Gå til innhold

Datter som røyker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du burde absolutt IKKE kjøpe til henne, hverken nå eller noen gang siden. Jeg røykte da jeg var 15 og fortsatte til rundt 22. Min mor godtok det og kjøpte med røyk fra utlandet til meg (hun røykte selv). Jeg er fortsatt så sint på at hun godtok dette da jeg var er barn og en dum ung voksen, røyking er UTROLIG farlig. Jeg sluttet da jeg begynte på studier og så hvor dømt man blir som røyker, ingen vil kysse med hun som lukter røyk for eksempel. Ingen gidder å invitere røykeren med på fjelltur. Nei, jeg ville ALDRI ALDRI støttet mitt barn i å røyke. Du kan ikke nekte henne, men du kan si at du nekter å bidra til å potensielt gi henne kreft. 

Anonymkode: 3edab...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jag köper inte ens taxfree tobak till vuxna rökare sedan ca år 2000.
Innan dess hände det att jag köpte till mina föräldrar.

Jag vill absolut inte stötta någon annans, speciellt inte mina barns, tobaksbruk. 
Skulle mina barn börja använda tobak/nikotin oavsett om det är cigaretter, brunt eller vitt snus, hade de fått bekosta det själva och så länge de bor hemma vill jag inte ha det i huset.

Det är en dyr och dålig vana jag inte vill uppmuntra på något sätt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker at du bør la henne kjenne på den økonomiske konsekvensen av å røyke, da det nok (etter hvert) er større motivasjon til å slutte enn helsefarene, som er vanskelig å ta inn over seg i ung alder.

 

jeg sier ikke at hun vil slutte å røyke med en gang om dere ikke kjøper til henne, men det er VELDIG dyrt å røyke i Norge, så det kan økonomiske kan bli en motivasjon etter hvert.

Anonymkode: ddb26...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2024 den 20.26):

Hei. Min datter røyker, hun er straks 17 og har røyket siden hun var 15. Hva mener dere om å kjøpe røyk til henne når vi har vært utenlands? En kartong er mye billigere enn å kjøpe her hjemme. Hun må betale for røyken selv, men jeg kjøper til henne, hun røyker jo uansett så ser ikke helt poenget med stresse rundt for å få tak i. Samtidig synes jeg det er noe moralsk uriktig i å kjøpe røyk for en datter på 17. hva mener dere og hva gjør dere/har gjort som har barn som røyker? Har blitt veldig vant til at hun røyker, røyker på en måte uansett sammenhenger. Er vi ute å spiser med familien røyker hun på uterestaurant f eks.

Anonymkode: 455bd...2b6

Det er ulovlig å kjøpe røyk til mindreårige. Røyker selv, men hadde aldri kjøpt tobakk til barn.

Anonymkode: 45824...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 8.51):

Her var det mange svar som forventet, jeg blir halshugd.

Skal jeg virkelig bryte totalt med henne fordi hun røyker Marlboro Gold? Det finnes vel verre ting å gjøre eller? Er det slik at dere synes det er verdens undergang? Ja det er ikke bra å røyke, men hallo!

TS

Anonymkode: 455bd...2b6

Er enig med deg♥️

Anonymkode: 2ef7f...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2024 den 10.33):

Jeg hadde ikke kjøpt…

Jeg snuser, er over 40, min mor kjøper aldri for meg på taxfree, for hun vil ikke støtte snusinga mi😅

Anonymkode: 38c6a...abb

Samme her! 😅 

Anonymkode: 4da26...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri om jeg hadde kjøpt røyk til egne barn!

Anonymkode: 4da26...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville aldri ha kjøpt røyk til mitt barn.

Og dersom jeg hadde funnet ut at 15-åringen min røyker så hadde jeg innført konsekvenser. H*n hadde f.eks. ikke lenger fått ei krone av meg i lommepenger, men måtte finansiere galskapen selv. 

Anonymkode: e20fa...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier så røyker hun uansett. Så jeg syns godt du kan kjøpe for henne. Røyk er jo sykt dyrt i Norge!

 

Anonymkode: 86b50...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 8.59):

Det er vel ingen her som har foreslått å bryte totalt med henne? Jeg ville aldri kjøpt med røyk til mitt barn, uavhengig av om hen røyker uansett. Husker selv da jeg røykte i tenårene, de gangene jeg kjøpte med en hel kartong, røyket jeg mye mer enn ellers. At det er dyrere i Norge er vel bare en fordel, da blir det kanskje en naturlig begrensning i antall røyk fordi det er dyrt. Det bør være grunn nok til å ikke kjøpe med fra utlandet fordi det er billigere. 

Anonymkode: cd12d...d17

Er jo foreldrene som gir henne penger til røyk uansett. Er jo deres økonomi det går ut over 😄

Anonymkode: eb02d...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...