Gå til innhold

Foreldre som legger ut "happy life" bilder konstant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var fotoalbumet fulle av dritt sure mennesker, ræva situasjoner, nedpsyk og bare dritt før i tiden? NEI. Vi deler positive situasjoner, øyeblikk osv. Viss du bare vil se emo situasjoner så er det sikkert noen du kan følge i some for det finnes noe for alle. Men jeg er veldig glad for at folk flest har sosiale antenner til å ikke dele slik der 

Misery loves company (tydeligvis).

Jeg fattet ikke hvorfor noen blir trigget av at andre deler de positive sidene med livet sitt. La vær å glo da om øynene dine blør av at andre deler de gode sidene.  Det finnes nok av regnværsdager, alle har de, men det er et sted og en tid for allt. Jeg er fullstendig uenig i at det er falskt å ikke dele dritten sin på some men ha fokus på de gode situasjonenene: de kalles å inneha sosial kompetanse. Men alle klager på alt uansett. Deler en bilder av mat er det gale for noen her på kg. Bilder av ferien: forferdelig. Bilder av toppturer: helt grusomt. Bilder av situasjoner der en ikke nødvendigvis har det så godt: oppmerksomhetssyke horer. Alt en legger ut på some er potensielt en brannbombe for noen her inne på kg, og de blir trigget uansett. Slett some om du synes det er så innmari forferdelig at andre ndre deler det de ønsker å dele. Om du ikke er helt handlingslammet klarer du det. Viss ikke synes jeg rett og slett lite synd I deg. Jeg er veldig glad for at folk deler gode stunder og jeg er glad for at en faktisk kan ha fokus på det. Det er nok drit i verden. Some er offentlig for mange, selvfølgelig sier det seg selv at en legger ikke ut det mest sårbare der. På lik måte som en ikke sier det mest sårbare i livet sitt til noen en treffer på butikken med mange rundt. Det betyr ikke at en ikke har vonde dager men en må jo ikke lufte skittentøy overalt heller.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Da får du et problem så fort du møter motgang..

Anonymkode: d7c2d...3c0

Sikker? Jo noen ever ikke å leve uten strøm eller nett.

Andre lever godt med utedo...

20240421_134259.jpg

Anonymkode: bbbd7...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Sikker? Jo noen ever ikke å leve uten strøm eller nett.

Andre lever godt med utedo...

20240421_134259.jpg

Anonymkode: bbbd7...b5b

Dette er ikke motgang, dette er luksus frie livet. Å skryte over å ha Tesla og svømmebasseng, de folka ville ikke funnet seg å bo noe tilsvarende som på bildet 🤣

Anonymkode: d7c2d...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Irriterer meg på falske folk ja ..

Anonymkode: d7c2d...3c0

Så slutt å følg disse du irriterer deg så over, er det verre?

 

Anonymkode: 46997...76f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting jeg har observert, disse folka smiler alltid med tunga bak tennene..why??

op6pi9s4f7y91.jpg

Anonymkode: d7c2d...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår ikke hvordan visse familier kan være så sykt lykkelige hele tiden?

Kjenner flere som legger ut nesten daglig hvor perfekt og glade de er hele tiden 😬😱 begynner jo lure på om det er bare meg som ikke gidder å være så j*vlig positiv og glad hele tiden?

Trigger meg nesten, for jeg synes det er kvalmende.

"Life is perfect" med bilde av et blad på en blomst,

"My man is everything to me and my kids" med bilde av småsur mann og smilende kone og 4 unger.

"Jeg elsker mitt liv og trene!!!!" Og legger ut av seg selv hoppende i hoppetau og Guri, livet er såååå fantastisk. 🤢🤮

Anonymkode: d7c2d...3c0

De som sliter mest som holder på slik..

pinlig, flaut og tåpelig

Anonymkode: 09f38...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så slutt å følg disse du irriterer deg så over, er det verre?

 

Anonymkode: 46997...76f

Nei det ville jo vært en løsning på problemet 🤪 Det går jo ikke an. Mye bedre å klage på alle andre og irritere seg grønn samtidig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår ikke hvordan visse familier kan være så sykt lykkelige hele tiden?

Kjenner flere som legger ut nesten daglig hvor perfekt og glade de er hele tiden 😬😱 begynner jo lure på om det er bare meg som ikke gidder å være så j*vlig positiv og glad hele tiden?

Trigger meg nesten, for jeg synes det er kvalmende.

"Life is perfect" med bilde av et blad på en blomst,

"My man is everything to me and my kids" med bilde av småsur mann og smilende kone og 4 unger.

"Jeg elsker mitt liv og trene!!!!" Og legger ut av seg selv hoppende i hoppetau og Guri, livet er såååå fantastisk. 🤢🤮

Anonymkode: d7c2d...3c0

Kjenner ei slik. Min egen søster. Null kontakt. Super shallow fasade. Når de 2 barna får is er "årets første is"

"Livets første løvetann" " livets første båttur"

Vi bare ler av henne😅

Anonymkode: 19169...b7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår ikke hvordan visse familier kan være så sykt lykkelige hele tiden?

Kjenner flere som legger ut nesten daglig hvor perfekt og glade de er hele tiden 😬😱 begynner jo lure på om det er bare meg som ikke gidder å være så j*vlig positiv og glad hele tiden?

Trigger meg nesten, for jeg synes det er kvalmende.

"Life is perfect" med bilde av et blad på en blomst,

"My man is everything to me and my kids" med bilde av småsur mann og smilende kone og 4 unger.

"Jeg elsker mitt liv og trene!!!!" Og legger ut av seg selv hoppende i hoppetau og Guri, livet er såååå fantastisk. 🤢🤮

Anonymkode: d7c2d...3c0

Synes det er unønvendig og dele livet med andre uansett, sjelden jeg deler bilder av meg eller barna i hele tatt

Anonymkode: 91176...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har det neppe så perfekt, men de fleste har vell ett eller to positive lysglimt de fleste dager. Har selv hatt en ganske døll helg med lite planer og en skade som begrenser meg, men kommer lett på en ting eller to fra hver dag jeg kunne delt og skrytt av på SoMe om jeg hadde anlegg for sånt.

Ja, det er litt kleint og tyder på mulig stort bekreftelsesbehov. Men er det egt så fake og fasade å bare dele det positive? Det triste og kjipe i hverdagen vil man jo ikke legge på kanaler hvor man når gud og hverman? Vet ikke hvordan jeg hadde blitt oppfattet om jeg la ut på story hver gang jeg lå på sofaen med hodepine f.eks...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Det er jeg helt enig i. Jeg har stor forståelse for at folk kun legger ut positive bilder. Problemet er vel mer de som legger ut disse bildene KONSTANT. Om du legger ut bilde fra bryllupet ditt så er det ingen som kommer til å klage over det. Men om du daglig legger ut bilder for å få livet ditt til å fremstå som bedre enn det er så er det folk som kommer til å reagere. 

Anonymkode: 565c1...c0a

Og hva så om folk reagerer?

Hvorfor bry seg med det,og hvorfor gidder folk å bry seg med hva andre legger ut,egentlig🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og en annen ting jeg har observert, disse folka smiler alltid med tunga bak tennene..why??

 

Anonymkode: d7c2d...3c0

Er det bedre å ha tunga forran,mener du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS! Det er utrolig irriterende! Jeg synes oppriktig at det er hyggelig å se bilder fra folks hverdag i ny og ne, men klisjéfylte "perfekte" glansbilder med tilhørende tekst er helt uinteressant. 

Kjenner en håndfull slike selv som har spammet ned instagram og facebook. Orker rett og slett ikke følge de lengre.

Typisk: "Nyter hjemmelaget croissant av surdeig med spelt sammen med mini i dag ❤️" også bilde av en unge kledd i beige ullklær som sitter på nyoppusset kjøkken og spiser lunch til. 🤣

 

Anonymkode: 4aa6b...002

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger ikke ut bilder i sosiale medier, men jeg er faktisk veldig lykkelig. Jeg opplever at hverdagen min er veldig perfekt. Vi har opplevd det å ha et kreftsykt barn, som vi på et tidspunkt trodde kanskje ikke kom til å overleve. Jeg tror det gjør noe med deg, og hvordan du velger å se på livet etterpå. Det er litt før og etter kreften. Utad virker vi nok veldig lykkelige vår familie, og det er vi også. Og det er vel en bra ting? 

Anonymkode: 51c3a...13f

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også faktisk ganske så lykkelig. Nei, ikke perfekt liv, ingen har det. Men jeg har det veldig bra og jeg deler på SoMe det som er bra. 

De som deler det som er negativt blir klaget på her på KG fordi de "overshare". Noen foretrekker vel å se negativt på ting og syte og klage på hva andre mennesker gjør med sine liv. Dem om det.

Anonymkode: 013dc...8b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at undersøkelser viser at par som overøser hverandre med kjærlighetserklæringer på sosiale medier ofte er de som har det dårligste forholdet. Tipper det har overføringsverdi til familieliv.

Jeg er lykkelig og fornøyd med ektefelle og barn, men har ikke noe behov for å vise det fram på sosiale medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Anonymus Notarius said:

Jeg har lest at undersøkelser viser at par som overøser hverandre med kjærlighetserklæringer på sosiale medier ofte er de som har det dårligste forholdet. Tipper det har overføringsverdi til familieliv.

Jeg er lykkelig og fornøyd med ektefelle og barn, men har ikke noe behov for å vise det fram på sosiale medier.

Det som undrer meg om dette stemmer, er at hun er alltid så blid og smiler sykt mens han framstår som sur 😬

Anonymkode: d7c2d...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies handler det vel bare om sjalusi, usikkerhet og bitterhet fra din side ts når noe så enkelt som at andre viser sine "happy days" i ansiktet ditt. Noen gjør små ting store og det gjelder både positive sider ved livet og de negative. Det er tydelig hvor har fokuset ditt ts. Andre har et annet fokus enn deg.

Anonymkode: ee393...cea

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mange som vil dele eller se alt det negative, eller travle, kaotiske osv. Du som ser kan velge å scrolle forbi, slutte å følge, fjerne appen..

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen her påpeker; man vil heller dele det som er bra enn det som er dårlig. Likevel så vet vi at alt er ikke happiness hele tiden. Men jeg kaller det ikke en fasade likevel. Det verste jeg vet er folk som hele tiden legger ut syteinnlegg ; jeg er så syk, jeg har så vondt, jeg er så deprimert osv.. Det drar meg ned! Da vil jeg heller se folk sine happy moments. 

Anonymkode: fda8f...542

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...