AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #1 Del Skrevet 20. april 2024 Hvor gammel ble din hund og hva skjedde? Stor eller liten hund? Anonymkode: 3d4bd...d78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #2 Del Skrevet 20. april 2024 Gordon setter, 16 år. Sluttet å spise/drikke, sovnet inn etter fem dager. Det var ferie, men hvis han ikke hadde dødd da, hadde det blitt avlivning hos dyrlegen når denne kom fra ferie to dager senere. Anonymkode: ab255...aba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 20. april 2024 #3 Del Skrevet 20. april 2024 Blandingshund vi fikk på omplassering ble kun 5 år, måtte avlives grunnet aggresjon. Organisasjonen som omplasserte den til oss løy desverre om mye rundt hunden og den burde aldri vært omplassert til en barnefamilie(beit flere personer). Retrieveren min ble 12 år, gammel og mett av dage. Fikk reise videre når kroppen begynte å slite så det ville gå utover livskvaliteten. Syns desverre mange lar hundene sine gå veldig lenge når de begynner å skrante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #4 Del Skrevet 20. april 2024 Hunden vår ble 10 år, måtte avlives pga hjerteproblemer. Chihuahua Anonymkode: 3a4f7...f9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 20. april 2024 #5 Del Skrevet 20. april 2024 Første jemthund vi hadde ble 10 år, skaddet seg i skogen og knakk ryggen. Nr 2 ble 8 år, fikk kreft Nr3 ble 3 år kreft og diabetes Har nå 2 stk som en blir 10 år nå og en som blir 5 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #6 Del Skrevet 20. april 2024 14 år, Schaefer-mix. Fineste gutten❤️ Sovnet stille inn i senga si i gangen en natt, var supersprek frem til han døde. Tror det var hjertet hans som bare sluttet å slå. Anonymkode: 1422e...6c5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #7 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 14 år, Schaefer-mix. Fineste gutten❤️ Sovnet stille inn i senga si i gangen en natt, var supersprek frem til han døde. Tror det var hjertet hans som bare sluttet å slå. Anonymkode: 1422e...6c5 Han var en mellomstor hund på 50kg (så i etterkant at du spurte om str på hunden). Var veldig frisk og glad hele livet. Hentet han da jeg var 19 år. Utrolig tøft å være uten han. Det er nå 4 år siden han døde. Savner han fortsatt inderlig. 💔🥺❤️ Anonymkode: 1422e...6c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 20. april 2024 #8 Del Skrevet 20. april 2024 Min første Shetland Sheepdog ble overkjørt, bare 8 år gammel💔. Den andre levde til han ble 14 ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 20. april 2024 #9 Del Skrevet 20. april 2024 12 år. Engelsk setter. Fikk kreft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. april 2024 #10 Del Skrevet 20. april 2024 12 år, 6 måneder og en uke gammel ble hun. Det var en shetland sheepdog, og den hadde en del helseproblemer på slutten. De siste dagene var fryktelige, hun hadde smerter. Da hun i tillegg fikk nyreproblemer, ble det på tide og ta farvel. Det er over et halvt år siden nå, men det hender ennå at jeg kikker over kanten på senga om morgenen før jeg svinger føttene over kanten og mot gulvet, for å sjekke at jeg ikke tråkker på hunden... som ikke lenger ligger der Åh... nå ble jeg lei meg igjen og fikk tårer i øynene! Man savner noen etter å ha bodd med dem i over tolv år... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #11 Del Skrevet 20. april 2024 Rottweiler, 12 år og 3 mnd... Kreft som spredde seg fort... Kunne satt i gang cellegift, men ville ikke pine henne igjennom noe jeg ikke ville ønsket å gå igjennom selv. Ett ekstremt aktivt matvrak som siste uken ikke ville spise og bare lå på sofaen, hadde det ikke bra. Behandling ville kun vært å utsette det uunngåelige, med masse smerter og forringet livskvalitet for henne ❤️ Snart 3 år siden, fortsatt er livet uten henne like jævlig.. Anonymkode: e2f1e...cac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #12 Del Skrevet 20. april 2024 Min første hund ble 1,5 år. Måtte avlives på grunn av at oppdretter avlet kun på utseende, ikke helse. Min andre hund ble syv år, kreft. Min tredje fikk leve i 14 år. Min nåværende hund er seks år og jeg håper jeg får beholde ham lenge enda. Alle mine var mellomstore blandingshunder, bortsett fra den første. Den var reinraset schæfer. Anonymkode: 65959...e05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #13 Del Skrevet 20. april 2024 Familien min hadde to buhunder da jeg vokste opp/ung voksen, og de ble 12 og 15 år gamle ❤️❤️ Anonymkode: 7418c...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #14 Del Skrevet 20. april 2024 Gårdshund- organsvikt noen uker før 16 år. Anonymkode: ca718...3a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #15 Del Skrevet 20. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor gammel ble din hund og hva skjedde? Stor eller liten hund? Anonymkode: 3d4bd...d78 Første ble 11. kreft. Andre ble 12. Alderdom… tredje ble 7. kreft. Gjennomsnittlig levealder for den rasen tror jeg er litt over 7 år. Anonymkode: d346a...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 20. april 2024 #16 Del Skrevet 20. april 2024 Min forrige hund (Airedale terrier) ble 12 år. Hun døde av kreft. Hun var ikke seg selv den siste tiden før hun døde 💔 Hunden jeg har nå (blandingshund )er nettopp blitt 14 år. Han er fortsatt sprek for alderen. Jeg håper jeg får beholde han en stund til. Nyter hver dag med den fine gutten min ♥️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #17 Del Skrevet 20. april 2024 Ene var 11 år gammel. Ordentlig stor hund, var på størrelse med en liten ponni, haha. Newfoundlandshund. Avlivet pga. alderdom. Han var en gammel mann og hadde litt vondter i kroppen, men regulerte det fint selv. Kvelden før han ble avlivet hadde han brummet litt mot farmor da hun skulle følge han inn etter å ha vært ute en tur, og det var virkelig ikke typisk han. Dyrlegen var enig og kom hjem til oss så han skulle slippe å bevege seg mer enn nødvendig. Årene hans var så crap at hun måtte gi han sprøyte rett i hjertet, så kroppen var rett og slett brukt opp. Andre var 8 år gammel. Lagotto romagnolo (mellomstor rase). Ble angrepet av en løs hund mens han selv gikk i bånd og ble helt ødelagt mentalt av det. Den andre hunden kom helt ut av det blå og bare fløy rett på og ville ikke slippe. Jobbet mye med han, men kom etterhvert til et punkt hvor det ikke gikk lengre. Det var best for han å få slippe. Den andre hunden ble for øvrig begjært avlivet av politiet fordi dette hadde skjedd flere ganger, både før og etter vår ble tatt. Anonymkode: 4d602...fd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #18 Del Skrevet 20. april 2024 Chowchow - døde av kreft 11 år Bearded Collie - døde av kreft 6 år Anonymkode: de671...3c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2024 #19 Del Skrevet 20. april 2024 1 hour ago, Arx said: Blandingshund vi fikk på omplassering ble kun 5 år, måtte avlives grunnet aggresjon. Organisasjonen som omplasserte den til oss løy desverre om mye rundt hunden og den burde aldri vært omplassert til en barnefamilie(beit flere personer). Retrieveren min ble 12 år, gammel og mett av dage. Fikk reise videre når kroppen begynte å slite så det ville gå utover livskvaliteten. Syns desverre mange lar hundene sine gå veldig lenge når de begynner å skrante. Har også fått hund fra en organisasjon som løy. Hunden ble avlivet fordi den bet og skadet et menneske. Anonymkode: 7876d...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 20. april 2024 #20 Del Skrevet 20. april 2024 15 år, liten. Kroppen orket ikke mer, Døde med diverse plager pga alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå