Gå til innhold

Foreldre som legger ut "happy life" bilder konstant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår ikke hvordan visse familier kan være så sykt lykkelige hele tiden?

Kjenner flere som legger ut nesten daglig hvor perfekt og glade de er hele tiden 😬😱 begynner jo lure på om det er bare meg som ikke gidder å være så j*vlig positiv og glad hele tiden?

Trigger meg nesten, for jeg synes det er kvalmende.

"Life is perfect" med bilde av et blad på en blomst,

"My man is everything to me and my kids" med bilde av småsur mann og smilende kone og 4 unger.

"Jeg elsker mitt liv og trene!!!!" Og legger ut av seg selv hoppende i hoppetau og Guri, livet er såååå fantastisk. 🤢🤮

Anonymkode: d7c2d...3c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er som regel fasade. De som legge ut mest er mest sannsynlig de minst lykkelige!

Anonymkode: 92c17...7c7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig når det kommer til deling, men noen ganger kan det å ta et bilde gjøre at jeg stopper opp og husker å sette pris på de små tingene. Det gjør meg mer lykkelig. Men hvis målet med bildet er å lage content, tror jeg det fører til mer stress enn lykke 

Anonymkode: c95cd...52f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gidde å være på sosiale medier om du ikke vil se det andre deler?

hilsen en som selv ikke er på sosiale medier

Anonymkode: 46997...76f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor gidde å være på sosiale medier om du ikke vil se det andre deler?

hilsen en som selv ikke er på sosiale medier

Anonymkode: 46997...76f

Fordi jeg kan om jeg vil være med. Det er valgfritt og helt lov å klage..

Anonymkode: d7c2d...3c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at de fleste som legger ut sånne bilder gjør det pga fasade, men at de faktisk er glade og vil vise det til verden.  

Anonymkode: dc369...100

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke at de fleste som legger ut sånne bilder gjør det pga fasade, men at de faktisk er glade og vil vise det til verden.  

Anonymkode: dc369...100

De jeg kjenner som holder på slik er langt fra de lykkeligste i verden. Ofte er det motsatt.

Anonymkode: 16ea7...2b9

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fasade. De driver et slags spill med omverdenen. Ofte er det for å gi et signal til noen få utvalgte mennesker i sin sosiale omgangskrets. 

Det kan f.eks være...

Singel kvinne som har oppdaget at eksen har fått ny dame. Hun kjenner på dårlig selvbilde, misunnelse eller føler seg usynlig. Så begynner hun å legge ut selfies der hun er kjempeglad bare for å gi eksen, nydama (og seg selv) et bilde at hun er så overlykkelig og glad for å ha gått videre i livet. Egentlig ligger hun i senga og gråter og scroller på tinder.

 

Anonymkode: e348f...7b3

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at enkelte gjør det aller mest for å overbevise seg selv.  

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi jeg kan om jeg vil være med. Det er valgfritt og helt lov å klage..

Anonymkode: d7c2d...3c0

Hehe, ja men da så. Virker som en helt merkelig ting å velge. Du velger å irritere deg over dette, men vil ikke slutte med det. Ok. Kos deg med misnøyen 

Anonymkode: 850e5...bfe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe, ja men da så. Virker som en helt merkelig ting å velge. Du velger å irritere deg over dette, men vil ikke slutte med det. Ok. Kos deg med misnøyen 

Anonymkode: 850e5...bfe

Irriterer meg på falske folk ja ..

Anonymkode: d7c2d...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk veldig lykkelig😊 Nei, livet mitt er ikke perfekt, men det er ikke det perfekte som gir meg lykke. Jeg har god helse, flotte barn, et lite hus, en fin storfamilie, gode naboer, aktiviteter jeg liker og jeg setter daglig pris på de små tingene. Som kaffe i sola, å passe inn i en bukse jeg ikke passet for 1 mnd. siden, lukten av nysnø, fersk brød, gode kollegaer og venner, osv. 
Livet er så jævla godt❤️ Hva er det ikke å sette pris på? 

Anonymkode: 19f1a...1a9

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er faktisk veldig lykkelig😊 Nei, livet mitt er ikke perfekt, men det er ikke det perfekte som gir meg lykke. Jeg har god helse, flotte barn, et lite hus, en fin storfamilie, gode naboer, aktiviteter jeg liker og jeg setter daglig pris på de små tingene. Som kaffe i sola, å passe inn i en bukse jeg ikke passet for 1 mnd. siden, lukten av nysnø, fersk brød, gode kollegaer og venner, osv. 
Livet er så jævla godt❤️ Hva er det ikke å sette pris på? 

Anonymkode: 19f1a...1a9

Da får du et problem så fort du møter motgang..

Anonymkode: d7c2d...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Forstår ikke hvordan visse familier kan være så sykt lykkelige hele tiden?

Kjenner flere som legger ut nesten daglig hvor perfekt og glade de er hele tiden 😬😱 begynner jo lure på om det er bare meg som ikke gidder å være så j*vlig positiv og glad hele tiden?

Trigger meg nesten, for jeg synes det er kvalmende.

"Life is perfect" med bilde av et blad på en blomst,

"My man is everything to me and my kids" med bilde av småsur mann og smilende kone og 4 unger.

"Jeg elsker mitt liv og trene!!!!" Og legger ut av seg selv hoppende i hoppetau og Guri, livet er såååå fantastisk. 🤢🤮

Anonymkode: d7c2d...3c0

Nei med dagens renter og priser er det vanskelig "for vanlige folk"

Men er man gjeldfri og får økonomi samt ikke har noen syndromer så har man det godt. 

Vel unnt!!!!  Ønsker flere hadde det slik.

 

Eller er det et rop om hjelp?

Anonymkode: bbbd7...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da får du et problem så fort du møter motgang..

Anonymkode: d7c2d...3c0

Møtt endel motgang og tar det fint. Lener meg på det gode og det er kanskje nettopp på grunn av motgang at jeg er lykkelig med livet, hverdagen og setter uendelig pris på hverdagsgledene 

Anonymkode: 19f1a...1a9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med ts. Livet mitt er helt normalt, hverken perfekt eller jævlig. Ups and downs som med de fleste. Har mann og barn og hus og jobb etc og har det bra men har null behov for å legge det ut på sosiale medier. Ingen har noe med det å gjøre. Følger kun nær familie på sm. Vet om folk som har et jævla perfekt liv på internet men som er sykemeldt pga psyken/stress eller whatever for de bruker all energi på å holde en fasade

Anonymkode: 2fd53...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Møtt endel motgang og tar det fint. Lener meg på det gode og det er kanskje nettopp på grunn av motgang at jeg er lykkelig med livet, hverdagen og setter uendelig pris på hverdagsgledene 

Anonymkode: 19f1a...1a9

Signerer denne. Opplevd mye tøft i livet og nettopp derfor gleder jeg meg uendelig mye over banale / små ting. (Men holder det for meg selv da, er ikke på SoMe) 

Anonymkode: 5db63...22c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har oppturer og nedturer.

Noen ønsker å vise frem det positive,men ikke nødvendigvis det motsatte.

Det betyr ikke nødvendigvis at man er så lykkelig hele tiden bare fordi man viser dette på sosiale media. Heller ikke at man er ulykkelig,som så mange kommenterer..

Jeg legger også mest ut positive ting på feks.fb,men det betyr ikke at jeg er såååå glad hele tiden.

(Stort sett er jeg jo det,da.)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten syns jeg det er mye hyggeligere  å se  at folk deler positivitet fremfor negativitet.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, flusa said:

Alle har oppturer og nedturer.

Noen ønsker å vise frem det positive,men ikke nødvendigvis det motsatte.

Det betyr ikke nødvendigvis at man er så lykkelig hele tiden bare fordi man viser dette på sosiale media. Heller ikke at man er ulykkelig,som så mange kommenterer..

Jeg legger også mest ut positive ting på feks.fb,men det betyr ikke at jeg er såååå glad hele tiden.

(Stort sett er jeg jo det,da.)

 

 

9 minutter siden, flusa said:

Dessuten syns jeg det er mye hyggeligere  å se  at folk deler positivitet fremfor negativitet.

 

Det er jeg helt enig i. Jeg har stor forståelse for at folk kun legger ut positive bilder. Problemet er vel mer de som legger ut disse bildene KONSTANT. Om du legger ut bilde fra bryllupet ditt så er det ingen som kommer til å klage over det. Men om du daglig legger ut bilder for å få livet ditt til å fremstå som bedre enn det er så er det folk som kommer til å reagere. 

Anonymkode: 565c1...c0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...