkode: 4449d...75b

Samme her. Det har vært underholdning og ingen her har noensinne ringt eller foreslått å ringe noen av nødetatene pga småting. Det er din jobb som forelder å lære dem hva som er rett og galt. Ikke barne tv.

Anonymkode: 8deee...942

• Liker 1
Skrevet

Nå er jo Mia og Morten og den kaninen svært ressurskrevende innbyggere, de er jo innblandet i alt. Butikken til foreldrene går jo unna som bare rakkern, og tror egentlig at om foreldrene hadde gitt barna den oppfølgingen de trenger istede for å la dem ut på egen hånd hele tiden, hadde det nok ikke skjedd - men det er jo sånt det blir tv av.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Andre som blir irritert?

Nei, jeg ser på det som at de blir trygge på nødetatene og tør spørre politi om hjelp og ringe 113 hvis noen er syke eller skadet. Du vet jo at AMK vil sile det om de ringer for «tull».

Er du irritert over Bjørns og Rasmus også da eller?

Mvh også ambulansepersonell 

Anonymkode: 9333f...7d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha en skal høre mye før ørene ramler av men nå var det jammen rett før 😆

Anonymkode: ccee2...575

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, den serien irriterte meg helt ekstremt. Men mange år siden jeg så på det sist, har tenåringer nå. Den grusomme kjenningsmelodien, de utrolig platte historiene, sutrete stemmer og en snakkende kanin om jeg husker rett? Men aldri har misbruk av nødetatene vært en av tingene jeg reagerer på. 

Anonymkode: b42d9...83b

AnonymBruker
Skrevet

Samme med Paw patrol. Nå tror min sønn og mann at man må ringe valpepatruljen ved problemer. 

Anonymkode: d31ea...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...