Gå til innhold

Rosacea - effekt av produkter som styrker budbarrieren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er med i en rosacea-gruppe på Facebook, der en hudpleier nylig skrev at produkter som styrket hudbarrieren hadde hatt stor effekt på hennes rosacea. Noen som har testet ut dette og merket forbedring? Hadde jo vært fantastisk om det fungerte. 

Jeg skal snart gå til innkjøp av nye hudpleieprodukter så hadde vært fint å høre erfaringer :) 

Anonymkode: 7076f...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke rosacea selv og derfor ingen erfaring, men det gir mening. En svekket hudbarriere gjør huden mer utsatt for irritasjon og inflammasjon, og rosacea er en betennelsestilstand i huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo mindre produkter på huden jo absolutt bedre og det som styrker hudbarrieren. Har selv rosascea, så å la huden være så mye som mulig i fred og unngå raffinert sukker og melkeprodukter er det som funker for meg hvertfall.

Anonymkode: 376fd...ea0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er med i en rosacea-gruppe på Facebook, der en hudpleier nylig skrev at produkter som styrket hudbarrieren hadde hatt stor effekt på hennes rosacea. Noen som har testet ut dette og merket forbedring? Hadde jo vært fantastisk om det fungerte. 

Jeg skal snart gå til innkjøp av nye hudpleieprodukter så hadde vært fint å høre erfaringer :) 

Anonymkode: 7076f...450

Sa hun hvilke produkter? 

Anonymkode: 9c973...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mild rosacea og her er det Soolantra som ble redningen, huden er helt fin nå. Jeg aner ikke om den har effekt på større plager.

Anonymkode: 8ded9...426

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker produkter med azealinsyre f.eks Acticlear fra Elixir. Bruker også Sulfactil-rensen fra samme merke et par ganger i uken. Merker stor forskjell på huden i form av urenheter og rødhet når jeg ikke bruker disse. Man må bruke solkrem når man bruker Acticlear. 

Anonymkode: 350d8...666

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tøttaa

Rosacea er sterkt koblet opp i mot hvordan tarmen din har det. Så styrker du tarmen så styrker du automatisk hudbarrieren 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg skyldes roscea arv. Produkter, mat og alt det der, kan bidra litt, ja. Men eneste som fungerer er laser. 

Anonymkode: b9aa7...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (23 timer siden):

Rosacea er sterkt koblet opp i mot hvordan tarmen din har det. Så styrker du tarmen så styrker du automatisk hudbarrieren 😊 

Ikkje noko automatikk i det nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...