Gå til innhold

Dere som skal til utlandet i sommer, hvor drar dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et ønske om å reise og oppleve noe annet enn typisk en uke på et sydensted.

Hvor drar dere andre med litt større barn hen?

Anonymkode: a8dab...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Forhåpentligvis fra syden til Norge. Har ikke vært hjemme siden før pandemien. 😄 

Anonymkode: d00d1...248

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har riktignok ikke barn, men vi skal til Nord-Tyskland. Østersjøkysten har masse flotte strender, og i tillegg kan vi besøke byer som Lübeck og Rostock. Vi tar Kiel-båten opp og ned, og der er det masse som er tilpasset barn. Dessuten ser det ut som at det finnes noen badeland og parker i området, hvis det er slike ting som frister. 

Anonymkode: 4c0fe...2c1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å dra til Irland. Kjøre rundt og langs atlanterhavsveien. Verdt å sjekke ut. Ellers så har vi vært i Dubai (kjedelig, flashy) og Thailand de siste årene. Thailand var helt supert, men her anbefaler jeg 2 uker. Dessuten er det litt mye regn i sommerferien der nede. 

USA er også på vår liste, her også i minst 2 uker. Satser på dette neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal 1 uke til London, 1 uke til Spania og 2 uker til Island. 
Jeg og datter på 14 år 

Anonymkode: 9c7f0...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seattle i staten Washington. Skal besøke en kamerat som studerer mastergrad der, blir en 14 dagers tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi skal 1 uke til London, 1 uke til Spania og 2 uker til Island. 
Jeg og datter på 14 år 

Anonymkode: 9c7f0...8af

Er dette da tre separate turer eller tar dere flere land i slengen? Hvor i Spania

Så spennende!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I sommer blir det "bare" Danmark 😊

Anonymkode: 207fe...08d

Elsker Danmark!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
BlackSunshine skrev (17 minutter siden):

Jeg har lyst til å dra til Irland. Kjøre rundt og langs atlanterhavsveien. Verdt å sjekke ut. Ellers så har vi vært i Dubai (kjedelig, flashy) og Thailand de siste årene. Thailand var helt supert, men her anbefaler jeg 2 uker. Dessuten er det litt mye regn i sommerferien der nede. 

USA er også på vår liste, her også i minst 2 uker. Satser på dette neste år. 

Jeg drømmer om USA! Men det blir nok dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I år blir det sykkelferie. Den grove planen er Gøteborg - Berlin - Hamburg - København.  Mye langs svenskekysten og Østersjøen. Tre uker. Mor, far og avkom på 4, 12, 14 og16. Yngstemann i sykkelhenger.

Anonymkode: da829...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reiser aldri på ferie på sommeren, gidder ikke betale masse penger når jeg kan reise rett etter fellesferien og spare nesten 50% og fortsatt ha en like god tur.

Anonymkode: 0ea0e...cc8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg drømmer om USA! Men det blir nok dyrt.

Det kan være dyrt. Men man kan komme langt med ganske lavt budsjett. Jeg har sett  på leiebil + rimelige hoteller. Allikevel koster flybillettene mer, så jeg må spare ekstra. 

Jeg er i USA i jobbsammenheng flere ganger i året, og digger det landet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tar med meg datteren min på 13 til Alpene. Vi er friluftsjenter begge to, gleder oss masse til å kjøre rundt i Sveits, Nord-Italia og Frankrike⛰️🏔🗻

Sønnen min har allerede vært på ferie i år, til USA, så han blor innenlands i sommer. Bor i sør og satser på at det blor greit vær🌅

Anonymkode: 4a7fd...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Reiser aldri på ferie på sommeren, gidder ikke betale masse penger når jeg kan reise rett etter fellesferien og spare nesten 50% og fortsatt ha en like god tur.

Hadde jeg ikke hatt barn i skolealder, hadde jeg fulgt ditt eksempel. Vi tar ferien fra st.hans, så vi unngår for mye av ferien.sørover i Europa. Men jeg holder hardt på regelen om at jeg nekter å dra fra Gardermoen i skoleferien. Jeg har ikke tålmodighet til alle "reiseamatørene" som går sakte, og flere i bredden. Ingen hensyn til oss som bare skal gå raskt fra sikkerhetskontroll til gate, og ikke har tid til å tråkle oss sakte framover ;)

Anonymkode: da829...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
BlackSunshine skrev (45 minutter siden):

Det kan være dyrt. Men man kan komme langt med ganske lavt budsjett. Jeg har sett  på leiebil + rimelige hoteller. Allikevel koster flybillettene mer, så jeg må spare ekstra. 

Jeg er i USA i jobbsammenheng flere ganger i året, og digger det landet! 

Hvor vil du anbefale å dra hen? Kanskje greit å være innom litt flere steder om man reiser så langt. Må du ha leiebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ser jo den, men med skolebarn blir det litt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

USA fordi mannen min er derfra. Hadde nok reist litt kortere hvis det var opp til oss, men familien forventer besøk.

Anonymkode: 78067...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...