Gå til innhold

Hund på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Vi skal få oss en Berner Sennen valp i slutten av juni🥰 min sjef hadde med seg sin hund på jobb i mange mnd, og han sjef igjen hadde med seg sin hund på jobb (vi har åpent kontorlandskap alle sammen) nå spurte jeg om jeg kan ta med min valp på jobb og fikk nei? Er ikke det veldig merkelig og dårlig gjort? 
 

har noen erfaring med Berner sennenvalp? Hvordan er de?🥰 fra før har vi en Golden Retriever på 1 år☺️ 

Anonymkode: a3cd2...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er merkelig at noen har hatt med hund i åpent landskap (eller på jobb hvor andre mennesker jobber i det hele tatt), ja.

Å få nei til det er helt rimelig. 

Anonymkode: e3efc...bf2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det omvendt, jeg har min hund på jobb og sjefen har den hjemme. Det handler jo litt om både rase, alder og hvem som har den. Min hund er stille, sjenert og tilbaketrukket - og jeg har oversikt. Hennes er mer livlig, har mer energi og er utadvendt. I tillegg er det jo snakke om størrelse og pelstype.

Anonymkode: 4a032...a09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er merkelig at noen har hatt med hund i åpent landskap (eller på jobb hvor andre mennesker jobber i det hele tatt), ja.

Å få nei til det er helt rimelig. 

Anonymkode: e3efc...bf2

Det er vel ikke rart, med mindre det jobber noen der som er ekstremt allergisk.

Anonymkode: 64bcb...c25

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å tilføye: de hadde med cocker spaniel som røytet ekstremt myyye! Sjefen hadde med klesrulle som han delte ut til de som koste med hunden… ingen er allergisk. Vi er 8 stk i landskapet 

Anonymkode: a3cd2...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss ble reglene endret, da det ble hunder der hele tiden. Urettferdig for de som akkurat hadde begynt å ta med, men en må vel bare sette grensa et sted. 
syns ikke de hører hjemme på en arbeidsplass. 

Anonymkode: 08975...610

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det synes ikke jeg er noe rart. Det er en massiv hund. 

Anonymkode: 6fb07...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker veldig godt at kolleger har med hund, men kanskje noen har klaget på at den forrige hadde med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta med dyr på jobb er en uting. Enten folk har allergi eller ikke. En hund forstyrrer. Den hunden du nevner er jo nesten like stor som en ponni. Da blir det et plassproblem, også. 

Anonymkode: 4eaa1...36b

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen får lov til alt altså 😛 Hadde elsket å jobbe en plass hvor man hadde med hunden ❤️

Anonymkode: a8df7...533

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig tidlig å få en valp når den andre hunden bare er 1 år.. ble anbefalt å vente til første er 3 ca.

Anonymkode: 55e99...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (Akkurat nå):

Har du spurt om grunnen?

Jeg spurte, men fikk ikke noe ordentlig svar

Anonymkode: a3cd2...5e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns generelt det er en uting å ta med dyr på jobb, med mindre det har noen med jobben å gjøre. Feks politihund, narkotika hund hos tollvesenet, eller at man har oppbevaring av bortkomne dyr hos veterinær eller i dyrebutikk. 

Dette pga at noen har allergi. Også er noen redde for hunder også.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hunden min med på jobb. Har ikke åpent kontorlandskap, det skal sies. 

Anonymkode: 69004...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt strålende med hunder på jobb. Der jeg jobber er det lov og det er ofte noen som har med hund. Det gjør hele dagen lysere og det er så koselig syns jeg. Allergier eller frykt må man selvsagt ta hensyn til der det finnes, men det er jo ikke noen grunn til å forby hunder over alt alltid. 

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et dette virkelig vanlig? 😄 Nå ble jeg overrasket. Jeg hadde overhode ikke likt at kollegaer hadde med seg dyr på jobben.

Anonymkode: 64db7...3ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sikler og røyter. Og blir store. 

 

Anonymkode: d21a6...db1

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uting med hund på jobb. 
På min gamle jobb var det støtt og stadig noen som hadde med seg hund. 
Jeg smilte og lot som ingenting, men hatet det egentlig!! 

Anonymkode: c9ffc...87e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en del hunder innom i en periode, og da ble det sendt ut en anonym spørreundersøkelse blant de ansatte om vi burde ha noen kjøreregler. Etter det ble tydeliggjort at det skal man ikke gjøre på fast basis, bare unntaksvis når det er nødvendig. På nivå med å ta med barna når det er planleggingsdager i barnehagen. Den eneste som fremdeles har med bikkja på jobb 3-4 dager i uka, er sjefen... 

Vi sitter i åpent landskap.

Anonymkode: 449d5...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...