Hank1 Skrevet 20. april 2024 #1 Skrevet 20. april 2024 (endret) Hei. Har noen prøvd å lage fylt loff? Jeg skal ha stort selskap i mai, og trenger noe enkelt å servere til 35-40 gjester. Kom over denne videoen på YouTube, og synes det så godt ut. Har noen prøvd? Endret 20. april 2024 av Hank1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Skrevet 20. april 2024 Har aldri prøvd, og syntes det så skikkelig ekkelt ut. Jeg hadde ikke klart å spise det. Nå liker jeg ikke majones, og bare små mengder rømme. Anonymkode: 94d3b...cff 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #3 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har aldri prøvd, og syntes det så skikkelig ekkelt ut. Jeg hadde ikke klart å spise det. Nå liker jeg ikke majones, og bare små mengder rømme. Anonymkode: 94d3b...cff Hvorfor svarer du når du ikke liker de to viktigste ingrediensene i retten? Du er inhabil til å svare. Ditt svar teller ikke. Anonymkode: 5c904...4a9 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Skrevet 20. april 2024 Du har tenkt å servere fylt loff i ett stort selskap?? 🤦♀️🙆♀️🙄 Anonymkode: 8c5e7...e4a 2
Hank1 Skrevet 20. april 2024 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har tenkt å servere fylt loff i ett stort selskap?? 🤦♀️🙆♀️🙄 Anonymkode: 8c5e7...e4a Det er derfor jeg spør... Det må bli noe enkelt, og som sagt synes jeg dette så godt ut
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #6 Skrevet 21. april 2024 Ser snadder ut detta Anonymkode: 5c904...4a9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #7 Skrevet 21. april 2024 Jeg hadde nok blitt litt perpleks om jeg skulle i stort selskap og fikk servert fylt loff 😅 Ville heller gått for hjemmelaget lasagne eller en form for gryterett, det er omtrent like enkelt. Fylt loff passer best til dagen derpå hjemme på sofaen, synes jeg. Anonymkode: a6ddd...25a 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #8 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde nok blitt litt perpleks om jeg skulle i stort selskap og fikk servert fylt loff 😅 Ville heller gått for hjemmelaget lasagne eller en form for gryterett, det er omtrent like enkelt. Fylt loff passer best til dagen derpå hjemme på sofaen, synes jeg. Anonymkode: a6ddd...25a Greit å bryte gamle mønstre og forventninger av og til. Anonymkode: e86e5...3de 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #9 Skrevet 21. april 2024 Er det en fleip? Det ser udelikat ut og er ikke noe man kan servere i et selskap. Anonymkode: 82d65...a94 4
Hank1 Skrevet 21. april 2024 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er det en fleip? Det ser udelikat ut og er ikke noe man kan servere i et selskap. Anonymkode: 82d65...a94 Nei?
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #11 Skrevet 21. april 2024 Hva med svensk smørbrødterte? https://www.tine.no/oppskrifter/lunsj-og-smaretter/smorbrod-og-palegg/smørbrødterte Anonymkode: 5bb52...720 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #12 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvorfor svarer du når du ikke liker de to viktigste ingrediensene i retten? Du er inhabil til å svare. Ditt svar teller ikke. Anonymkode: 5c904...4a9 Hvorfor teller ikke det, mener du? Det er ikke en selvfølge at alle de 35-40 gjestene til ts liker rømme og majones i bøtter og spann. Det er garantert flere der som ikke vil spise den blaute loffen det vises videobilde av, fordi de synes a) det ser uapptittelig ut og b) de liker ikke hovedingrediensene. Anonymkode: e12aa...00e 4
Johan uten land Skrevet 21. april 2024 #13 Skrevet 21. april 2024 Det er vel en stor fare for at dette blir ganske soggy når det står litt... 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #14 Skrevet 21. april 2024 Jeg synes dette ser ut som mat som blir litt for grisete å spise. Det passer ikke som fingermat, og med en slik skorpe er det vanskelig å spise med kniv og gaffel også. Om jeg likevel måtte laget noe slikt så ville jeg droppet majonesen og heller pisket noen egg sammen med rømmen, for å binde det hele. Jeg ville heller gått for å lage opp en del gode paier på forhånd, og servert det med salat. Anonymkode: 69c3d...7b3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2024 #15 Skrevet 21. april 2024 Hva er anledningen? Uansett vil det nok fungere dårlig til 35-40 gjester. Da må du forberede maten på forhånd, og denne loffe-greia ser ikke ut som noe som tåler å stå fra dagen i forveien f.eks. Bør nok spises ganske umiddelbart, om ikke loffen skal bli bløt og trasig. Og som noen påpeker, du må nok også være forberedt på at dette blir for mektig mat for mange. Da er et enkelt koldtbord bedre. Du kan lage det fyllet og ha loff ved siden av? I tillegg til noen salater, litt eggerøre og slikt. Anonymkode: b200b...d6c 1
Hank1 Skrevet 21. april 2024 Forfatter #16 Skrevet 21. april 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er anledningen? Uansett vil det nok fungere dårlig til 35-40 gjester. Da må du forberede maten på forhånd, og denne loffe-greia ser ikke ut som noe som tåler å stå fra dagen i forveien f.eks. Bør nok spises ganske umiddelbart, om ikke loffen skal bli bløt og trasig. Og som noen påpeker, du må nok også være forberedt på at dette blir for mektig mat for mange. Da er et enkelt koldtbord bedre. Du kan lage det fyllet og ha loff ved siden av? I tillegg til noen salater, litt eggerøre og slikt. Anonymkode: b200b...d6c Anledningen er konfirmasjon.
Brunhilde Skrevet 21. april 2024 #17 Skrevet 21. april 2024 Hank1 skrev (2 timer siden): Anledningen er konfirmasjon. Gå for noe annet, du.
Perine Skrevet 21. april 2024 #18 Skrevet 21. april 2024 jeg vet ikke om du kun spør om den fylte loffen eller om du søker tips for mat til mange. Loffen frister ikke meg noe særlig, en tacolefse med salatblad og litt av fyllet er kanskje bedre. Men ovnsretter er noe jeg ofte lager og anbefaler som overkommelig å lage til flere. Om du er i nærheten av Norengros eller steder hvor man kan kjøpe store aluminiumsformer, så er dette greit. Da kan de settes inn i ovnen på likt med litt varmluft for å varmes opp til de skal serveres. De kan også lages på forhånd. På slike butikker får man også kjøpt serveringsfat. Det gjør i hverfall oppvasken enklere. ovnsretter er det mange av. Eksempler: https://www.spiselise.no/2016/02/13/kyllingpanne-knallgod/ https://siljespiser.no/2021/08/11/kylling-og-nypoteter-i-langpanne/ http://www.hegehushovd.no/mat-blogg/grnnsaker-og-fisk-i-form https://meny.no/oppskrifter/Fisk/Torsk/ovnsbakt-torsk-med-hvit-saus/ https://www.leroyseafood.com/no/smakfull-sjomat/inspirasjon/smakfull-torsk-i-form/ Kan du logge på Pinterest, så finner du mange der https://dk.pinterest.com/pin/619033911257399796/ Til ovnsretter kan man servere salat, ris, rundstykker, baguetter osv. Beklager hvis jeg bare har forvirret deg med forslag til ovnsretter. Lykke til med selskapet 😊
Sunshineyellow Skrevet 21. april 2024 #19 Skrevet 21. april 2024 Søk opp tortano. Men til så mange ville jeg nok ha laget noe enklere. Må lage mange brød for å mette så mange.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå