Ditzy Doo Skrevet 21. april 2024 #21 Del Skrevet 21. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor bruk du h*n? Alle vet da at det er slik kvinner opererer. Anonymkode: ccd07...8e9 "h*n" kan stå for "han, hun og hen" Endret 21. april 2024 av Ditzy Doo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #22 Del Skrevet 21. april 2024 Det er helt vanvittig hvordan personer som trolig har personlighetsforstyrrelse får holde på i arbeidslivet. Det er jo egentlig ikke greit i det hele tatt, ser for meg at mange blir syke av å omgås slike folk over lang tid, spesielt dersom de er sjefen som behandler andre mennesker slik. Anonymkode: b9908...aec 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #23 Del Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor bruk du h*n? Alle vet da at det er slik kvinner opererer. Anonymkode: ccd07...8e9 Jeg har hatt tre kollegaer på ulike arbeidsplasser som har oppført seg omtrent på samme måte som TS beskriver kollegaen. Alle tre var menn. Anonymkode: a80f3...1ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lele89 Skrevet 22. oktober 2024 #24 Del Skrevet 22. oktober 2024 Sitter med en nesten identisk sak selv på min arbeidsplass. Jeg har i tillegg PTSD fra barndommen pga et familiemedlem som er narsissistisk psykopat og det denne kollegaen gjør er så likt i fremtoning og ordlyd at jeg nesten kunne trodd de to hadde snakka sammen. Dermed sitter jeg her med en ganske intens reaktivering av PTSD og massiv traumerespons, går ikke en dag uten at jeg har angstanfall på kontordoen. Der har jeg faktisk talt sittet og hørt kollegaen gå forbi mens hun baksnakket meg. Helt vilt. Nå når jeg har tatt det opp med sjefen så skjer det lite konkret. Jeg elsker jobben min og har vært med på å bygge opp bedriften men nå har hun nesten klart det hun har satt seg fore; å plage meg ut av jobben. Jeg syns det er helt forkastelig at man skal måtte tåle å bli utsatt for sånt i jobben sin. Hun får null konsekvenser, de er det JEG som får... Er det dette jeg får betalt for, liksom? Å sette meg lagelig til for hugg hver dag og prøve å skylle gjøre en god jobb oppå toppen av det? Det er deprimerende å høre at det er så mange andre som har det sånn. Da er det ikke store håpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #25 Del Skrevet 22. oktober 2024 Jeg har en kollega som virker som har satt på sin agenda å få meg vekk fra arbeidsplassen. Kommer med jevnlige stikk om at jeg ikke gjør enkelte arbeidsoppgaver etter rutiner og av og til virker det nesten som at vedkommende påpeker rutinene i fellesskap for å i ettertid kunne ta meg på å ikke ha fulgt dem, i samråd med leder. Jeg har vært borte en periode ifbm sykemelding og det virker som at saker og ting rundt meg har fått godgjort seg i denne perioden slik at vedkommende kom i bedre posisjon til å «ta» meg når jeg kom tilbake siden ledelse også synes det er slitsomt med sykemeldte ansatte. Det er også annet «rusk» om meg som denne personen har fått informasjon om og da har vi det gående. Det er helt forferdelig å ha det sånn her på jobb og man føler man må gå på nåler hele tiden. Selv om man prøver å gjøre alt for å endre på de tilbakemeldingene man har fått så går man rundt og er redd for hva som skal skje rundt neste sving, fordi enkelte vil bare ha en evig greie med deg og ikke gå i seg selv. Sykt at man liksom skal komme tilbake fra sykemelding sånn her også, skjønner jo at noen da aldri klarer å komme seg tilbake og blir uføre. Det tjener jo samfunnet ingenting på. Anonymkode: e9df6...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #26 Del Skrevet 22. oktober 2024 Denne personen er forresten dessverre ikke nærme pensjon, men i 40-årene. Anonymkode: e9df6...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #27 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 20.01): Hvorfor bruk du h*n? Alle vet da at det er slik kvinner opererer. Anonymkode: ccd07...8e9 Ikke i mitt tilfelle, her er det en mann. Og jeg jobber i åpent landskap med ca 50-50 menn og kvinner.. Anonymkode: e9df6...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fugl fønix Skrevet 22. oktober 2024 #28 Del Skrevet 22. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Denne personen er forresten dessverre ikke nærme pensjon, men i 40-årene. Anonymkode: e9df6...a5b Hvor gammel er du da? 51? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #29 Del Skrevet 23. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 22.29): F.eks kommenteres utseende, vekt, klær, hår ofte. Gjerne direkte og så ut av det blå at man opplever et slags sjokk. I blant får man brått kjeft for å ha utført arbeidet sitt dårlig. Så møtes man til lunsj og personen er smørblid. Så står man alene å prater etter lunsjen og hun begynner å prate ned om kollega sitt utseende, vekt eller faglig. Så ser man at hun er så koselig når hun møter på kollegaen i gangen og skryter henne opp i skyene, selv etter slik prat bak hennes rygg. Om man snakker i mot, sier seg uenig så begynner en diskusjon og denne kvinnen finner da frem en av dine svakheter og bruker i mot deg. Om hun får en reaksjon av deg så blir dette brukt mot deg i lang tid, selv om hun la opp til det med sin oppførsel. Så blir det til at man går omveier for å unngå henne på arbeidsplassen, men det er som om hun leter etter deg. Om hun ser at du akkurat da ser på mobilen, snakker med andre på bygget, sitter i noen minutter så får man høre om det senere. Blant annet "du prater for mye med andre, sitter for ofte, folk ser deg og prater stygt om at du gjør slikt." Så blir man usikker på seg selv, men når man tenker etter så har det skjedd kun et fåtall av ganger. Man ser derimot denne personen sitte lenge til lunsj, dra tidlig, sluntre unna, ha halvgjort jobb stadig vekk. Slik foregår det ubehaget. Det er nok til å føle ubehag, men å ta de for det er nesten umulig. Anonymkode: 00b80...7b1 Jeg opplever samme fra en kollega jeg har. Og vet du jeg er ganske sikker hun sliter mye mer enn det jeg er klar over. Akkurat nå er jeg lagt for hat, og hun er i høy grad sykemeldt. De dagene hun er der, så er det masse hakking og hun fisker etter info fra leder om meg som hun kan bruke på en måte som er veldig skjult. Det kan jo være psykiske diagnoser som gjør at folk er sånn. Og det er mye egoisme og mye frykt for å ikke være bra nok, og sjalusi. Sånn som det er nå så føles det som at hun forsøker å kaste andre under bussen for å redde eget skinn 🤷 Her prøver vi å redde arbeidsmiljøet ved å oppfordre folk til å endre seg, men hun som er værst for miljøet ser bare feilene til andre. Det er bare andres feil. Og leder er totalt whipped desverre.. Anonymkode: d4194...5d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #30 Del Skrevet 23. oktober 2024 Jeg har vært i et slikt arbeidssted og det jeg virkelig lærte av det, er at det eneste som nytter er å bytte jobb. Hvis ledelsen er klar over problemet, men ikke gjør noe så er det dødfødt Anonymkode: 1118f...07b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2024 #31 Del Skrevet 23. oktober 2024 fugl fønix skrev (7 timer siden): Hvor gammel er du da? 51? Hvorfor spør du om det? Anonymkode: e9df6...a5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå