Gå til innhold

Hund på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjefen min hadde alltid med hunden på jobb, men det var han sitt firma. Ingen andre fikk ha hunden sin med på jobb, så vi hadde bare 1 kontor hund. Syns ikke egentlig det hørtes så rart ut.

Anonymkode: b3f1b...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så glad for at jeg har en jobb hvor det er helt greit med å ha med hunder på jobb❤️

Anonymkode: cc622...8f5

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Så glad for at jeg har en jobb hvor det er helt greit med å ha med hunder på jobb❤️

Anonymkode: cc622...8f5

Så heldig du er❤️

Anonymkode: a3cd2...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo stor forskjell på å ha med en voksen hund og en valp da. Skjønner godt sjefen sier nei til å ha med en valp hver dag

Anonymkode: 48ca4...60e

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (4 timer siden):

Jeg syns det er helt strålende med hunder på jobb. Der jeg jobber er det lov og det er ofte noen som har med hund. Det gjør hele dagen lysere og det er så koselig syns jeg. Allergier eller frykt må man selvsagt ta hensyn til der det finnes, men det er jo ikke noen grunn til å forby hunder over alt alltid. 

Helt enig. I en del andre land er det mye friere. Skjønner selvsagt om noen er allergiske, men ellers er det jo bare koselig med hunder, det blir alltid god stemning av at noen har med hunden på jobb. Har aldri opplevd det som et problem, ikke engang rundt de som ikke har særlig veloppdragne hunder 😄

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er jo stor forskjell på å ha med en voksen hund og en valp da. Skjønner godt sjefen sier nei til å ha med en valp hver dag

Anonymkode: 48ca4...60e

Men sjefen hadde jo med sin valp i 6mnd og hans sjef igjen hadde med sin valp i flere mnd, så det er det jeg synes er litt rart 

Anonymkode: a3cd2...5e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Uting med hund på jobb. 
På min gamle jobb var det støtt og stadig noen som hadde med seg hund. 
Jeg smilte og lot som ingenting, men hatet det egentlig!! 

Anonymkode: c9ffc...87e

Jeg håper de som har et problemer med hunder på jobb sier ifra, jeg hadde i hvert fall sluttet på dagen hvis det viste seg at jeg jobbet sammen med sånne søppelfolk. Mennesker som ikke liker dyr er ikke jeg interessert i å tilbringe 8 timer daglig sammen med.

Anonymkode: 64bcb...c25

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med meg min valp på kontoret, men det er mitt firma. Men hvis ansatte har hund og trenger å ha den med, må de gjerne gjøre det. De må bare passe på at den ikke forstyrrer de andre når vi jobber. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes det er urettferdig siden sjefen hadde med sin hund, men jeg synes det er helt rimelig at man får nei til å ha med hund på jobb. Du, og kanskje også kollegene dine, vil sannsynligvis bli forstyrra under jobbing, det blir lukt, røyting og bjeffing, noen er allergiske og noen er ikke så glade i hunder. 

Synes ikke man skal ha med seg dyr på jobb (med mindre dyr er en del av jobben).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg håper de som har et problemer med hunder på jobb sier ifra, jeg hadde i hvert fall sluttet på dagen hvis det viste seg at jeg jobbet sammen med sånne søppelfolk. Mennesker som ikke liker dyr er ikke jeg interessert i å tilbringe 8 timer daglig sammen med.

Anonymkode: 64bcb...c25

Herregud, man er virkelig ikke et dårlig menneske fordi man misliker og sitte i kontorlandskap med hund. 

Hvor trekker du grensa? Bør folk få ha med seg ponni, boaslange eller papegøye også?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at sjefene gjør det. Da bør det være lov for alle. 

Jeg personlig synes det er veldig forstyrrende med hunder på arbeidsplassen. Før var det lov hos oss, men heldigvis er ble det forbudt av sjefen.

Endret av Mayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg håper de som har et problemer med hunder på jobb sier ifra, jeg hadde i hvert fall sluttet på dagen hvis det viste seg at jeg jobbet sammen med sånne søppelfolk. Mennesker som ikke liker dyr er ikke jeg interessert i å tilbringe 8 timer daglig sammen med.

Anonymkode: 64bcb...c25

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

 

Det er ikke helt sånn det funker i arbeidslivet, kjære deg. Ser det for meg på jobbintervjuet. 

Leder: Da har vi hørt litt om deg og din bakgrunn. Kanskje du har noen srsmål til oss også? Er det noe du tenker at du lurer på? "

Du: "Liker dere dyr? Jeg nekter å tilbringe 8 timer med dere hver dag hvis dere er sånne søplefolk som ikke liker dyr!!" 

Leder: "…......... Takk for samtalen. Vi tar kontakt om det skulle bli aktuelt." 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, sjefen er sjefen, og kan sikkert lage litt andre kjøreregler for seg selv. Mulig han har et eget kontor også?

Ellers er det forskjell på raser her da. Du skal ha en ganske stor rase, mens hans er ganske liten i forhold.

En kollega av meg er alene, uten familie i nærheten, og spurte sjefen om hun kunne ha med seg hund før hun skaffet seg valp. For hunden hadde det blitt lange dager alene, og man kan da aldri bli sittende litt over uten å reise hjem til hunden først. Hun fikk lov.

Vi har alle hvert vårt kontor, og dørene står åpne. Hunden hennes holdt seg ikke der, og han var sent ute med å bli stueren, så da satte hun opp barnegrind. Ellers ikke noe problem.

Da vi fikk valp så spurte jeg om det samme. I utgangspunktet skulle det bare være i valpeperioden, men han er så rolig og lydig at han har fått bli. Ligger i sengen sin på kontoret mitt stort sett hele tiden, og hopper ikke ut for å kose med noen før de viser interesse. Dette er selvsagt lettere på et kontor enn i et åpent landskap med mye forstyrrelser eller folk som går rett forbi.

Vi har begge mellomstore hunder (11-15 kg). Min røyter tidvis mye, hennes ikke.

Anonymkode: 65bc8...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, sjefen er sjefen, og kan sikkert lage litt andre kjøreregler for seg selv. Mulig han har et eget kontor også?

Ellers er det forskjell på raser her da. Du skal ha en ganske stor rase, mens hans er ganske liten i forhold.

En kollega av meg er alene, uten familie i nærheten, og spurte sjefen om hun kunne ha med seg hund før hun skaffet seg valp. For hunden hadde det blitt lange dager alene, og man kan da aldri bli sittende litt over uten å reise hjem til hunden først. Hun fikk lov.

Vi har alle hvert vårt kontor, og dørene står åpne. Hunden hennes holdt seg ikke der, og han var sent ute med å bli stueren, så da satte hun opp barnegrind. Ellers ikke noe problem.

Da vi fikk valp så spurte jeg om det samme. I utgangspunktet skulle det bare være i valpeperioden, men han er så rolig og lydig at han har fått bli. Ligger i sengen sin på kontoret mitt stort sett hele tiden, og hopper ikke ut for å kose med noen før de viser interesse. Dette er selvsagt lettere på et kontor enn i et åpent landskap med mye forstyrrelser eller folk som går rett forbi.

Vi har begge mellomstore hunder (11-15 kg). Min røyter tidvis mye, hennes ikke.

Anonymkode: 65bc8...753

Sjefen min sitter sammen med oss i landskapet og har ikke eget kontor, derfor jeg synes det er så rart… flere kollegaer som har reagert på det også, ingen er allergisk, jeg har forhørt meg med alle om det er OK og sagt at hvis det ikke er greit må dere si i fra for det går helt fint, men det virker som han sier nei, bare for å si nei 

Anonymkode: a3cd2...5e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (12 minutter siden):

Hvorfor ikke gå for en Shetlandsponni istedet? 

🖕

Anonymkode: a3cd2...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Ebbeliten said:

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

 

Det er ikke helt sånn det funker i arbeidslivet, kjære deg. Ser det for meg på jobbintervjuet. 

Leder: Da har vi hørt litt om deg og din bakgrunn. Kanskje du har noen srsmål til oss også? Er det noe du tenker at du lurer på? "

Du: "Liker dere dyr? Jeg nekter å tilbringe 8 timer med dere hver dag hvis dere er sånne søplefolk som ikke liker dyr!!" 

Leder: "…......... Takk for samtalen. Vi tar kontakt om det skulle bli aktuelt." 

 

 

Eller som jeg gjør når jeg intervjuer potensielt ansatte til min bedrift. "Hvordan stiller du deg til hund på jobb?", er svaret det liker jeg ikke får de ikke tilbud om jobb da de ikke passer inn i miljøet jeg ønsker i min bedrift.

Anonymkode: 76b51...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Eller som jeg gjør når jeg intervjuer potensielt ansatte til min bedrift. "Hvordan stiller du deg til hund på jobb?", er svaret det liker jeg ikke får de ikke tilbud om jobb da de ikke passer inn i miljøet jeg ønsker i min bedrift.

Anonymkode: 76b51...6a6

Syns du det er sammenlignbart? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke lov til å ha med hund på jobb frem til sjefen fikk valp og informerte om at den skulle være med på jobb. Jeg spurte om dette da gjaldt alle, men fikk nei. Kun sjefen. Spurte om begrunnelse og fikk til svar at jeg måtte forstå at det var forskjell på voksen og valp. Endte med at arbeidsplassen ble benyttet som hundebarnehage for denne valpen, som var på jobb enten eier var der eller ikke. Var sjefen borte, var det resepsjonen som fikk ansvar for hunden. Skikkelig godt likt sjef....

Anonymkode: cec53...685

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...