Gå til innhold

Vi sklir fra hverandre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og ei venninne har mistet litt kontakt. Grunnen er at jeg inviterer henne på mat og vin, men hun vil ikke drikke. Hun sier pga helsen og at hun er sliten etter jobb, så vil hun ikke bruker helgen på å drikke. Er det verdt å kjempe for forholdet når vi er så forskjellige? Hadde vært fint å tatt noen glass vin med henne noen ganger 

Anonymkode: c89f2...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor må du drikke vin med henne? Det kan du jo gjøre alle andre dager om du absolutt vil. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke være sosial uten å drikke alkohol? 

Anonymkode: c0dc9...415

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du drikke vin, og hun drikke noe annet?

Kan du ikke være venn med henne hvis hun ikke drikker?

Anonymkode: 9b566...dfd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme venninne som har fibromyalgi?..

Helt ærlig, hvis du MÅ ha vin for å kose deg med henne, så tror jeg du må se litt inn i deg selv, og vurdere om vinen kanskje er et større problem, enn ei venninne som ikke vil drikke. Jeg har selv hatt vennskap med drikkepress, og de varte ikke så lenge. Jeg koser meg veldig fint uten alkohol, men det er slitsomt med venner som ikke kan ha en jentekveld uten at JEG har vin i glasset. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere drikke? God mat kan nytes med farris eller annet. Du kan jo ta et glass vin hvis du vil. 

Dere sklir ikke fra hverandre. Du vil ikke ha henne på besøk uten alkohol.. Litt forskjell på det 

Anonymkode: 05e03...a24

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke skrevet før? Alle sa i den tråden også at du vektlegger alkohol altfor mye. Hun er syk, ikke alle kropper tåler alkohol. Det burde du jo som venninne akseptere, og heller finne på ting som ikke er sentrert rundt alkohol.

Anonymkode: 90227...99f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må alkohol inn i bildet? Kan du ikke invitere på lunsj, kaffe eller noe annet hyggelig i stede?

Hadde jeg blitt invitert på alkohol til stadighet hadde jeg også blitt stemplet som dårlig venninne. Liker ikke alkohol og har ingen interesse av å bruke helgene mine på det.

Anonymkode: c3fdf...d9c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prioriterer alkohol over et vennskap?

Det vitner ikke om en sunn holdning til alkohol akkurat……..

Burde være null problem å gjøre hyggelige ting sammen uten å drikke - kan ikke huske sist jeg drakk sammen med venner faktisk.

Høres ut som du ønsker deg en drikkekompis, ikke en venn…..

Det er seriøst et problem DU må jobbe med. Eller finn deg andre begynnende alkoholikere å drikke med.

Anonymkode: ab18b...dd0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg og ei venninne har mistet litt kontakt. Grunnen er at jeg inviterer henne på mat og vin, men hun vil ikke drikke. Hun sier pga helsen og at hun er sliten etter jobb, så vil hun ikke bruker helgen på å drikke. Er det verdt å kjempe for forholdet når vi er så forskjellige? Hadde vært fint å tatt noen glass vin med henne noen ganger 

Anonymkode: c89f2...3c3

Men i alle dager. Hvorfor må du tømme på med alkohol da? Gjør noe annet sammen da! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om en venninne av meg. Vi har relativt like livssituasjoner, barn med samme diagnose, men forskjellen er at jeg har flere barn og samboer, mens hun er singel. Hun vil alltid at vi skal drikke vin og skravle, men det er faktisk uinteressant for meg som ikke drikker, har flere barn, og bor langt unna. 

Hun sier ofte at det er dumt vi ikke sees, men hun som alenemor med en del fri, har jo tusen flere muligheter for å finne på noe enn meg. Jeg orker ikke drikke vin, jeg drikker ikke. Jeg har sagt at hun fint kan komme hit og drikke vin, men hun vil helst drikke vin hos seg. Jeg har sagt at jeg kan komme på besøk, men da er det feil om jeg ikke er med på vin. Kan dere vinfolk innse at dere har problemer? 

Anonymkode: f93a6...05c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alkohol er viktigere enn andre ting i livet, så bør du virkelig tenke over om ditt forbruk av alkohol har vipper over til misbruk! 

Anonymkode: f8896...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...