Gå til innhold

Jeg er ensom, men skuffet etter å ha møtt gamle venner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ingen venner, så det kom som åpenbaring da noen venner fra skoletiden kom i kontakt med meg, og inviterte meg på sammenkost.

Jeg hadde forventninger om at jeg skulle få egen gjeng, da samtalene på chatten gikk utrolig bra.

Men så ble jeg skuffet siden de har fått veldig harry stil, går med lite trendy klær og oppfører seg barnslig.

Ble veldig lei meg. Følte meg ikke en del av gjengen, selv om de vil ha meg, og jeg egentlig er ensom.

Jeg vil derfor at dette skal fungere, men skjønner ikke hvordan.

Anonymkode: c2987...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen venner, så det kom som åpenbaring da noen venner fra skoletiden kom i kontakt med meg, og inviterte meg på sammenkost.

Jeg hadde forventninger om at jeg skulle få egen gjeng, da samtalene på chatten gikk utrolig bra.

Men så ble jeg skuffet siden de har fått veldig harry stil, går med lite trendy klær og oppfører seg barnslig.

Ble veldig lei meg. Følte meg ikke en del av gjengen, selv om de vil ha meg, og jeg egentlig er ensom.

Jeg kan jo se hvorfor du sliter med å ha venner da... litt dømmende, kanskje?

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kanskje ved at du blir mindre overflatisk og fordomsfull og viser interesse for dem som mennesker?

Anonymkode: 20145...82a

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke være venner med de fordi de kler seg harry?

Høres ut som du må se innover for å finne svaret på hvorfor du er ensom.

Anonymkode: c1c04...82d

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du fremstår ikke som en hyggelig person, så skjønner godt du er ensom. Du fortjener de ikke om det er sånn du snakker om de. 

Anonymkode: 3d328...ee6

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladebanan

Du får be dem komme uten klær neste gang da, så slipper du å forholde deg til den fæle klesstilen 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du troller her, men svarer deg som om du ikke gjør det:

Du er ensom, og du fikk en invitasjon om å bli med på noe sosialt med gamle venner, du chattet med dem på forhånd og følte at kommunikasjonen fløt - og så dømmer du dem for klesstil og "barnslig oppførsel"???

Skjønner at det kan være vanskelig når du har vært isolert så lenge, men skal du få deg relasjoner med andre så må du være åpen og mindre dømmende enn det du er. Folk er forskjellige. Folk er komplekse. Kanskje en eller flere av disse "harry" folkene kan ende opp med å bli en nær og fortrolig venn for deg om du klarer å åpne deg og se bak fasaden. 

Anonymkode: ad5da...5b0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvorfor du ikke har så mange venner.

Anonymkode: e6eb0...fc1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme jeg hadde sett for meg til å være en del av en kul gjeng.  Men jeg har jo i gen venner og kjemi med dem stemmer ikke.  Men vil jo ha venner. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg må innrømme jeg hadde sett for meg til å være en del av en kul gjeng.  Men jeg har jo i gen venner og kjemi med dem stemmer ikke.  Men vil jo ha venner. Ts

Lev i virkeligheten, ikke i fantasien din. Du er heldig som ble invitert. Vær takknemlig heller. Ikke dømmende.

Anonymkode: ad5da...5b0

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor gammel er du? En kul gjeng? 😂

i vår vennegjeng er vi en god blanding av både det ene og det andre, men vi har det hyggelig sammen. Hva de andre kler seg i må jeg innrømme jeg knapt legger merke til.

Anonymkode: c1c04...82d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du trenger å utvide nettverket ditt, og det betyr å bli kjent med nye mennesker, ta opp igjen kontakten med gamle venner, bygge relasjoner der mulighetene byr seg. Du vet ikke om disse menneskene vil bli gode venner av deg på lengre sikt, eller om akkurat denne kontakten vil blafre over, men gi det en real sjans. Det er sånn man bygger relasjoner og nettverk. Vennskap bygges gradvis over lengre tid, og du vet ingenting enda om dette kan bli potensielt gode vennskap. Kanskje bringer de deg også videre, så du får mulighetene til å bli kjent med enda flere? Og du, i den prosessen med å utvide nettverket ditt; du må ikke være så dømmende, dette må du virkelig jobbe med. Folk er ulike, folk har ulike meninger, ulik klesstil, ulike verdier, ulik humor.. osv osv, vi mennesker har godt av å bli kjent med masse ulike type mennesker, være åpen og aksepterende for ulikhetene, det er sånn vi lærer av hverandre og inspirerer hverandre. Hvis du vil ut av ensomheten, så ta til deg disse rådene.

Anonymkode: 23094...d57

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvor gammel er du?

Er du seriøs med disse innleggene?

Mener du at du skal havne rett inn i en gjeng fordi de inviterte deg med på en sammenkomst og fordi praten gikk lett i en chat?

Hvorfor er klærne og stilen deres viktig? 

Hva mener du med at dem er barnslig? Har det slått deg at du fremstår ganske barnslig selv, når fokuset ditt er på klær og stil? Og ikke kjemien som tilsynelatende var der når dere chattet?

Om du vil at dette skal funke, så må du gå i deg selv og innse hva som er viktig, enten venner, eller ønsket stil.

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er det ikke viktigere å ha venner, enn å være en del av en "kul" gjeng?

Vil du ikke ha ekte venner, med gode verdier, istedenfor overfladiske bekjentskaper?

Men jeg vet ikke om jeg klarer å ta dette seriøst. 

Anonymkode: d936f...500

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man blir nok ikke plutselig medlem av en kul gjeng. Vennskap bygger seg opp over tid ved å bry seg om hverandre og gjøre aktiviteter sammen. Begynn i det små med en felles interesse og overfladisk hyggelig prat. Og så kan man bygge det gradvis derfra. Går man for fort frem vil folk trekke seg unna. 

Anonymkode: 939f0...83b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil heller være ensom enn å være med folk som ikke kler seg ‘kult’ nok….?

Og ‘kjemi’ bygges over tid, en må bli kjent og lære folk å kjenne. Være med på ting osv.

Om du faktisk tror du kan få en instant gjeng du klaffer helt med og føler alt er perfekt øyeblikkelig, så er du full av illusjoner. I tillegg til et merkelig overfladisk syn på vennskap.

(håper dette er tull)

Anonymkode: e2084...d0b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i ungdomsskole og kjenner igjen tankegangen. Det var noen ungdommer som følte seg ensomme, men de ville ikke bli venner med noen som ikke var kule. Noen kunne til og med være litt slemme med de "ukule". 

Ingen vil være venner med noen som ser ned på dem TS. Så fortsetter du med dette vil du forbli ensom 

Anonymkode: a0dd1...0b4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er litt dratt her. På den ene siden, du virker ganske fordomsfull. Innsiden betyr virkelig mer enn hva du ikler deg. La mennesker du ikke har sett på lenge få vise frem sine ekte farger. På den andre siden hvem av dere andre som svarer har venner som er helt sosiokulturelt ulike dere selv? 

Er dere i god jobb del av en vennegjeng der de andre går i happyflops, uvaskede grå joggebukser og røyker rullings? Hva om de hadde en typisk «nynasiststil» eller andre markører som sørstatsplagg og andre rednecktegn? Er dere med preppy stil i en vennegjeng med punkere? Jeg mener ikke enkeltindivider, men en hel gjeng som ts viser til. 

Jeg synes i alle fall at vennegjenger ofte tenderer til å «ligner litt» på hverandre og ofte har ganske lik stil. Klær, hår, vesker, smykker og biler sier mye om hvordan du selv identifiserer deg i samfunnet og dine verdier. 

Anonymkode: 7de20...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du trenger jo ikke gi opp første treffet? Kanskje de er litt ulike deg når de er sammen og så tar de frem andre sider av seg selv når de ikke er en gjeng. Ville fort gitt der en sjanse jeg ihvertfall, jeg er også ensom, ihvertfall i kraft av å mangle venninner. 

Anonymkode: d94fc...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...